Gå til innhold

Sove på magen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er straks 7 mnd.

Hun er fryktelig urolig når hun skal legge seg. Hun snur seg på magen for å sove, men vi snur henne tilbake. Slik driver vi på til hun sover på ryggen. Stakar!!

Når er det trygt at de sover på magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de snur seg selv blir det sagt at de kan sove på magen.

Jeg har latt gutten min sove på magen siden han begynte å snu seg selv, fra rundt 6 mnd. Så lenge det betyr bedre søvn er det helt greit for meg. Vi er ikke bortskjemt med et soveglad barn nemlig.

Skulle jeg snudd han hver gang han snudde seg på magen ville det ikke blitt mye søvn på han. Han sover utrolig lett, og våkner hvis han blir flyttet eller snudd på.

Skrevet

Mener jeg leste ett sted at om de sovner på magen er det lurt å la dem sove sånn i 30-40 min før du snur dem over på ryggen. Da sover de ofte dypere, og våkner ikke så lett av å bli snudd på. Men om dette fungerer på alle, det vet jeg ikke.

Skrevet

Hei,

vi har en gutt på snart 7 måneder som elsker å sove på magen/siden... Som noen skrev over, er det visst greit når de er så store at de klarer å snu seg rundt på magen selv. Vi må derimot få ham til å sovne på ryggen fordi når han snur seg på magen, er det rett opp på knærne for å gynge/krabbe, uansett hvor sliten han er, og da får han ikke sove... ;) Men når han har sovnet, lar vi ham snu seg rundt som han vil, og han sover som regel mesteparten av natten på magen/siden.

Skrevet

Vi legger på på ryggen, han snur seg som regel etter noen minutter.

Han har gjort sånnt siden han var 7 mndr.

Hjelper ikke å snu han, han snur seg tilbake med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...