Gå til innhold

Håravfall og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som mister hår når dere ammer? Lille jenta er 4mnd nå, og de siste 2 ukene har håret bare ramlet av. Hår over alt... i senga, på klærne, i maten... Noen som opplever det samme?!! Hvor lenge skal dette vare? Er det et tegn på at jeg mangler noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt normal, begynner vanligvis rundt 3 mnd etter fødsel, og skjer uansett om mann ammer eller ikke. Det kommer av hormonene som stabilisere seg, og det at alt av håret som ikke ble mistet under svangerskapet nå detter ut.

Det blir bra etterhvert. Tror det er det færeste som får skikkelige problemer, selv om det er ganske så skremende å se hår overralt!

Skrevet

det er helt normalt.Det sies at en får mer hår når en går gravid og at det er dette som faller av igjen. ikke vet jeg. har også fått råd om å ta b.vitamin for at det skal bedre seg. mistet mye hår forrige gang, men denne gangen har det ikke vært så ille.

Skrevet

Jeg mister masse hår nå (gutten er 3,5 mnd), og jeg ammer ikke.

Lillegullet har alltid mammahår i hendene.. usj.. hehe.

Skrevet

da fikk jeg svar på det å:-) har lurt på om det var noe feil med meg siden det det bestandi er hår overalt etter meg! når gir dette seg da?

Skrevet

ja jeg har også mistet sinnsykt med hår,fikk ei jente i mai og nå begynner det å gi seg.Har vært sånn i sikkert 3-4 mnd,rundt hele hårfestet mitt har jeg nå "nytt" kort hår som har vokst ut igjenn,ser jo ikke vetti ut...men får bare smøre sæ me tålmodighet til det veks ut igjenn dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...