Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Etter et år med lite sol fikk vi tidenes julegave av pappa, 4000kr i tilskudd til reisekassa. Men av hensyn til snuppa føler jeg at det ikke er så mange steder å reise, så stod mellom Spania (Malaga) og Gran Canaria. Det siste er jo definitivt stedet med mest varme men også et sted jeg føler er ekstremt lite spennende som reisemål. Så nå sitter vi med billetter til malaga men jeg er så redd det ikke kommer til å være noe i nærheten av sommer der (jeg er ikke ute etter svette sommerdager men det å slippe å kle på seg en hel haug og fryse). Noen som vet hvordan det er nedover i Spania i begynnelsen av februar? Håper det er noen som kan hjelpe for de oversiktene over temperatur fra 7-18 grader sier meg så lite... Må man pakke på seg klær eller kan man forvente å føle noe i nærhet av norsk sommer?
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 det e rveldig forskjellig ...vi har vært der i februar,mars og april og har opplevd slutten av februar varmere enn april.... nå spørs det veldig hvor dere skal være henn for langs malaga kantene blåser det ofte en del , det er da fordel når det nærmer seg april mai når det begynner og bli varm og værtfall om sommeren. det er ikke serlig badetempratur der i februar... så hvis du vil ligge på stranda er nok ikke veldig lurt og reise dit i februar. det står på world weather informations at min daglig temp er 7,9 og maximum daglig temp er 17,9...ikke akkurat sommer tempratur spør du meg.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2010 Tusen takk for svar. Jeg er så fjern på hva 17,9 grader tilsier men satser på at vi kan være heldige og få brukt tskjorter noen dager?
ToPrinsesser<3 Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Vi var nylig i Alicante som er litt lenger nord og hadde ila 1 ukes opphold temperaturer mellom 24 pluss og . Vi gikk i kortermet første dagene, men kjøligere om kveldene. Spanjolene gikk jo rundt i vinterkåper, så man så tydelig hvem som var nordboere der nede :-) Satt også ute et par kvelder og spiste middag. Ofte er det også litt høyere (el lavere temp) enn det som vi kan lese på værmeldingene. Vi hadde med vanlige "vår"jakker som vi klarte oss med. Du kan sjekke langtidsværet på www.weatheronline.co.uk
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 Åh, nå pustet jeg lettet ut og håper at det kan bli en ok tur. Har ingen behov for sprengvarme men litt lunk trenger en frossen nordboer;) Litt spent på hva temperaturene var imellom, lurer på om litt av setningen din ble borte? Hadde dere mye regn eller var det oppholdsvær/sol? Føler ofte som du sier at værmeldingene er litt annerledes en faktisk vær...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå