ingrid23 Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Lurer bare på om noen har gode eller dårlige erfaringer med noen bleier? Hva slags bleier bruker dere? Libero eller pampers, og hvorfor? Jeg bruker pampers, og grunnen til at jeg bruker den er at jeg liker at den har elastikk i tapen. men godt mulig at andre bleier er mye bedre... Vil bare høre litt om andres erfaringer, vil jo finne frem til den beste bleien, som er best for mitt barn.... Har forresten en sønn på en mnd.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Vi bruker Libero sine, men mest fordi snuppa fikk utslett av Pampers. Syns nemlig Pampers virka mykere og bedre i passformen. Men jeg syns det virker som Libero holder bedre på væske, men jeg kan ta feil...
MammantilPatrick Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Vi begynte med libero, men han tissa igjennom hele tiden. Gikk derfor over til pampers, og jeg synes den bleien er myk og god, samt at vi også mener at den er bedre i passformen. Etter noen mnd prøvde vi på nytt libero bare for å prøve, men tissa igjennom igjen. Så nå er det bare pampers:)
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 vi har gått for pampers, syns de er myke og passer bedre. libero har lett for å bli stive og klumpete syns jeg.
Mini09&Lille12 Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Enig med dere. Pampers er best syns jeg. Prøvde åsså Libero, men tissa igjennom + at den er så stiv. Hun bæsjer kanskje ofte oppover ryggen, men det er ikke sikkert er bleien sin feil.
Propellll ♥ Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 bruker også pampers. Gode og myke og lekker aldri gjennom (bortsett fra en og annen enorm bæsjebleie!) Brukte libero på sykehuset men synes de var litt stive..
MathildeC Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Så utrolig rart at erfaringene er så ulike! Her tisset og bæsjet hun nemlig gjennom med Pampers, mens Libero sine var mye bedre. Synes forsåvidt også at Pampers er mykere, men enn så lenge bruker vi altså Libero sine. Hun er 3 mnd nå.
Lemonia Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Vi bruker Pampers til gutten vår. Synes Libero er så stive og virker ukomfortable. Pampers er mykere og sitter bedre.
_Løvemamma_ Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Vi bruker tøybleier, brettebleier fra Nøstebarn med ullbukser utenpå. De er utrolig gode og myke, sitter godt på og lekker ikke i det heletatt. Tar litt lengre tid å skifte bleie enn med engangs, men ikke mye, og det er uansett bare kos Brukte engangs (tror det var libero) på sykehuset, da skrek hun som en gal hver gang hun hadde noe i bleien. Nå virker det ikke som hun merker det engang, iallefall ikke som noe ubehagelig
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Vi bruker Libero sine. Ja, de er litt stivere enn Pampers, men Pampers inneholder jo lotion, så det vil vi ikke bruke. Vi brukte det på sykehuset, og de var greie altså,ikke no galt med de.. Men vi vil selv bestemme hva slags kremer datteren vår blir smurt med, og mengde. Er foreløpig veldig fornøyd med Libero Up&Go. Har brukt de siden hun var ca 8 mnd nå, og hun har tisset igjennom kun en gang. Bæsj gikk gjennom da hun hadde omgangssyka nå i jula, men aldri ellers..
AngryBird Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 Bruker pampers. Var ikke klar over at det var lotion i dem.... Libero sine suns jeg er stive og klumpete og det tror jeg lille snupp syns og. Lakk mye gjennom en stund, men var bare å gå opp en str litt før jeg trodde jeg trengte det;) Blir voldsomt mye ekstra søppel da.... hadde jeg hatt bedre opplegg til vaskemaskina hadde jg nok prøvd tøybleier....
Moden fersking Skrevet 6. januar 2010 #12 Skrevet 6. januar 2010 Vi bruker begge deler. Lillegutt er bare 8 uker, og ganske slank, og vår erfaring er at det virker som Pampers holder best på tiss, og Libresse best på bæsj! På Pampers har det lett for å renne bæsj ut på ryggen hvis man ikke skifter umiddelbart. Nå ammer vi, så guffa er veldig tyntflytende. Kjipt med disse ullbodyene som ikke kan vaskes på mer enn 30 grader, gulfargen går ikke bort... Ellers er vår erfaring at det er greiest å bruke bleier til maksgrensen er nådd før vi går opp en størrelse. Det var far som påpekte det etter en periode med mange uhell (hor mor hadde skiftet størrelse), han har erfaring fra tidligere. Men han er som sagt slank, det har sikkert betydning. Uansett gjelder det å snurpe igjen. Jaja, mye rart man diskuterer ;-)
Gjest eelis+kian Skrevet 6. januar 2010 #13 Skrevet 6. januar 2010 Hihi, Libresse holder på det meste ja - men bæsj?? ;-)) Jeg bruker Libero. Jeg syns, som "moden fersking", at Libero holder bedre på bæsjen. Han har aldri uhell, bortsett fra når bleia begynner å bli for liten. Dessuten blir han lettere sår i rumpa av Pampers. Det er vel en smakssak, regner jeg med :-)
Tante Gustava Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 Alltid brukt Pampers til begge to. Syns Libero virker så stive og "pappaktige". Eneste er at Libero sine Up&Go er bedre enn Pampers, når den tid kommer. Må nevnes at jeg ikke har prøvd andre merker.
MღM Skrevet 6. januar 2010 #15 Skrevet 6. januar 2010 Her har vi bare brukt Libero sine. Prøvde noen pampers jeg fikk av ei venninne, men de synes jeg føltes så fuktige utenpå så vi holdt oss til Libero videre. De har aldri lekket tiss, men har hatt noen uhell med bæsjebleier, men det har stort sett vært da jeg har funnet ut at det var på tide å bytte til større bleier
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 6. januar 2010 #16 Skrevet 6. januar 2010 Pampers funger definitivt best her til min sønn på snart 7 uker.:-) På natta bruker jeg baby dry, da slipper jeg å skifte mitt på natta. Den holder bra på tiss. Med Libero tissa han bare igjenom.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. januar 2010 #17 Skrevet 6. januar 2010 Vi startet med libero da hun var nyfødt, men gikk fort over til pampers, da vi fant ut at den holdt seg tørrere om natten. nå er hun 3 mnd og vi har gått over til libero 3 (jentå vår er kanskje 5.5 kg) og den funker kjempebra. ikke vært lekkasje om natta heller
mamma1980 Skrevet 7. januar 2010 #18 Skrevet 7. januar 2010 ser det går veldig mye i pampers elelr libero her jeg begynte med libero men min fikk utslett og rødflammete i bleieområdet...vi startet da med pampers. etter en stund så så vi at Landlord hadde kommet med noen billige men knallgode bleier faktisk!!! er imponert jeg da. syntes de holder mye veske slik som pampers sine bleier, men det er da min erfaring. ikke fullt elastiske i teipen men bedre enn liberos Så nå er det Landlord bleier her i huset
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 7. januar 2010 #20 Skrevet 7. januar 2010 Brukte libero på sykehuset og hjemme i starten. Hadde også pampers hjemme til utprøving. Valget falt på pampers fordi de er mykere, og libero rant det bare gjennom. Nå har vi imidlertidig funnet ut at Lillegutt får utslett av libero, så her blir det nok pampers hele veien. Men har også skjønt på sånne diskusjoner tidligere, at jente-foreldre velger libero, og gutte-foreldre velger pampers. Har kanskje noe med tissetassen å gjøre? Kanskje jeg skulle prøvd landlord sine? Rema 1000?
ifie Skrevet 7. januar 2010 #21 Skrevet 7. januar 2010 Her brukerde libero begge to. Fikk noen gratispakker med nyfødtpampers, og de var velidg myke og gode, men de blir så ekle når de blir våte! Kjennes ut som de er fylt med sagmugg eller noe (hvertfal større bleier som vi har prøvd på storebror), og de føles våte, så vi fortsatt med libero. Er veldig fornøyd med alle størrelsene - så langt vi har kommet, da Liker også at libero er uten lotion, og at de tenker på miljø på tross av at det er éngangsbleier.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 7. januar 2010 #22 Skrevet 7. januar 2010 vi bruker pampers. syntes denne er mykere, har ikke hatt tisseuhell med dem, bæsjeuhell ja men er jo helt rennende. libero- masse tisseuhell-bæsjeuhell-harde-og syntes ikke de satt så godt 5.5 mnd
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 8. januar 2010 #24 Skrevet 8. januar 2010 Jeg bruker Pampers, og har gjort det hele tiden. Prøvde Libero, og måtte ha det som reserve fordi de noen ganger var utsolgt for Pampers på nærbutikken; men Libero sine bleier var stive og klumpete, vesla var misfornøyd, og de holdt seg ikke tørre. Dvs, at huden til vesla var våt hver gang jeg skiftet bleie. Det har aldri skjedd med vanlige Pampersbleier, selv de gangene bleia har vært smekkfull. Når det gjelder trusebleier derimot, er Pampers sine håpløse - de holder ikke tørt, dessverre. Jeg har ikke prøvd Libero Up&Go ennå, men har hørt mye positivt om de. Kommer nok til å prøve de etterhvert, men pr i dag er det Pampers Active Fit 4 som gjelder her i heimen ;-) De holder tørt, de er myke og fleksible, gode i passformen, ingen utslett eller sårhet og vesla (på 9 mnd) er fornøyd :-)
snuppene 09 og 11 Skrevet 9. januar 2010 #25 Skrevet 9. januar 2010 vi begynte med libero sine, men gikk over til first-price bleier da hun var ca 2 mnd. liker disse mye bedre en libero. tenkte først at de ikke holder så godt på urinen, men det gjør de, om ikke bedre. liker disse pga at de går høyere opp i ryggen og er mykere, og litt tynnere. og så er di jo mye billigere enn libero og pampers (selv med bleieavtale og rabatter) syntes ikke det er nødvendig å kaste bort penger heller :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå