Gå til innhold

Kan jeg bruke nesespray??? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært "avhengig" av nesespray i ca 9 måneder nå.

I fjor høst var jeg hos øre-nese-hals spesialist. Der kunne han fortelle meg at neseveggen min er skeiv, slik at jeg er tettere på den ene siden, (sliter også med en del allergi)men utover det så fikk jeg bare noen piller jeg skulle ta de første dagene jeg skulle kutte ut nesesprayen..

Men det funket ikke, og jeg er fremdeles like tett. Uten nesespray fungerer jeg rett og slett ikke, så kan ikke slutte med det, og saltvannsløsning fungerer heller ikke...

Har hørt at du som gravid ikke kan bruke nesespray, så aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre!:-S Stemmer dette???

Har noen av dere noe tips/råd til meg? Er desperat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zymelin 1 mg/ nesespray kan brukes av gravide, men dog ikke mer enn 10 dager.

Skrevet

ja 10 dager ja... det hjelper jo lite desverre"/

Har ny time hos spesialisten nå den 19, så må vel sette ned foten og si at han MÅ gjøre noe som faktisk hjelper denne gangen. For skal ikke ha noe av at jeg skader fosteret:s

Skrevet

Jeg har vært avhengi av nesespray i 6 år (dessverre) og har også brukt det i begge mine svangerskap og det har gått bra. Min jordmor sa at det ville vært bra om jeg hadde klart å droppe det men at det er mere skadelig å røyke/drikke i et svangerskap.

Det er grusomt å være dønn tett. Vet om flere som har brukt det i svangerskapet fordi man ofte blir tettere da og det har gått bra for dem også.

Lykke til :)

Skrevet

Nikkan: tusen takk for svar: ) føler meg litt mer avslappet nå.

Og ettersom jeg hverken røyker (aldri prøvd det) eller drikker (til vanlig) stort, så er det sikkert ikke så farlig=)

Jepp, å være så tett hele tiden er et helvette... man slutter jo helt å fungere..:s så ble oppriktig bekymret da jeg fant ut at jeg er gravid... har ikke sjans til å slutte så.. men er en stor lettelse å høre at det ikke er spesielt skadelig :)

Takk så mye for det!=)

Skrevet

tja bynne vel snart på mitt 4.år avhengig av den skiten...hate nesespray

brukte det under første svangerskap og blir vel å bruke det under dette også,gikk fint sist. for jeg kan ikke prøve f.eks hydrokortison spray o.l nå som jeg er gravid for å dempe avhengigheten

Skrevet

Ja det er noe herk å begynne med. Vurderer å ta oprasjon etter dette svangerskapet, for jeg orker ikke være avhengi lengre. Selv om det er billigere å kjøpe nesespray i Sverige, blir det dyrt når man bruker 1stk i uka :(

Vet det går ann å fjerne polypper og åpne opp så det kommer jeg til å gjøre og etter det blir det ALDRI MERE NESESPRAY på meg :))

Nyt svangerskapet jenter - det er værre ting vi kunne vært avhengige av ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...