Gå til innhold

Jeg sitter her og hører en mus romstere på stuegulvet under sofaen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har satt ut 3 limfeller. Venter i spenning!

Jeg har lagt 4 mursteiner på toppen av en ventil i gulvet som jeg vet den kom inn gjennom, for jeg så den da den kom snikende!

Nå lurer jeg på hvor lenge det tar den lille luringen før den er i fella.

Skrevet

Huff da! Hva er limfeller? :-((

Skrevet

Huff du kunne ikke heller ha lagt ut en felle som bare fanger den da, og så slippe den ute? Den finner fort en ny varm plass å være....

Jada jeg vet jeg er bløthjertet, men jeg dreper ikke dyr som er større enn en veps... hehe

Skrevet

Det er feller med masse seigt lim på. Og midt oppi står det en liten dæsj med noe søtt. Når den snuser etter denne godbiten, klarer den ikke å komme seg ut av limet.

Når de er brukt opp, skal de ikke brukes mer. Jeg ser jo at det er dyreplageri. Men jeg er drittlei museplagen i huset.

Skrevet

Da synes jeg søren meg det er bedre med de gode gammeldagse!! Da dør den i det minste med en gang!!

Hilsen meg som kun dreper veps...

Skrevet

Man skal ikke glemme at mus er skadedyr. Venninna mi ble dausjuk da hun feide muselort på sætra en sommer. Havnet på intensiven og var nære på. Mye musepest det året. Få dem vekk.

Skrevet

Hvorfor bruker du ikke vanlige musefeller? Der musen dør?

Skrevet

Sist jeg brukte vanlig musefelle klappet den sammen sånn at den skadet musa. Den døde ikke med en gang.

Ikke alltid alle metodene er like humane. Limet i fella inneholder et middel som bedøver den.

Skrevet

har 3 levende musefeller her hjemme..hørt mus i veggen her en gang,men etter at ene ilderen fant seg en vei gjennom skapet inn til veggen så har jeg ikke hørt en eneste lyd :)

er effektift nok og bare ha de her :)

Skrevet

Jeg bor på landet, ogf skaffet meg katt etter at jeg så ei mus pile over gulvet en kveld.

Nå har vi hatt katt lenge, men den er visst ingen kattefanger. Ser fremdeles muselort i skapene.

Blir så utrolig drittlei, bokstavlig talt!

Ei mus klarer å smuge seg inn i et hull på str med 6 mm.

Hva skal man gjøre da, når huset man bor i er en eldgammel gård, og det helt sikkert er huller både her og der rundt rør som kommer opp på bad, kjøkken osv?

Jeg hater mus og uttøy!!!

Skrevet

Den er visst ingen musefanger, skulle det selvsagt stå.

Skrevet

Jeg fanget 2 mus på under 1 time samme dag, jeg. Når det er kaldt, trekker musene innendørs. Brukte vanlige musefeller med peanøttsmør og en liten godsak som jeg klinte nedi peanøttsmøret. Uimotståelig, tydeligvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...