♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Har min sønn sammen med meg i dobbeltsenga enkelte netter. Ikke alltid lett å få han til å sove i vugga, og da velger jeg den enkle løsningen, slik at vi får sovet litt. Noen andre som må ty til denne løsningen, eller får dere de til å sove i egen seng/vugge?
Mamma´n til lillemor Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Første mnd som hun sammen med oss. Så har hun sovet vekselsvis i vugge og sammen med oss. Men nå når hun er 5 1/2 mnd sover hun i vugga si så sant hun ikke er urolig pga forkjølelse eller lignende.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Stort sett i vogna, men på natta ammer jeg i senga vår og da pleier vi begge stort sett å sovne der til det blir morgen Vi velger den enkle løsningen, det enkle er ofte det beste hehe, enn så lenge Er vel ikke noen regel på hvordan de bør sove. Så lenge det føles riktig for dere og at babyen sover godt, så spiller det vel ingen rolle??
snille_snille Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Har stort sett sovet sammen med oss. Men i julen la vi han i egen seng og det gikk kjempefint. Sov i egen seng i ca 2 uker, men nå er han blitt vanskelig. Vil ikke sove i egen seng (ikke i vognen på dagtid heller for den saks skyld) så i natt sove han med oss igjen. Blir nok det i natt også, jeg er for gla i å sove til å orke å stresse for mye med å få han i egen seng. Gutten er 2.5 mnd.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 På natta sover hun i bagen til vogna. Har begynt å sette den på gulvet ettersom hun nesten klarte å dytte seg over kanten nederst her en dag! Har henne ute på stua men med dørene åpne så hører henne godt. Hun har sovet der fra dag 1, men i begynnelsen lå alltid en av oss ute på stua (har sovesofa) med henne, spesielt siden hun sov så dårlig om natta og sambo måtte jo på jobb dagen etter. Snart flytter vi til ny leilighet og da skal hun få eget rom (men fortsatt med dørene åpne, og kanskje jeg begynner å bruke babycallen etter hvert). Da skal hun ligge i senga si. Senga har stått på soverommet der vi bor nå siden hun ble født, men hun har bare sovet der en gang! Om dagen sover hun enten i vogna eller så legger jeg henne ofte på ullfell på gulvet, med ullteppe under + tepper over. Der ligger hun så godt og jeg trenger ikke være redd for at hun detter hun av sofaen. Hun er 4 måneder gammel.
AngryBird Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Sover i egen seng ved siden av vår seng. Har fjernet den ene sideveggen fra sprinkelsenga så jeg trenger ikke stå opp av senga for å amme/trøste/holde sutten på plass. Noen ganger lar jeg ho sove videre ved siden av meg etter amming, spesielt når faren er borte på jobb. Hun har da sin egen dyne. Ho er nå litt over to måneder gammel og spiser hver 3-6 time i løpet av natta.
MiMa09 Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Han sover i sprinkelsenga si som står inne på vårt soverom. Han har sovet i egen seng siden den dagen han kom fra sykehuset. Det har skjedd at pappan har tatt han opp i senga vår på morran, guttungen er som regel klar for å starte dagen i sekstida. Han jeg bor sammen med er derimot ikke like interessert i det hvis det er helg. På dagen sover han i lekegrinda som står på stua. Den har vel aldri blitt brukt som lekegrind, er vel ikek annet enn en bamse oppi, bare som soveplass.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Hun sover i sprinkelsengen sin på vårt soverom, det har hun gjort siden dag 1 vi var hjemme fra sykehuset :-)
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 de 2 første dagene på sykehuset i sengen. så når vi kom hjem egen vugge, noen morgninger har jeg han i sengen for å kose og da er det ofte vi sovner.
Lemonia Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Jeg ønsket ikke samsoving og hadde bestemt meg for å ha gutten vår i egen seng fra dag 1 allerede før han ble født. Det har heldigvis fungert veldig bra, han har alltid sovet godt i egen seng. Hadde vi fått et barn med kolikk eller andre problemer som gjorde at samsoving var eneste måte å få litt søvn på ville jeg selvsagt revurdert det, men generelt sover jeg svært dårlig med noen så tett inntil meg så jeg er glad gutten vår alltid har likt sengen sin.
Gjest eelis+kian Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 Han sover sammen med meg i dobbeltsenga. På dagen sover han på sofaen under oppsyn, eller i vogna :-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 6. januar 2010 #12 Skrevet 6. januar 2010 Naa sover han i egen seng!! 2,5 mnd gammel. För saa sov han alle andre steder enn i vogga/senga. Helst paa sofaen eller at han ikke sov i det hele tatt og sov paa dagen istedet. Heldigvis ferdig med den tiden naa!! og naa sover han fra 19.00 - 22.00 og fra 23/24.00 - ca 08.00
MathildeC Skrevet 6. januar 2010 #13 Skrevet 6. januar 2010 Jenten min er nettopp blitt 3 mnd og sover i en moseskurv ved siden av sengen vår. Når hun blir for stor til den (og det skjer vel innen en måned tenker jeg), så flytter jeg henne over i sprinkelseng på vårt rom. Jeg ammer henne i sengen om natten, og da hender det at vi begge sovner og da blir hun gjerne liggende noen timer der før jeg flytter henne over igjen. Superkoselig :-).
Mini09&Lille12 Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 De to- tre første ukene sov hun i vår seng, så har hun sovet i sprinkelsengen sin på vårt rom siden. Hun er nå 7 måneder. På dagen har hun sovet enten i vogna eller i en kurv, men så fikk hun ikke roet seg der tilslutt, så nå sover hun i sengen sin på dagen også. Trodde det kanskje skulle bli noe krøll med dag/natt for henne da, men gått kjempefint. Nå står eget rom for tur! Gruer meg!! :/ Vært så koselig å ha henne inne hos oss. Men blir nok bedre for henne.
Sistah*G07*J09* Skrevet 6. januar 2010 #15 Skrevet 6. januar 2010 snuppa (2mnd) sover i vugga vedsiden av sengen vår. De første ukene så sov hun noe i sengen sammen med oss, men stortsett med det samme hun roet seg ned, så la jeg henne over i vuggen sin. Noen netter hender det at vi begge sovner mens hun får mat, så da sover vi sammen.
Lillemor + bittelillemor Skrevet 6. januar 2010 #16 Skrevet 6. januar 2010 Bittelillemor sov i dobbeltsengen vår til hun var seks uker, og så flyttet vi henne over i vognbagen. Det har ikke vært noe problem (Men var jo veldig koselig å ha henne i sengen da....)
Romeren Skrevet 6. januar 2010 #17 Skrevet 6. januar 2010 Til nå har han sovet litt her og der. (6 uker) Vi har jo vært på juleferie i 14 dager, hos begge familiene våre... Nå har vi begynt å legge han i senga si om kvelden, men i natt merket jeg at han var kald på armene og hendene sine da han våknet til mat i 4-tida! Så han sov resten av natta sammen med oss, oppi voksiposen. Der føler jeg han ligger trygt, varmt og godt. Ofte sovner vi begge når jeg ammer, men det liker jeg ikke. I søvne trekker jeg dyna over han, og han blir liggende der å svette. (Og her om natta drømte jeg at jeg la arma ned på en varmeflaske, før jeg våknet av at jeg følte det ikke stemte helt. Da var jeg på vei til å legge arma over ansiktet/hodet hans! :/ Grøss og gru... ) Vi har gått til innkjøp av en varmeflaske, som kanskje kan få han til å sove enda bedre i egen seng... Om dagen sover han i vognbaggen for det meste, innredet med skinnet, eller i bæresjalet.
_Løvemamma_ Skrevet 6. januar 2010 #18 Skrevet 6. januar 2010 Vi har sprinkelsenga helt inntil senga vår, uten skillevegg mellom. Kjempepraktisk når jeg skal ammehenne om natten! Hun sover mest i sin egen seng, men i blandt sovner vi begge mens hun dier, da blir hun liggende i vår seng. Passer derfor alltid på at hun ligger med egen dyne og ellers trygt når jeg skal amme, slik at det ikke gjør noe om vi sovner sånn. Om hun er urolig om natten får hun ligge inntil meg, da sover hun som en steim uansett. Enkelte netter (og dager, for den del) virker det som at de å ikke være i fysisk kontakt med mammaen sin gjør direkte vondt, men for det meste sover hun helt fint både i sengen sin, i vognen, på sofaen og i vippestolen (som har sove-innstilling). Tenker ikke på samsoving eller det å sove på fanget/i bæresjal som 'den enkle løsningen'. Fysisk kontakt er så utrolig viktig når de er så små (mi er tre uker i dag), og synes bare det er godt å kunne gi henne den fysiske kontaktenhun trenger uten at det blir noe stress av det, bare kos og avslappende for begge
AngryBird Skrevet 6. januar 2010 #19 Skrevet 6. januar 2010 Løvemamma: Ser ut som at du har samme oppleget som vi har. Jeg og har intrykk av at enkelte dager er det bare kroppskontakt med meg som gjelder. Men er jo litt koselig det og, man føler seg veldig viktig på en måte.... På sånne dager er bæresjal helt genialt, testa tilogmed blenderen jeg fikk til jul i stad og ho sov like godt i bråket snøra fast på magen min:) Får ofre å ha kroppen sin for seg selv en stund mens de er så små, tror det er verdt det i lengden:)
mai09-baby Skrevet 6. januar 2010 #20 Skrevet 6. januar 2010 Hun har sovet i egen seng på eget rom (vegg i vegg med vårt soverom) siden hun var 3 uker gammel. Før det sov hun i kurv ved siden av sengen vår, eller oppi senga sammen med oss hvis hun ikke ville sove. Hun er 7 mnd nå..
Soljentene:) Skrevet 7. januar 2010 #21 Skrevet 7. januar 2010 Hun sover i egen seng, og det har hun gjort helt fra vi kom hjem fra sykehuset. Hun har aldri sovet i sengen vår, for det har ikke passet for noen av oss. Da hun var 5 mnd flyttet hun inn på eget rom. Den første tiden bysset vi henne i søvn før vi la henne i sengen sin. Så tok vi neste steg hvor vi la henne i sengen og bysset litt på magen hennes. Deretter satt vi bare ved siden av sengen til hun sovnet. Når vi sluttet med dette, hadde vi klart å få en baby som vi bare kunne legge rett ned i sengen og si godt natt til og gå ut igjen, så fant hun roen selv. Men la det være nevnt, kan være like mye flaks som at vi har gjort noe riktig:) Uansett, vi valgte å ta det styret det var med leggingen, for vi følte oss sikre på at det ville vi få igjen for senere. Vi er førstegangsforeldre, så vi måtte bare gå for det vi følte var best. Andre mener noe annet er best:) Om dagene sover hun i vognen ute. Da har jeg alltid måttet bysse henne i søvn.
Lottiebell Skrevet 7. januar 2010 #22 Skrevet 7. januar 2010 Min sønn på 8mnd sover fortsatt i sengen vår, må si jeg noen ganger skulle ønske han ville sove alene, men syns det er ille koselig å ha ham hos oss også da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå