AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Hei! Jeg venter nr. 2 om et par-tre uker og siden første bare er 2,5 år husker jeg jo ammingen med henne. Er det enklere å få til riktig sugeteknikk og riktige ammestillinger med nr. 2? Husker man hvordan det var første gang, liksom? Eller er barn såpass ulike at det ikke er bare, bare andre gangen heller..?
Ønsker1til <3 19.09.09 <3 Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Hei! Ja jeg syns det var enklere med nr 2. Fikk ikke til ammingen på første mann, men nå er vi superflinke
mamma`n te Kaja Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Det varierer nok vil jeg tro... her gikk det mye lettere, begge fikk teknikken på plass med en gang... det går mye lettere å finne riktige ammestillinger også.. men det er jo ikke bare mor som skal få det til, men babyen også vil uansett tro at det for de allerfleste går lettere gang nr 2
MathildeC Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Jeg synes ikke jeg har helt "riktig" ammestilling siden begge mine jenter har kjempet seg til å ikke ta så mye pupp i munnen. De suger ikke akkurat rett på brystknoppen, men ikke langt unna. Så her har ammingen vært veldig lik så langt, samme småurolighetene hvis jeg ammer offentlig etc. Men har gått veldig greit, bortsett fra at jeg var veldig sår den første uken. Måtte bruke ammeskjold et døgn denne gangen for å å komme meg, og så gikk alt knirkefritt etter det.
ifie Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Jeg syns det var lettere med nr 2. Jeg visste jo hvordan man gjorde det, så da var det lettere å lære lillebror - enn da både jeg og storebror måtte lære oss samtidig
meg og jentene Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Jeg husket "ingenting" da jeg skulle amme nr 2 de første døgnene. Måtte be om hjelp på barselhotellet. Ble sår og synes det var vanskelig, viste seg at nr 2 hadde litt feil sugeteknikk. Men går helt fint nå etter en stund. Bare å be om hjelp på sykehuset hvis du trenger det!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2010 Takk for svar. Blir spennende. Er rimelig lei denne gravid-kroppen nå, ja.
Tingeling&guttaboyz Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Hei! Ser ut som de fleste syns det var greit med nr.2, men jeg må si at jeg slet litt denne gangen også. Har hatt to gutter som har sugd seg fast noe fra dag 1, men med nr. 2(som også var større) syns jeg jeg har slitt mer med å få opp produksjonen. (Hadde masse melk med nr. 1). Vært gjennom en brystbetennelse og såre brystvorter trass iherdig hjelp på barsel for riktig teknikk.. Sukk... Men etter brystbetennelsen ga seg, da baby var 2 uker, har det gått fint sårhetsmessig. Bare veldig mye amming... (drømmer om å komme til 4 mnd så jeg kan begynne med grøt- 2 1/2 mnd igjen.. he, he..)
Tante Gustava Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 For oss var det enklere andre gang. Men tror nok at mye av grunnen også var at den andre fødselen gikk så mye kjappere, så han var ikke så sliten etterpå som førstemann. Dermed fikk vi til amminga med en gang. Dessuten så var jeg mindre stresset på hele greia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå