nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Er det noen her som har erfaring med digital testene fra clearblue med ukesindikator? Om jeg følger det jeg mener var siste mens er jeg ca 3 uker på vei. Testen viste at jeg ble gravid for 2-3 uker siden, videre sto det at man skal legge til 2 uker for å komme fram til slik legene regner graviditeten for kommet. Altså da 4-5 uker. IKM er ikke før søndag eller mandag som kommer å jeg tok testen sent i går kveld etter å ha drukket masse vann i forveien. Fikk positivt svar på under ett minutt. Kan det være at testen viser feil ukesberegning? altså at den viser flere uker enn jeg er? eller har noen erfaring at det kanskje kan være mer enn en?. Mulig alt er veldig sansynlig her men at jeg i sjokket over å teste positivt tuller sammen alt her. Ble bare litt betenksom her jeg lå å funderte Hilsen ei hormonell snart 4 barnsmor
Fjelljenten Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Høres ut som om den sikkert har vist feil. Jeg ville tatt en ny test ved IKM, og helst brukt morgenurinen. Sjansen for at den viser rett synker jo for hver dag før IKM, og 5-6 dager før er jo ganske tidlig... Med mindre du ble gravid forrige måned og hadde en "falsk" mens... Da kan det jo stemme...
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2010 Tja... Er vel bare å vente å se noen uker til UL Takker for svar Fjelljenten
K ♥ tærten Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Mener det står på testen at det er 92 % sannsynlig for at ukeindikatoren viser riktig. Dessuten tror jeg det har litt å si om man "vipper" på riktig uke/dag. Og ikke minst så produserer vi vel alle hcg forskjellig?!? Jeg tok 3 slike digitale tester, og for meg stemte ukeindikatoren hver uke, men jeg kan jo ligge innenfor de 92 %'ene og du de andre 8 %'ene... Dessuten så tok jeg testen noen dager over den uka jeg var i. I stedet for å ta testen 14 dager etter befruktning (som er akkurat 2 uker og kunne slått ut både som 1-2 uker og 2-3 uker) tok jeg testen på dag 12 og dag 18... da viste den første 1-2 og den andre 2-3...
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2010 18 dager fra du hadde sex eller 18 dager fra siste mens? har absolutt ikke peiling på sånn regning
K ♥ tærten Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Først 12 dager etter befruktning, så 18 dager etter befruktning og tilslutt 24 dager etter befruktning. Når testen siste gang viste 3+ kan man plusse på de 2 ukene som er fra første dag i siste mens til eggløsning. Altså er man 5+ uker på vei...
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2010 okei Nå aner jo ikke jeg når jeg kan ha blitt befrukta, men vet at det var før jul i allefall Får prøve en ny test om ei ukes tid å se. Ellers er det vel bare å vente lange uker til UL
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Det samme skjedde med meg. vet at jeg Hadde EL ca 13. desember. Tok cb digital med ukesindikator dag 18 etter EL og den viste 3+. Ble litt sjokka da jeg også, men tror ikke vi skal legge for mye i det. Kan være at kroppen akkurat har hatt en stor hcg-stigning akurat rett før for så å ikke stige så fort neste dag for så å stige mye igjen dagen etter det igjen f.eks. Kan jo også være at egget bare har festet seg veldig tidlig i syklusen. Vanlige er vel 6-8 dager etter EL, men noen ganger kan det feste seg temmelig raskt og da blir jo ukesindikatoren litt missvisende. ¨ Siste alternativet har jeg valgt å ikke tenke for mye på ennå og det er twins..... Men er du veldig i tvil på når siste mens var osv kunne jo kanskje en tidlig UL være til hjelp?
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2010 Tok ut p-ring 9/12 hadde sex en eller to ganger de neste dagene, blødning 12 som varte noen dager (tenkte jo det var mens) sex en gang etter denne blødninga så en eller annen gang mellom 9/12 og nå har det i allefall skjedd... Trur nok ikke jeg blir klok på dette aldri så mye jeg regner, men morro er det i allefall å skulle ha enda en liten en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå