Gå til innhold

Soving 6 mnd +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har knerten av seg selv redusert sovingen til 2 lurer. Men det er bare ca halvparten av dagene. Noen dager våkner han "for tidlig" etter lur 2 og holder da ikke ut til leggetid og blir typisk trøtt ikke så lenge etter at han våknet.Men om han har en 3. lur får jeg ikke lagt han til vanlig tid.

Jeg lurer derfor på hva evt andre har gjort i lignende tilfeller. Har dere holdt de våken selv om de er trette eller latt de få en 3. lur? Om dere har holdt de våkne, har de da "lært" seg å sove lengre i 2. luren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at han er snart 6 mnd.

Skrevet

Hei! :o)

Sånn er det her også. Siste luren burde ideelt sett vart fram til kl.17. Da er hun passelig trøtt kl.19. Men ikke alltid vi får til det da, kommer helt ann på når vi står opp og hva vi gjør i løpet av dagen. Har lagd meg litt "regler". Dersom hun ikke er trøtt nok til å legges kl.16 (sover da vanligvis 1 time) så holder vi henne våken til kvelden, men legger gjerne en 1/2 time før.

Men alle babyer er jo ulike, så ikke sikkert det hadde funket for dere.

Hun ble 6 mnd igår og sover i gjennomsnitt ca15-16 timer i døgnet

Skrevet

Her er det ikke noe soving etter 16 med mindre han sover veldig lenge på 2.luren. Jeg vekker han uansett halv 5 hvis han ikke er våken til det. Stort sett våkner han mellom 15.00 og 15.30, så det er veldig sjeldent et problem. Da er han våken til leggetid mellom 18.30-19.00.

Vi hadde en periode når vi gikk over fra 3-2 lurer i løpet av dagen hvor han våknet veldig tidlig fra 2.luren og da måtte han sove litt igjen før leggetid, men lot han ikke sove lenger en 30min. Det tok ikke lange tid før han var inne i en ordentlig rutine.

Jeg ville prøvd å holde han våken eller i begynnelsen latt han sove en kort lur. Eventuelt begynt kveldsstellet litt tidligere noen dager og så gradvis tilbake til normalen igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...