Gå til innhold

Uke 7+5 og blødningene har startet. Shit også...

Nille40

Anbefalte innlegg

Nå går det nok ad dundas!

I en alder av 41, nesten 42 ble jeg for første gang gravid helt uten hjelp utenfra. Har ett barn fra IVF i 2005 og mistet et ivf søskenforsøk i 2007. Og så plutselig, ble jeg gravid. Og lykkelig, livredd, hysterisk og i sjokk. Var dette mulig, skulle vi virkelig få et barn til, ville kroppen klare å lage et barn av mine dårlige egg.

Ukene gikk og hver dag har jeg gått "på tå". Vært forsiktig, holdt ut kvalmen og de ømme brystene, smertene i underlivet og de rare luktene. Men.... Nå....

Dagen heter 7 + 5 og jeg har begynt å blø. Ringte legevakten, men fikk bare beskjed om at da ville jeg nok miste det og blø det ut som en litt kraftig mens! Hvor kul beskjed er det, likssom?

Ok. det er nok ikke liv laga. Det er nok skadet og naturen rydder opp selv.

Men inni meg griner jeg, hyler av smerte og lengsel, skriker av fortvilelse over at denne kroppen jeg har ikke kan lage de barna jeg ønsket meg så sårt.

Ja,ja. Jeg får lukke munnen, tenke fornuftig og ta min 4 årige sønn på fanget, gi ham en ekstra god klem og fortelle ham at han er verdens beste!

Lykke til alle voksne mammaer her inne. Håper spirene deres vokser seg til store flotte barn!

Fortsetter under...

Huff, så vondt. Skjønner godt at du gråter og hyler av smerte. Samtidig godt at ser at du er heldig som har en herlig 4 åring!

Det er et hardt løp å bli gravid i vår alder. Først skal man bli gravid ennå så uendelig vanskelig det er. Og når man endelig er blitt gravid skal man leve med vissheten om at det godt kan hende at det ikke er liv laget.

Lykke til videre Nille40!

Åhhhhh...... Jegskjønner alt for godt hvordan du har det. Er ikke noe jeg kan si for at du skal ha det bedre heller.... For to og et halvt år siden hadde jeg en dødfødsel. Ble gravid et lite år senere, men også det gikk galt. Blødde veldig mye i begge svangerskapene - hele tiden. Ble gravid igjen i sommer og begynte da også å blø, men jeg har gått til akupunktur og osteopati og blødningene stoppet etter tre måneder. Legene sier at det er tilfeldig og ikke har noe med alternativ behandling å gjøre. Jeg er også veldig skeptisk til alternativ behandling, men denne gangen skulle jeg prøve alt. Vil ikke anbefale noe, men bare si at det kan gå bra. Det vet jeg heller ikke hjelper - alle sa til meg at denne gangen..... Jeg har også vært bekymret for om det er noe galt med fosteret, men de to andre gangene har det ikke det og det ser bra ut på ultralyd også denne gangen. Håper så inderlig at det går bra med deg og skulle ønske av hele mitt hjerte at det var noe jeg kunne gjøre.

Tusen takk for støtte og gode ord.

Blødningene har roet seg og jeg fikk meg time hos legen i dag. Legen syntes ikke det så ut som starten på en SA, men at hun trodde det skulle gå bra. Men at det var vesentlig at jeg roet meg ned og prøvde å unngå all form for stress.

Så i dag ligger jeg på sofaen etter jobben og prøver å tenke positive tanker....

Jeg får holde ut til UL om 14 dager.

Annonse

Håper det går bra, og at blødingene stopper helt.

Enig i anonym over; "hva gjør du på jobb?" Skjønner at det kan være godt å ha noe annet å tenke på, men noen dager helt i ro syns jeg du skal unne deg.

Selv er jeg ca 14 uker på vei, og håper at barnet holder seg i magen til terminen:) Hadde ei lita blødning med friskt blod lillejulaften, og da var jeg helt sikker på at nå var det over. Julaften kom til å bli tilbrakt på sykehuset tenkte jeg. Ikke akkurat positive tanker. Men heldigvis ble det ingen ting mere blod, og om det var et blodkar som sprengtes eller ei vet jeg ikke. Har hatt ei svært rolig jul, med mye soving. Kun vært på jobb 2 dager, jobber turnus og er 50 % sykemld ut neste uke. Planen er da å prøve å jobbe i min stilling som er 80%. Blir lange dager når en ikke er i jobb.

=)

Heisann,

jeg fikk kraftige blødninger i uke 8. Samme dag som jeg hadde time til første svangerskapskontroll. Bare gråt, var dypt ulykkelig, men fikk

time til vaginal UL dagen etterpå. Og der var det et hjerte som banket!"!

Ny runde med blødinger rundt uke 14. Nå er jeg i uke 32, med en-eggede tvillinger. Ingen flere blødninger. Alt står bra til. Jentene mine er blitt store, og om ingenting skjer spontant, settes fødsel igang om 4-5 uker.

Så blødning trenger IKKE bety at alt er galt. Men kom deg til UL, godt å VITE!

Masse lykke til!!!

Kjære deg - blødninger trenger heldigvis ikke bety abort.

Hadde småblødninger fra før positivt test til uke 12 - da de stoppet i to dager - og etter to dager kom en kjempeblødning. Det fosset rødt, friskt blod nedover lårene mine! Ble lagt inn på sykehuset, helt sikker på at det var over - men i UL så de sannerlig en frisk liten spire, med bankende hjerte og som dreiv og slo kolbøtte.

Blødningene roet seg, men jeg fortsatte å blø brunt blod til uke 18.

Gikk svangerskapet ut, og fødte ei frisk lita tulle!

Hyggelig å lese at blødninger ikke nødvendig vis behøver å bety slutten på svangerskapet, men for min del er nok dette over.

Fikk en avbestilt time til UL i dag, som viste et alt for lite fosteranlegg og fostersekk. Gynekologen ville gjettet på 5 uker, hvis jeg ikke selv hadde sagt at det var 8+2.

Nå skal blodprøven i dag og neste på mandag avgjøre om dette er levende eller dødt.

Det kan hende det sluttet å utvikle seg for noen uker siden, og så har skrumpet inn. Da vil nok restene antagelig komme ut i løpet av de neste dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...