havrebodl Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Har en liten diskusjon på det her hjemme skjønner dere. Jeg kaster første laget, sambo spiser de...
Vipsenmamma Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Selvfølgelig blir de spist - jeg kaster ikke fersk, fin ost.
shari_z Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Spiser dem. Hvorfor kaster du det første laget? (seriøst spørsmål; har aldri hørt om det før.)
Mor Løvehjerte Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Ja, hva i all verden er grunnen i såfall?
Anne-B. Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Kan tenke meg at det bare er for ordens skyld, for å få rene, flate osteskiver. Det øverste laget er gjerne litt bumpete, men den smaker helt likt som resten av osten. Så her spiser vi det.
Gemini77 Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Spiser de selvfølgelig. Hvorfor kaster du fersk ost? Det er jo ikke skorpe på fersk vakumpakket ost..skorpen som dannes etterhvert blir jo dannet pga kontakt med luft..
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Hehe, jeg kaster også de to første skivene på osten. Ikke alltid jeg gjør det fra en helt nyåpna ost, men om jeg skal ha ost når den har ligget i kjøleskapet _må_ jeg kaste dem. Jeg syns de smaker vondt.. Har alltid gjort det, så jeg får liksom ikke helt til å la vær heller
Mamma´n til lillemor Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 Mannen kaster det (i hans familie kaster de utrolig mye mat, jeg gremmes...). Jeg spiser dem alltid, og jeg lurer ofte mannen min til det hvis jeg smører, da legger jeg dem opp-ned :-) Han blir vel ikke lurt, men sier ikke noe på det.
litakine og Theodor Skrevet 6. januar 2010 #12 Skrevet 6. januar 2010 gir dem til bikkja.... tanken på å spise det første laget klarer jeg ikke... Ikke det at jeg tror den smaker noe annerledes, det er bare sånn jeg har gjort hele livet
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 Jeg skreller alltid osten på alle sider, over og under, fordi det ytterste laget som har ligget mot plasten gir en slik bismak som jeg kaster opp av. Gir skivene enten til mannen eller kaster de.
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #15 Skrevet 6. januar 2010 Hehe, jeg kaster også de to første skivene på osten. Ikke alltid jeg gjør det fra en helt nyåpna ost, men om jeg skal ha ost når den har ligget i kjøleskapet _må_ jeg kaste dem. Jeg syns de smaker vondt.. Har alltid gjort det, så jeg får liksom ikke helt til å la vær heller
Lea Laus Skrevet 6. januar 2010 #17 Skrevet 6. januar 2010 Kaster de. Innbiller meg at det er plastsmak på de første (selv om det sikkert ikke er det).
2(3) Skrevet 6. januar 2010 #18 Skrevet 6. januar 2010 Enig med HI og skjønner tankegangen. ''Før i tiden'' da vi var små var osten annerledes, man fikk ofte disse sidestykkene med ruglete overflate. Vi kastet alltid det øverste laget/ det som var ruglet. Nå opplever jeg nesten aldri at osten er slik lengere og vi spiser også de øverste skrivene. Bunnen derimot- sjelden særlig delikat:(
Den heldige eier av ett barn Skrevet 6. januar 2010 #19 Skrevet 6. januar 2010 Jeg kaster ikke, men spiser heller ikke selv. Passer på at andre får dem.
Bunnies by night Skrevet 6. januar 2010 #20 Skrevet 6. januar 2010 Kaster. Det smaker plast av det ytterste laget av osten, så det skjærer jeg av.
Grigri m/3 gutter Skrevet 6. januar 2010 #22 Skrevet 6. januar 2010 Jeg syns det er plastsmak av toppen, så jeg skjærer av den, MEN ikke hele sneier, bare skraper liksom av øverste millimeteren og kaster.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 6. januar 2010 #25 Skrevet 6. januar 2010 I vargkjeften sammen med resten av osten, herre min for et osteforbruk det er her i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå