Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en liten kosestund med mannen i går(sikkert ikke alle som vil vite sånt men) Så fikk jeg en liten blødning. Ble selvfølgelig redd og lei meg.

Heldigvis stoppet det opp etter en time.

I dag bestemte jeg meg for å ta kontakt med legen min. Der fikk jeg beskjed at de ikke kunne ta noen undersøkelser i forbindelse med blødningen, og at jeg måtte ringe sykehuset. Der ble jeg satt over hit og dit, og endelig fikk jeg snakke med vakthavende på gynekologisk.

Og det var jo ingen hyggelig opplevelse. Da jeg fortalte hvor langt jeg var på vei(8 uker) og om blødningen, "små lo" legen av meg å sa at det var jo helt vanlig!

Så ringte jeg tilbake til legekontoret for å få henvisning til tidlig ultralyd, men det fikk jeg ikke da de ikke prioriterte de som var så tidlig i svangerskapet!

Fikk beskjed om å ta det med ro, å ikke bekymre meg..Og at kroppen måtte få gå sin gang..

Men jeg er jo 1.gangs gravid! Er jo ikke rart man er bekymret da! Så nå lurer jeg på om jeg skal få ordnet meg en time hos volvat, da jeg trenger sårt å få vite hvor blødningen kommer fra! Uff..

ikke greit når man ikke blir tatt på alvor som gravid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, blir helt sjokkert over helsevesenet av og til:( Jeg hadde blødninger et par dager i uke 6 og fikk heldigvis UL. Uten diskusjon. Man skal ta bekymrede gravide på alvor. Vet forresten at det er vanlig med en liten blødning etter sex, men uansett. Du virker veldig bekymret, så jeg hadde nok ikke gitt meg jeg...

Skrevet

Jeg er i 12 uke og har hatt et par små blødninger selv rett før jul og i rom julen, har da ikke hatt noe kose stund med typen den siste mnd så er nok ikke derfor.

Men stakk en tur innom helsestasjoen for blir jo litt urolig, jeg er også førstegangs gravid.

På helsestasjonen fikk jeg vite at det var helt normalt med litt blødninger så lenge det ikke er mye.

Men forklarte at jeg fortsatt var bekymret, så hun gikk med på å lytte på den lille, selv om hun sa det kanskje var for tidlig.

Så etter å ha hørt hjertet er jeg mye mindre bekymret nå :)

Skrevet

Nå er jeg veldig glad:)

Tok innvendig ul hos Volvat i dag, og der fikk jeg se en liten "klump" med et blinkende hjerte inni:)

Er 7, og ikke 8 uker på vei som jeg selv trodde, men er så lykkelig og glad for at alt sto bra til!:)

Ingen blødninger fra livmoren:)

Skrevet

så bra! :) HURRA!

Godt privatklinikkene finners. :D

slimhinnene være blir skjørere når vi er gravide og vi blør lettere foreksempel etter sex, så er vanligvis ikke noe farlig, men skjønner godt at du ble beskymra. Hadde nok blitt det selv og.

Skulle trene her om dagen, og selvom jeg vet at når man er frisk og gravid er det ikke noe i veien for å gjøre det tenkte jeg hele tiden. går det her bra? Kan jeg gjøre dette da? måtte skjenne litt på meg selv. er tross alt kun i 5 uke...! tji hi...

Skrevet

Men sånn er det jo når man er gravid:) Man blir bekymret og tenker mye mer på hva man gjør enn før, og det er jo på en måte bra for det er jo ett tegn på at man tenker på det lille frøet som vokser i magen:)

Ja jeg er superhappy for at privatklinikker finnes! Selvom de tømmer lommeboka;) Men det var verdt det:)

Trene kan du bare gjøre bringebærsnipp:) Unngå bare kontaktsport, hopping å sånn. Jogg, ta yoga, pilates eller hva man vil:) Fikk beskjed av legen at man faktisk kunne løfte vekter også. Det hadde jeg ikke trodd faktisk!

Skrevet

Hei du, så bra at alt var bra da!. Jeg forstår deg sikkelig godt. Dette har skjedd meg 2 ganger, begge etter kosestund med 2 ukers mellomrom. Jeg ringte sykehus og fikk snakke med en jordmor 1. gang så sa jeg måtte ta det med ro, kunne ikke gjøre no går det galt så går det galt. 2 gang ringte jeg til legevaka å spurte (nyttårsaften) som sa det samme. de kunne ikke ta ultralyd eller noe. Så ringte jeg fastlegen min, fikk ikke time men han ringte meg opp så jeg fikk snakke med han. Han sa det var vanlig med blødning når man har samleie.har hatt en konisering også som gjør meg enda mer bekymret (kort livmorhals) men får ikke noe tildig ul, har ikke fått høre noe hjerteslag eller noe, og må vente til normal ultralyd. (vet ikke når det er, har ikke time)

men men, må jo bare tenke at det er bra til med lille. Er 1 gangsgravid og synes alt er litt skummelt. Men tør jo ikke ha samleie nå! er jo så redd for å blø igjen!

Skrevet

Jeg hadde også en liten blødning i første svangerskap, fikk til beskjed at slimhinner og blodårer i underlivet var så følsomt og ikke noe unormalt at det kom litt blod. sålenge man ikke fikk smerter eller det ble større blødninger over flere dager så kunne jeg ta det med ro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...