Sesilia Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er i 4+3 og allerede nokså kvalm... I forrige svangerskap var jeg kvalm og spydde alle ni månedene, så jeg trenger nok alle tipsene jeg kan få! *lykkelig 2.gangs*
Musemor med tre søte små Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Sjokomelk og potetskruer med paprikasmak
Sesilia Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2010 Og for å komme seg av sted om morgenen da? Skal prøve å være nøye med etainga, selv om matlysten er avtagende:) Takk for tips!
Mille75 Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Ha noe tørre kjeks liggende som du tar en eller to av før du står opp. Da er det også lettere og komme seg opp uten å måtte løpe til dobøtta ;-)
EleResa Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Ha noen kjeks (kornmo eller de litt salte ritzkjeksene) og et glass med en 50/50 blanding av farris og eplejuice ved sengen, og spis litt av dette før du står opp om morgenen. Hjelper meg ihvertfall
Sesilia Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2010 Takk! Må kanskje nevne at jeg er allergiker, tåler ikke melk, gluten, sitrus, nøtter, kakao... for å nevne noe. Og så står jeg opp fryktelig tidlig - før mannen og sønnen - men skal ha liggende noen kjeks klare! Har du bare eplejus og farris stående ublanda i hver sin embalasje da? Skal prøve det også!
EleResa Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Jeg pleier å blande ett glass som jeg setter i kjøleskapet og så henter jeg det i løpet av natta, eller så lar jeg det stå og romtemperere. Er ikke så nøye på akkurat det jeg
Sesilia Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2010 Er nok ikke egentlig heller det Jeg har farris bris stående, skal prøve det i morgen tildig!
Mia-mamma Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Ser at du ikke tåler nøtter, så da tåler du kanskje ikke mandler heller da????? Har nemlig hørt at mandler skal være godt for svangerskapskvalme å knaske mandler. Har ikke prøvd det selv, men kusina mi syns det dempa kvalmen en del.
Mille75 Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Mandler hjelper i alle fall mot halsbrann og sure oppstøt. Men de må tygges godt før de svelges.
surfepia Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Hei Sesilia! Flere av mine venninner har prøvd akupunktur med stort hell :-) De fleste jordmødre tilbyr det. Lykke til!!
Fjelljenten Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 IFA, lakrisdropsene... Det er det eneste jeg klarer hvis jeg er skikkelig kvalm. Anbefales!!!! Også Cola da, men det er fordi jeg er cocacoliker. Ingenting er bedre en iskald sprudlende cola nedover halsen :-)
Sesilia Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 6. januar 2010 Takk for råd og gode ideer Mandler tåler jeg ikke, nei... Men kan jo prøve IFA Og hvis det blir for ille, høtes akupunktur lurt ut! Kan jeg bare spørre om det på helsestasjonen? I dag starta jeg dagen med litt farris og eplejus og noen glutenfrie pepperkaker, og har spist annenhver time hele dagen... Og det har gått mye bedre i dag! Spent på hvor dårlig jeg blir denne gangen, men jeg må jo bare se positivt på det... *klem*
elfrida84 Skrevet 6. januar 2010 #15 Skrevet 6. januar 2010 Enig! Ofte og lite, og spis ting som frister deg. Jeg blir ekstra kvalm av å kjøre kollektivt, spesielt t-banen. aldri hatt noe særlig problemer med det før, men nå: hjeeeelp! Start kanskje dagen med en kjeks i sengen, evt få kvalmestillende av legen din. Afipran 10mg tabletter er det mange gravide som bruker;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå