Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Er det noen som har erfaring med afipran for å øke melkeproduksjonen? Har fått resept på det nå. Om du har erfaringer lurer jeg på når startet du å ta afipran, hvor mye og hvor lenge, hadde det noen effekt hos deg?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Hei, Jeg slet med for lite melk de 6 første ukene etter fødsel. Forsøkte derfor afipran. Jeg startet vel ca. 2 uker etter fødsel og tok hele kuren. Jeg synes det var verdt å prøve, for å holde motivasjonen oppe og mulig at det bidro til at jeg fikk mer melk. For meg kom melken for fult etter ca. 6 uker. Da hadde jeg sluttet med kuren. Jeg anbefaler ta kuren, drikk vørteløl, spis havregrøt med kanel, forsøk å sove mye og ikke stress over at man har for lite melk. Vet at dette ikke er lett, men melken kommer nok skal du se:-) Brukte også den sprayen i begynnelsen forresten. Jeg hadde også problem med at ungen ikke sugde, så jeg måtte pumpe + øve på å legge ungen til brystet. Anbefaler deg å veie ofte for å se at ungen får nok mat + tett oppfølging av helsesøster/ammeklinikk. Dette løste ihvertfall mine problemer:-)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har god erfaring. Melkemengden økte fra 0,5 til 0,8 liter når jeg tok afripankuren (økte raskt, jeg fullpumpet). Men når kuren var slutt minket melkemengden min igjen. Jeg tok derfor totalt 3 kurer, før jeg gav opp pumpingen etter et drøyt halvår. Gutten min klarte aldri die noe særlig selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå