Gå til innhold

Er det sant lille venn?????!!!!

Anbefalte innlegg

Som jeg har fortalt før har jeg fullført 2 kur på pergo. denne gang med dobbel dose 10mg. Og jeg har vært så glad og positiv siste tiden. Hunden min skal snuuuuuse og kooose på meg hele tiden, men jeg har tenk at det ikke har vært noe med meg. At hunden bare var ekstra kosen siden hun bare er ei tulle på 9 mnd.

Foreldre og svigerforeldre har nevt at det har vært en annen stemning å omgi meg og min kjære. Vi har ikke merket det selv.

Jeg var på kjøpesenteret her i forigårs for å ta en kaffi med mamman min og snakke litt på nyåret. var først alene og det svermet av gravide, barnevogner og barn rundt meg. Følte meg litt rar hele dagen igrunn. Gikk å kjøpte meg ei bok hvor det sto litt om PCO. mamma så den da hu kom og bad meg bytte den inn, det var ikke noe å ha, for hun hadde nemlig drømt noe at det skulle bli forandringer. og Vi gikk rundt og susa. Uten mål og mening.

Så var det 15 min til jeg måtte dra på jobb. så da sa jeg nei helsike heller nå har det gått 35 dager siden siste mensen. så jeg tar en test.

Inn på apoteket gikk vi, da jeg var på vei mot den aktuelle hylla, møtte meg min 21år gamle kusine og kjæresten (min gamle klassekamerat) som hadde nettopp tatt med seg sin lille gutt ut til byen for første gang. Hennes søster, men andre kusine hadde visst fått ei jente også bare for noen dager siden.

Så stod jeg der i tankene mine...ja det høres jo veeeeldi lett ut. Nå hu eendelig gikk kjøpte jeg det jeg sku ha, 2 stykk graviditets tester i pakka.

Mamma og jeg gikk noen runder rundt til på sentret hjvor mamma sa....Cathreen? skal du tisse? - Snart sa jeg.

Vi gikk inn på toalettet på senteret. mamma ventet på utsiden, mens jeg var i en bås, etter 10 sekunder med tissing trakk to mørke lilla streker seg over skjermen så fort som lynet.

Jeg blei helt fjern la den fra meg på vasken.....og gjentok girimallaa...hællamåne..... vaska hendane (alt gikk i sakte film) og gikk ut til mamma som ventet spent. SEEE sa jeg - du skal bli bestemor.hu fallt sammen i gråt. og vi var der inne alene og låste oss inn på en annen bås, hvor vi bare holdt om hverandre. JEG VISSTRE DET sa mamma.

Jeg ringte min kjære og hvisket du skal bli pappa, klarte ikke vente til jeg kom hjem. JIPPPIIII ropte han i røret.

Og ja hunden min er like vill, våknet til morran hvor hun ømt vasket magen min og lyttet. sammen med meg skal hun være hele tiden. Hun skal jo bli store søster.

Mitt råd er at jeg rett og slett gav litt f-en i alt det herre egge styret, tok pergo og hadde meg når jeg ville selv. tok meg en fest, slappet av og nøt livet og det gav virkelig resulteter. Har nå tatt en test til hjemme og en hos legen og allle var positive.

Kontroll til mandag. Mamma blir med. Gleder meg!

Jeg FIKK på ornkli en MYYYYK pakke til jul.

Lykke til til dere alle og rett og slett gi litt faen og lev (høres ille ut) men sant! sett forkuset på det fine du har i livet nå og verdsett hver dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141225740-er-det-sant-lille-venn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye :). Begynte å gråte litt gledestårer på dine vegne nå. Det er så godt å høre at det kan gå bra med oss som har pco og pcos.

Skal ta tipset ldtt om å gi litt f... begynner så smått å miste håpe om at vi skal klare det på egenhånd.. så kanskje det hjelper kroppen med å slappe litt av.

Min status er at jeg var sikker på at vi fikk det til forrige pp. Gikk til og med 1 uke over tiden og testet positivt på en eggløsningstest. Når billigtestene endelig dukket opp i posten kom også mensen(!). Startet på 2 dobbel pergo kur denne mnd, og fikk en blødning 6 eller 7 dag etter første dag mens. Fikk også positiv eggløsningtest. Blir derfor veldig forvirret. Kan jo ikke ha eggløsning 1 uke etter første dag mens. Kroppen min er nok på bærtur for tiden.

Hold oss oppdatert om hvordan det går med deg Cathreen :)

Nei, men det er som cathreen sier.. Gi litt F.. og tenk på noe annet.. (vet det er enklere sagt enn gjort..) men det funker!! Jeg hadde begynt og gitt opp og bli gravid.. hadde begynt å innse at vi kanskje måtte adoptere for å bli foreldre.. Men da satt den.. Og nå har jeg ei nyyyyyydelig datter på 18 mnd :) så mitt råd er og slappe av, prøv og ha tankene andre steder.. og nyyyyyt livet.. Da sitter den vettu;)

Gratulere så masse!!! endelig litt lykke!!! :) *håper på flere!!* ;)

men enig med bella!!

Etter at vi mista, var vi også helt desperate etter å få det til fortt igjen.. men så tok vi oss en pasue! Og 3 mnd. etter var testen positiv!!! :) Og nå sitter vi her med en 9 mnd. nydelig lita tulle!! :) Det finnes håp!! ;)

Noen tips fra meg:

- Ha sex når dere vil! (ikke bare for prøvingens skyld!)

- Ikke bli for opptatt med de eggløsningsgreiene og at det absolutt skal ha sex da!! Man vet aldrig;) Pluttselig kan man ha en extra eggløsning, og for oss med pcos og pco er det jo bare kjempevanskelig! og blir bare mer pes, siden alt somregel er så uregemessig.. Drit i å ta temp og eggløsningstester heletiden.. Slapp av og heller nyt prøveperioden! Som egentlig er en kjmpespennende tid! Som skal være herlig og fylt med masse kjærlighet firhverandre!! tenk!! Dere prøver faktisk å skape et liv sammen!! fordi dere elsker hverandre så høyt!! Og vil være sammen foraltid som familie, og ha et avkom av dere begge to, som de fantastiske menneskene dere synes dere er!! Og tenker om hverandre.. Dette er en tid fylt med mye spenning, mange tanker, fortroelser og masse kjærlighet!!! Drt er nå dere virkelig har tid til å bli kjent med hverandre!! Dele fantasier og drømmer om framtiden!!!

- Ha heller sex annenhver dag, en bare når du liksom skal ha eggløsning! Presset kan rett å slett bli for stort når man bare skal ha sex for prøvingnes skyld, og for at det liksom er da tiden er inne for at det skal klaffe..

- Unn dere tid til å slappe godt av! Ta hvare på hværandre og la kjærligheten blomstre!! la også tankene fly en annen plass...

- ta folsyre og omega 3. (finnes egne "gravid" pakker med begge delene i.. hetter "Lifeline Gravid") og andre vitaminer man burde trenge for å kansje bli litt sunnere..

- La også mannen ta vitaminer han evt. måtte trenge!! dette kan forbedre cædkvaliteten..

- ha sex på morgenen! (mannens testosteron er høyere da)

- prøve å være aktiv og holde seg i god form!

- lev som om du er gravid! (spis sunt, slapp av, være i aktivitet og go form, og nyt hverandre en masse! koooos!!)

- unn dere en fest i ny å ne! så tankene kan komme på andre ting!! tro meg det skader ikke!! Det vil heller gjøre dere begge godt!! Men bare ikke la det bli for ofte!!.. ;)

- drikk te. (de som drikker te, lever/spiser somregel sunnere)

- spis is. (skal vist være godt for livmoren)

- ikke la mannen bruke varmeaparatet i setene på bilen i denne kuldetiden! Det er fyfy!! (da kan man forminske fruktbarheten! siden pungen kan bli overoppheten, og sædcellene lever bedre når det er litt kjølig!!)

- la han gå i boxershorts!! (så testiklene ikke blir overopphetet!!)

- ikke ha smaleie under vann, eller dusj etter samleie!! (da sæden letter render ut)

- doggysyle er en fin stilling! (da penisen kommer nermest mulig kjedeåpninge og sæcellene får en korttere og rasker vei til egget og livmoren)

- la penisen bli værende i litt etter utløsning! (ca. til den er slapp igjen, slik at man er sikekr på at den ikke render ut, og at den har korttest mulig vei til egget)

- legge en pute eller hendene under rompa etter samleie! Og ligg stille slik i 20-40 min. (bruker tyngdekraften, slik at det blir letter for sæden å gli inn og nå fram raskere)

- Hvis du går etter å ha sex når du har eggløsning, så vent med å ha sex noen dager før det!! (Slik at trykket blir bedre, og flere sæceller er klare for å svømme til egget! Slik at sjangsene blir bedre!)

- Hvis du og din partner synes det er greit, så kan man jo prøve å ha sex på de røde dagen også!! Man kan faktisk ha eggløsning samtidig som man har mensen eller blør!!!

- La også din partner spise sunt og holde seg i god aktivitet!!

- prøv å slutt å røyk, om du gjøre det.. hvet det ikke er lett men...

- hvis du har noen venner eller slekt som har et lite spebarn eller baby, så spør om dere kan få sitte barnevakt for en helg elelr låne han/hun henne litt! rart med det, men mange sier at det pleier å klaffe for mange da! etter å ha levd litt live som en familie likosm.. eller bare å holdt i en liten baby i en liten stund!!..

- har også hørt at slimoppløsende hostesaft skal kune ha efekt!! dette er bare kjærringråd altså!!! men den skal vist hjelpe på resten av slimet i kroppen også!! slik at slimet som evtn ligger i kjeden osv. skal løses opp, og dette gjør veien til sæcellene og egget lettere!!..

- prøv å ungå for mye kaffe! (hvet ikke helt hvorfor, men kan ha en sameheng med at det heller ikke er helt bra for gravide)

- Om dere er klar for det, kan dere fortelle sjikkelig gode venner at dere prøver.. og kansje at dere har vanskelighete! hvem hvet!! kansje de kan hjelpe!! bare sørg for å si i fra om at de ikke isåfall må presse dere for hardt!!! venenr som har barn kan jo kansje hjelpe.. Med å la dere glede dere litt over deres barn! (selv om det er fryktelig vanskelig i en slik situasjon) Sitte litt barnevakt i ny å ne å virkelig få prøvd ut familielivet i praksis! Å se hvordan det er å være mamma og pappa, og ha ansvar for en liten en... De kan også hjelpe dere med å få tankene på andre ting!! ta dere med ut på gøyla ting, som dere ellers pleier å gjøre utn barn og mas!!! Og hvis dere venner vaneligvis maser om dere ikke skal begynne å tenke på barn snart, får de jo vite at det kansje er litt tungt for dere! og da slipper dere jo det også!! Gjelder også familien...

Venner kan også være til go hjelp mange ganger!!! Det vet jeg, etter at vi mistet våre kjære to små...

var vel alle rådene/tipsene jeg kunne komem på sånn i farten.. Håper de kunne være til hjelp fr noen kansje...

Så håper jeg det vil komme fler gladmellinger her snart!!!! :D

Lykke til videre!! Og lykek til videre med en liten spire cathreen! Nyt tiden og ta godt vare på deg selv!!! For dette er virkelig en av de beste tidene i livet!!!! ;)

jeg brukte heller foresten ingen medisiner eller noe annet hjelpemiddel for å bli gravid!!! ;) så det går an alikevell!!! PCOS er noe dritt!!! og fryktelig vanskelig å ha eller godta!!! hater det selv!!! men ikke bli for opphengt i sykdommen i prøvetiden!!!! Lev som andre normale!!! ta det heller når dere blir gravide;) og evt. trenger andre medisiner under graviditeten....

Annonse

GRATULERER GRATULERER GRATULERER!!!! Dette var virkelig koselig lesestoff,smilte for meg selv med øynene fulle av tårer når jeg leste det.

Dette var bare verdens beste julegave ja!!! :)

Med oss går dagene sakte fremover.. Venter på operasjon i februar,og er nå blitt sengeliggende grunnet komplikasjoner som har oppstått mens jeg har ventet på operasjonen. All prøving er derfor utsatt,men håper å komme sterkere tilbake i mars..

Tuusen takk alle sammen! her jeg sitter med tårer i øyekrokane. Det er ikke gått helt opp for meg enda.....jeg skal bli mamma??!!

Jeg er sikker på at det virker for dere også bare dere nyter livet og griper det fine dere har. Ta en skitur eller kjør måneskinnstur på sparken sammen med din kjære (vi gjør det hver kveld) mens vi prater om alt og ingentingen.

En ting er sikkert jenter ingen kan ta fra oss at våre barn er så til de grader ønsket.

Jeg takker for all god støtte her inne, når ejg fant denne siden hjalp det meg å se at jeg ikke er alene og at vi kan støtte hverandre!

Dere er en gjeng som SKAL være stolte av dere selv, og jeg håper med tden at pco og pcos vil bli en mer anerkjent diagnose.

Som jeg har sagt før 75% av oss som får hjelp VIL klare det. Men la ikke sinnet overstyre dere, jeg vet hva det kan gjøre. Man blir så langt nede, og hjernen sender en negativ utlysning i hele systemet.

Ha deg når du vil og ikke fordi du må. det er altså ikke ålright. Vi ble veldig slitne av å nærmest true oss til å ha oss.

Så jeg får vel vite til mandag hvor langt jeg er på vei, det er vel ca 6-7 uker......jeg kan ikke forstå det....har følt meg nesten som et intetkjønn i lang tid, en dritt kropp som ikke fungerte.

Men med et litet dytt og støtte bak oss kan vi bidra til ro i kropp og sinn og gjøre kroppene våre til et varmt og lunt rede for en gave sendt til oss.

Stå på jenter, ha trua på dere selv og ikke sitt og se på ølboksen eller kaffin med baileys i når vennene dine er på fest. det har jeg gjort....funka dårlig. sig med og NYT livet.

Om noen av dere trenger råd eller tips, husk at jeg er sykepleier og kan finne ut av litt av hvert. Jobber jo sammen med leger og helsesøstre (ja helsesøstrene visste jo ikke hva pco var da jeg fortalte om det) men jaggu nå skal de belæres så andre kan bli forstått!!. Og snart vil jeg jo se helsepersonell mer på privat basis.

Håper alt går bra med svangerskapet mitt, for jeg føler ikke så mye enda,(da er det vansklig egentlig å tro på det, når det er så lite fysiske tegn) bare mye tissing (og da passer det seg jo j...la bra at dassen har frysi hehe) pupper som steiner, og blir veldig fort sulten. blopp blopp sier det......Er ikke det granne kvalm, bare på jobben, ja når jeg må bytte på voksne folks bleier......uhhh....og griner som ei sil i helt rare sammensettinger, det bare kommer.....og det klager andre på jeg nyyyyyter det. om jeg så må så skal jeg spy med glede. :) jaaa...selv om jeg nå har blitt noe lubben (er normalvektig eller) kan jo komme av all den gode maten i jula au, men har aldri følt meg så flott....og det er en god følelse da man har følt seg som et udyr i årevis..

Sexen er helt fantastisk....og er innmari viril....så jeg sier se frem til dette for dere også fortjerer å værra, gråtende, glade, gravide, kåte, jenter...

Im here 4 you all og take my advice.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...