Gå til innhold

P-pille foer oppstart??

Anbefalte innlegg

Heisann,

snakka nettopp med klinikken vaar (starter paa nytt i aar Jippi!!) Og hun nevnte at jeg matte gaa paa P-pillen i noen maaneder foer jeg starter med injeksjoner?? For meg hoeres dette helt paa trynet ut.. Maatte ikke det sist gang..

Noen andre som har vaert borti dette?? Ga de noen begrunnelse?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141226017-p-pille-foer-oppstart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk ;-) Noen andre som har erfaringer?

De nevnte noe om nedstimulering, men sist gang gjorde vi dette via sproyter.. Og det er jo ikke akkurat slik at det er fare for at jeg blir gravid haha...

Jeg har sett at Hausken gjør dette med endel av sine pasienter, er det der du går?

Jeg har ikke sett noen god begrunnelse på dette, men så at en nevnte noe sånt som at "hun skulle kvitte seg med noen gamle egg".

Det er ikke helt logisk for meg, for alle eggene er like gamle (de ligger såvidt jeg vet klare når vi blir født) - men om du snakker med klinikken så får du nok svar.

Det er ikke for prevensjonseffekten de anbefaler dette - de mener at dette på et eller annet vis tilrettelegger bedre for forsøket og skal bidra til suksess.

Hei, jeg har brukt p piller i 3 mnd før mitt 5 førsøk.Dette var den første gangen jeg brukte p piller i forsøk, og mitt 1 forsøk på Hausken Klinikken.

Jeg hadde 2 sa ved tidligere forsøk ved riksen og 2 neg der.

Hausken forklarte meg nøye hvorfor han satte meg på p piller, jeg husker ikke alt fordi det var en detaljert forklaring som har med fsh nivået å gjøre mener jeg.Eggstokker roer seg og eggkvaliteten bedres kanskje når man bruker p piller..

Jeg vet om 3 stk som var i min klubb i prøveperioden som brukte p piller i forkant, 2 fra Hausken og en fra Nordica. Alle hadde hatt sine ordinære forsøk så det var 5, 4og 7 forsøket deres. (vi har kontakt enda, så derfor vet jeg så detaljert:)) I hvertfall ble vi gravide alle 4, kan jo være tilfeldig, men jeg venter tvillinger i juni:) Så p pille teorien blir mer og mer brukt av klinikker nå, Hausken var vel en av de første her til lands kanskje? Lykke til med forsøk, håper dere lykkes:))

Annonse

Takker for alle svarene ;-) Er ikke paa Hausken, holder til i utlandet, .

Har regelmessig syklus, og ble ikke satt paa P-pille ved forrige forsoek.. (men det var og mislykka da...;-( )

Er saa klart villig til aa proeve det meste, satser paa de vet hva de driver med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...