Gjest Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 mener å ha lest at pulveret krever vann på min 70 grader for å drepe noen bakterier, for så å avkjøles før servering. men på NAN pakken står det bare blandes og serveres ved 40 grader?? hm..
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Nan skal tilberedes ved 40 grader ja:) Det vi gjør, er å ta kaldt vann fra springen, varmer det i mikroen til det er litt varmere enn lunket (altså ca 40 grader) og blander så melkepulveret i:) Men er barnet ditt under 6 måneder anbefales det jo at man koker vannet først, men den regla der har du sikkert hørt før, hehe:)
Nagilimia Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Vi tilbereder også nan på den måten. Jeg tror det er hipp som skal tilberedes ved 70 grader. Diskusjonen går egentlig på om det kan være bakterier i pulveret. Nan og hipp er uenige. Nan mener det er viktigere å ta vare på næringstoffene.
blomstre Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Hei På forumet flaskemelk finner du en tråd som heter HOLDES OPPE Riktig tilberedning av mme. Der kan du finne alt om riktige temperaturer og hvorfor noen sier en ting og andre noe annet :-) www.flaskeposten.org har også mye nyttig. Kort fortalt skal man følge anvisningen på pakken. Vannet bør være kokt hvis barnet ikke inntar annen førde enn mm/mme. Vil tror du får problemer med å få løst opp pulveret i kaldt vann? Så mest effektivt er å ha kokt vann ferdig oppmålt på flasker stående i kjøleskapet. Varme en flaske til 40 grader i mikro (kun for NAN), ha i pulver, riste og servere etter å ha sjekket at den har drikketemperatur. Eller du kan lære deg blandemetoden som står beskrevet i tråden jeg refererte til. Mht bakterier er det viktigste å blande ferske måltider hver gang - lykke til! :-)
1prinsesse + 1 spire:) Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg koker vann i vannkokern og heller i flaskene og avkjøler de i kjøleskapet, så blander jeg pulver og evt litt malt i . så varmer jeg det opp igjen, når du drypper litt på hånden din skal du ikke kjenne det,ca kroppstempratur varme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå