pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Lurer på hvordan dette kommer til å gå jeg.. har alltid hatt spøyteskrekk..men dette er bare blitt mye værre etter et sykehusopphold i høst med MASSE stikking... dette er 2. forsøket mitt.. på 1.forsøk fikk jeg samboeren min til å sette de på meg..da gikk det greit.. så lenge jeg husket å puste....meen denne gangen sitter han på en plattform i nordsjøen når jeg skal begynne på sprøytene... dette kan bare ikke gå bra...
Tante Brun Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Det kommer til å gå sååå bra!! Jeg er vant til å bli stukket, men trodde ikke jeg klarte å gjøre det selv. Derimot gikk det veldig mye bedre enn først antatt! Når man stikker selv har man jo også all kontrollen og det er en positiv ting. Du kommer sikkert til å stå der å sjelve på hånda og nesten gjøre det flere ganger, men til slutt må du ta fram en streng stemme (gjerne en streng voksenstemme fra du var liten) og så bare stikker du. Sånn sto jeg hvertfall og det funka det! Når jeg først hadde gjort det selv så kunne det ikke falle meg inn å la mann min gjøre det! Han var heller ikke hjemme den dagen jeg måtte begynne nemlig... Pust med magen! Går det ikke, får du "bruke et hjelpemiddel og ringe en venn" ; ) Lykke til, dette klarer du fint!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 hei så fint å "se" deg igjen da....husker nicket ditt..tror vi hadde det første forsøket vårt samtidig...i sommer? er kommet til mitt 3 forsøk nå,beynner på sprayen i morgen.... men du? er det det at du syns det er vont å stikk eller er det det at du syns sprøyter er ekle?høres jo ut som du har fåt gjennomgått litt da..... komme hjem til meg så kan jeg hjelpe deg å stikke:)))husker jeg trodde jeg skulle dø på meg 1 forsøket men her gikk det strålende og nå gjør jeg det i blinde omtrent..litt ekkelt/rart å gjøre det de to første dagene men så går det fint...det tror jeg du også vil klare fint:))
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2010 tante brun: tror ikke jeg kan stå å gjøre det.. da går jeg rett i bakken.. om jeg skal klare det... ser jeg for meg at jeg må ligge strekk ut på sofaen og bare la det stå til... tøysekroppen: hey ja jeg husker deg fra 1. forsøket jeg mistet så nå er det pååan igjen... tøff du som er på 3. fosøket, jeg var usikker på om jeg noen gang skulle klare å komme igang igjen....var ganske langt nede etter 1. fosøket..etter jeg mistet fikk jeg en egglederbetennelse , havnet på sykehuset.. måtte få intravinøst antibiotika , operere og det ble tatt masse blodprøver.. og jeg har sånne årer som gjemmer seg.. så det ble MASSE stikking.. så ut som et verdenskart i mange uker etter jeg kom hjem... hihi skal vedde på de var glad når jeg var ute av sykehuset.. der stikker endelig problemet...mitt største problem er å se nålen og når den står inni huden min.. da blir jeg bare total svimmel.. pluss eg glemmer å puste da.. hihi ja bor du på stavangerkanten da så kan jeg godt stikke innom ? vist ikke jeg husker feil så var du fra beeeeeergen ? lykke til med forsøket, denne gangen går det vettu
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 uff syns å huske at det var noe sånt som skjedde deg... men godt at du er på beina igjen da:))) nytt år og nye muligheter vettu;) har bestemt meg for at jeg skal være fryktelig positiv i år og alt det der hehehehe:)) må ha troen ellers kan vi jo bare drite i hele greien på en måte føler jeg.....er fra bergen ja;) når det gjelder sprøytene så pleide jeg stikke litt rundt omkring på magen..ikke hardt så nålen gikk gjennom.. bare sånn at det kjentes om du skjønner...på den måten fant jeg meg to "gode" plasser som det omtrent ikke gjorde vondt i det hele tatt:))) kan jo prøve det...område rett under og litt til siden for navlen er gode steder syns jeg.... når begynner du igjen da?skal du spraye også?klarer ikke huske om du skrev noe om det hehehe:)
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2010 jepp enig der, må bare tenke positivt... prøve iallefall.. men jeg kommer til å være mye mer skeptisk denne gangen... jeg begynte på sprayen den 21. des..og skal begynne på sprøyter den 12. jan.. og så er det vel uttak/innsett i uke 4... forløbig har det gått ganske greit..bare litt hodepine.. og sånn.. ja må jo ikke glemme at jeg plutselig begnte å miste masse hår rett etter jeg begynte... tenkte great! nå blir jeg vel skalla og nå.. kjempe greier dette her... men jeg har fremdeles hår på hode så kan vel ikke klage sist var det hetetokter eller tror iallefall det var det.. sånn du pluselig blir tomat og så normal igjen etter en stund liksom... men gruer meg til uttaket da.. skal få pensilin kur denne gangen.. siden de er litt usikker hvorfor jeg fikk betenneslen... haha på uttak dagen skal jeg ta 6 pensilin tab og den vanlige dosen med paracet, kvalmestillende og morfin tab... alt dette rett før jeg skal i ilden...er bare spent på koss den mixen der kommer til å bli... ser ikke fram til det.. jeg blir totalt dritas av den morfinen jeg.. går bare der å ler og fniser.. og sjager rundt i gangene der...meeen ... alt må jo gå du da? spray på torsdag var det det? hvor lenge må du gå på den før sprøytene da ?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 nei den sprayen stakk av med håret mitt sist også!! og resten av meg for en periode..var helt ødelagt..så nå har jeg kastet innpå med ekstra b vit for å beholde parykken;) kanskje det hjleper...hvis så hjelper det sikkert mot noe annet hehehe:) uttaket haaater jeg!syns det gjør jævlig vondt rett og slett! har gruet meg lenge allerede......men dæven for en mix da...hørtes kvalmende ut!! blir også veldig beruset hehehe....uff...frå matkick etterpå så da sitter jeg på ferge kaien og frotser i en feit hamburger så både mais og dressing tyter ut...og så kommer det visst noen veldig nytelses lyder når jeg spiser den sier mannen:)))han bare fniser og spør meg inni mellom om jeg har vondt og sånt... men har det heeeeelt fint jeg hahahaha:)) varer noe timer så blir jeg bare trøtt og begynner å kjenner at det har vært rotet oppi der....nei, orker ikke tnke på det nå... i morgen er det spray start og 26 er det sprøyte start..så blir vel 19 dager med spray alene.....
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2010 ååå så det er ikkje bare meg som mister hår? måtte lese i det pakningsvedlegget om det stod noe om det der på bivirkningene.... 1 av 1000 liksom kan få håravfall.. heldige vi da...men jeg fikk ikke det sist da.. så ting er tydeligvis ikke like... ja det er ikke akkuratt behagelig å ligge der...sist var den ene eggstokken min litt vanskelig.. den krøller seg... så de styrte fælt med den.. og det var den som klikka i høst.. så har liksom tenkt om det var noe som skjedde der.. men ganske kjekt å følge med på skjermen da.. og høre hvor mye de tar ut.. fikk egentlig ikke med meg så mye.. for jeg satt egentlig mest med hendene forran øynene.. off ja når rusen går ut.. kunne en ønske en var et helt annet sted.. jeg klarte ikke gå skikkelig en gang... gikk sånn krokrygget.. manglet bare stokken eller rullatoren så såg jeg vel ut som jeg var 90 eller noe sånt... var ikke mye fart på meg heller.. hehe synest eg ser det for meg.. når du sitter der å gaffer på den burgeren...huff mat er egentlig det siste jeg har lyst på etterpå.. men bra du har matlyst da ja du synest den mixen virket kvalmene du og.. er det eg er redd for.. jeg kommer til å bli dårlig.. vi har tenkt å reise fram og tilbake fra stavanger så er spent på det... men jeg kan vel ligge som et slakt i bilen mens han kjører ... eneste jeg vet er er at jeg IKKE skal kjøre iallefall.... jeg lurer litt på om eg har sniffet litt for mye spray jeg.. for flasken min virker helt tom.. jeg er på spraydag 17 i dag.. med 3 doser pr dag og en flaske har 60 doser så blir det jo 20 dager med spray...men i dag tidlig så virket det som jeg fikk lite.. haha skal ikke forundre meg om jeg har tatt for mye på de sprayingene kl 8.. for jeg er drittrøtt da.. og aner egentlig ikke hva jeg driver med.. våkner liksom når sprayen renner ned i halsen på meg.. så da er jeg våken.. men husker jeg noe... nope...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 ja jøss...1 av 1000...håpe oddsene er på vår siden nå ihvertfall...heeele veien! det med sprayen tro jeg ikke er så farlig..jeg dobbeldusjet ett par gange.trykte litt vel hardt hehehe:) men du har vel en til? jeg begyte på den andre før jeg trnegte egenlig pga jeg følte den første begynte å bli tom.. hadde jo mer en nok til overs uansett i flaske 2:) kvitt den bekymringen:)
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2010 ja har 2 flasker... ja jo jeg regnet litt på det.. og siden jeg skal ha uttaket tidligest den 24 jan.. så da går det vel akkurat.. men det kan vel bli litt knapt om jeg driver å tar for mye.. har egentlig ikke lyst å ta for mye.. burde vært kalt senil sprayen den synarelaen... jeg blir bare mer og mer surrete for hver dysj jeg tar... men uansett kan ikke gjøre så mye med det.. den som er med på leken må tåle steken...eller noe sånt...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 Du har ikke noen andre du kan få til å sette de for deg da? Hsuker jeg hadde alliert meg med ei venninde som er helsesekretær første gangen jeg skulle sette sprøyta mi... eneste problemet var at hun ramlet i trappa på jobben den dagen og slo på seg hjernerystelse MEN det er en helt annen sak hehe. Skjønner godt at sprøyteskrekk ikke er så veldig forenelig med dette ja! Bor du forresten langt unna klinikken/sykehuset? Kanskje du kan få de til å sette for deg, evt på legekontoret ditt? Håper det løser seg for deg slik at du slipper å besvime hver gang det skal settes sprøyte!
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2010 Bjørnen collargol: klinikken min er i haugesund og bor selv på stavangerkanten.. så er litt langt å reise dit hver dag.... meeeeeeenn tror egentlig det skal gå bra nå.. har brukt et hjelpemiddel og ringt en venn så hun skal stikke meg da.. sååå da går vel det greit... da slipper jeg iallefall å våkne på gulvet i svima liksom... et problem mindre å tenke på..
lindynatt Skrevet 6. januar 2010 #13 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har ikke sprøyteskrekk meeen det å skulle stikke meg selv..g røss Min mann sa eh nei, han gjør det IKKE. Først løp jeg til elgen men så ble det for stressende, med puregon pennen gikk det jo greit. men med menopur sprøytene, gud hjelpe emg det var HAT men jeg fikk det da til, foretrakk til slutt å stikke meg selv, jeg kunne det bedre enn legene og sykepleierne.. Du klarer det..
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 7. januar 2010 #14 Skrevet 7. januar 2010 pergojenta dette går bra vettu=D *trust me* 2010 er året da du får en babis i magen, skal ikke høre noe anna!!;o) som tøysekroppen sier så synes jeg også det var bedre å stikke ved siden av navle området, under også ikke minst... sprøytene er en liten hindring i å nå målet du ønsker=)også vet du hvor jeg er;o)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 7. januar 2010 #15 Skrevet 7. januar 2010 Så bra da Det kan lønne seg med litt hjelpemidler innimellom ja ) Går nok bra dette skal du se! Masse lykke til!
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 7. januar 2010 ja samboeren hadde ikke så veldig lyst å gjøre det på meg heller... måtte overtale han.. sa han måtte gjøre det.. for jeg gjorde det ikke....hihi ... meeeen...det gikk nå.. men som han sa.. neste gang er det ikke sikkert han var her.. og det hadde han sååå rett i ... når eg skulle ta el sprøyten på 1. forsøk var han ikke der så jeg måtte faktisk ta den selv.. det gikk nå til slutt etter mye om og men ...slet veeeldig....... satt med den i hånda.. og snakket seriøst med meg selv .. ler litt.. samtalen med meg selv ble vel omtrent sånn.. okei.. hva gjør eg nå.?.. okei.. eg må bare gjøre dette... eggene må ut... jeg prøver å stikke... nei f... dette går ikke dette... legger sprøyten ned.. går et par runder på gulvet.. forbanna dritt asså.. går tilbake til sprøyten... huff ..jeg synest spissen er blitt lengre enn i sted jeg.... går en ny runde på gulvet... nei okei jeg må bare.. jeg må bare... legger meg ned på sofaen... og begynner å be.. ..så stakk jeg... meeeeeen dette kan jeg jo ikke drive med hver gang... jeg kommer til å være vrak... det sykehus oppholdet ødelagte ganske mye med at jeg har fått helt hetta bare jeg skal ta en blodprøve.. jeg er et sånn vanskelig tilfelle som lager lang kø.. og som svimer av... fordi jeg vet jeg egentlig må legge meg ned når jeg tar prøven..men som skal være tøff og ikke lage kø og sier at alt er ok.. og faller som en potetsekk ned i gulvet når jeg skal prøve å reise meg... men uansett... det må jo gå.. jeg har bestemt meg.. jeg skal klare dette!!! Bra du har troen stjernoye tror jeg stakk .. eller han stakk ved siden av navlen.. så det virker som en bra plass ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå