Mai11Mamma Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 I sommer begynte jeg å føle meg klar for å tenke på barn. Og har lest masse på nett i hele høst. Sambo har ikke vært så veldi lysten før, men han er kommet litt på gli nå. Har gått på forskjellige typer pille i 7 år nå og starter snart på det siste brettet i den siste eska jeg kunne ta ut på resepten. Så da er spørsmålet, er vi såpass klare at jeg ikke trenger å få ny resept? Har tenkt masse rundt dette og har det klart for meg at jeg vil helst ikke ha termin i desember eller januar. Så prøvinga burde tidligst starte i mai. Hvilke tanker har dere om når man bør slutte på pillen før prøving? Og planlegging av hvilken måned ungen blir født?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Det kommer litt an på hvor gamle dere er, hvor viktig det er att det klaffer med en gang (som man selvsagt ikke kan garantere uansett). Men det går an å slutte på p-pillene for å få igang normalsyklus og bruke annen prevensjon så lenge. Jeg vil heller ikke ha i desember, så vi skal starte tidligst april. Jeg har igjen tre brett nå, og jeg tror jeg skal ta alle sammen, selv om jeg ikke vet hvor fruktbare vi er. Spennende!!
Emelina Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Så spennende!! Vi skal også begynne å prøve i mai Vi har en jente som er 1 år gammel, og jeg har ikke fått mensen tilbake etter ammeslutt enda. Så vi bruker for tiden ingen prevensjon. Jeg ville nok ikke fått tak i en ny resept, hadde heller kjøpt folat og begynt å ta det. De sier jo man bør ta folat i 3 måneder før man blir gravid og de første 3 månedene av svangerskapet. Heller prøvd å være forsiktig i rundt el-tider fram til mai. Vet ikke hvor mange som blir gravid på første pp, men vi starter i mai pga aldersforskjell til datteren vår. Så blir det noen måneder før vi kommer til en mulig termin i desember, og hvis man er så uheldig å må prøve så lenge, regner jeg med at vi ikke bryr oss om det blir desember-baby eller januar-baby. Lykke til med prøvinga i mai =)
Mai11Mamma Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2010 Har nok bestemt meg for å slutte med pillene når dette brettet er tomt. Begynte på det i går, så det nærmer seg med stormskritt. Spennende og skummelt på samme tid. Har lest noen innlegg her om at flere som har gått på samme pille som meg har hatt problemer med å få syklusen tilbake og at det tar tid før de blir gravide. Har ikke vært fornøyd med disse pillene selv heller så da er det stopp når brettet er tomt og håper syklusen kommer seg på bena til i mai.Hadde aldri problemer før jeg begynte på denne typen piller.... Dere får ha lykke til meg prøvinga, morro om vi kunne fulgt hverandre
Emelina Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Ja, det hadde vært moro å hatt noen å følge på veien mot prøvestart =) Hvilke piller er det du bruker? Prøvde et par forskjellige typer jeg og, også prøvde jeg p-sprøyte, men den fikk jeg bare konstant blødning av. Så det ble bare med to sprøyter før jeg gikk tilbake til pillene Etter vi har fått barn nr 2 regner jeg med at jeg skal få satt inn spiral, selv om jeg synes det høres skrekkelig vondt ut å få den satt inn, hehe.
AS3* Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Vi også skal starte i mai! ) Vårbarn er planen, men man vet jo aldri... Det er snart tid for å begynne med folat nå! Da begynner det virkelig å nærme seg!! Spennende
Mai11Mamma Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2010 Går på cerazette nå og har ikke vært helt fornøyd med den i forhold til trionetta (tror jeg den het) som jeg gikk på før.
Mai11Mamma Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2010 Går på cerazette nå og har ikke vært helt fornøyd med den i forhold til trionetta (tror jeg den het) som jeg gikk på før.
Emelina Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Okei, da jeg begynte på p-piller en gang i tiden så var det trionetta alle fikk, men den reagerte jeg også på. Brukte vel en som het microgynon, og den funka for meg. Siden jeg har reagert både på en type piller og på p-sprøyta er jeg litt usikker på spiral også, men må sikkert prøve... Men før jeg behøver å tenke på det skal vi jo få en til baby Det skal bli så spennende å prøve å bli gravid igjen, og gleder meg til å gå gravid igjen. =)
Trinemorlille Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 Jeg bruker p ring og har en ring igjen.. etter den blir det bare å la det stå til. Har ingen tanker om når vi ønsker termin, så vi kommer nok til å prøve fra midten av feb. Så dersom det klaffer for oss med engang kommer det en sen høstbaby eller så kommer det en vinter- vår baby 2011? forhåpentlig kommer det en i løpet av det neste året ihvertfall Sinnsykt spennende og litt skummelt dette!!!! ble tipsa om en blog som jeg har begynt å følge. Et par som skriver om tiden fra de starter å prøve og planlegger å skrive hele svangerskap osv. Ettersom de er prøvere samtidig som meg, kommer jeg til å følge dem og håper flere vil gjøre det så kan vi jo samtidig holde kontakten der inne også på kommentarsidene
Trinemorlille Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 åsså kan jeg jo legge ut linken også http://babylykke.webs.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå