Gå til innhold

mme til hvert måltid? Og temp.måling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere mme til hvert måltid, eller gir dere bare vann til noen av måltidene?

Og hva når poden hater vann?

Og tilslutt: hvordan vet dere at vannet til mme holder rett temp? (Dumt spm. kanskje. Men hvis dere bruker termometer; hvilken type? Anbefalinger?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte et digitalt termometer fra Clas Ohlsson. Kostet en hundrelapp kanskje. : )

Skrevet

Bruker NAN så jeg bruker fingeren til å sjekke temp :P.. Mulig litt lettere enn med di som må lagest på høyere temp

Skrevet

Hell noen få draper på håndleddet, om den er bittelitt varmere så er den fin. Du kan jo måle den de gangene du tror den er fin sånn at du etterhvert får teken på det! Slitsomt å måle hver eneste gang.

Nå vet ikke jeg hvor gammel din er, men etter 7 mnd (ca) så er det greit at de ikke får i seg mer enn 500ml iløp av en dag. I grøt er det mme så da gir vi vann fra kopp til. Om du varmer vannet litt så det blir litt lunkent bare liker flere det bedre. Vi måtte venne oss til vann, så jeg hadde en tutekopp tilgjengelig hele døgnet for å venne henne til det.

Min er 8 mnd så vi gir vann til hvert måltid og mme som et måltid i seg selv om morgenen, og etter grøt om kvelden. Ellers grøt, middag, brødskive, frukt og vann iløp av dagen.

Skrevet

Jeg måler kun på håndleddet. Prinsen er ikke så kresen på temperaturen, så han drikker selv om det er litt kaldt.

Til måltidene får han stort sett mme. Får litt vann av og til. Han er 6,5mnd og spiser to fulle grøtmåltider i døgnet. Til lunsj har vi akkurat begynt med litt brødskive også får han fruktmos, men hoveddelen av måltidet er foreløpig melk. Det samme gjelder middag. Han får noen skjeer med middag og resten melk. Når han spiser mer fast føde til lunsj og middag skal han få vannved siden av maten. Han får litt vann ved siden av grøtmåltidene, men her også går det mest i melk ved siden av.

Skrevet

Takk for svar :0)

Fortsetter med vann selv om hun føler seg lurt når det kommer noe annet enn mme ut av flaska. He he.

Skrevet

Bruk kopp til vann! mye enklere og de har bare godt å venne seg til kopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...