3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Minstepoden er veldig straks 4 uker gammel og har fått bare mme siden han var drøye 1 uke... De siste 4 dagene syns jeg han har virket veldig urolig. Vanskelig for å roe seg etter at han har fått mat og er ofte sulten igjen etter 2 timer, max 3. Om natta kan det gå 4 timer, men da er det nesten krise. Vi bruker, som til storebror, NAN, og lager nå til hvert måltid mme av 150ml vann og han drikker opp nesten alt hver gang, men er altså urolig. Mulig det er pga stort sugebehov?? Etter en stund roer han seg med smokken, men jeg tenker også litt på om kanskje ikke NAN'en metter nok?? Selv om han jo helt klart får i seg nok... Renner som regel litt over en stund etter han er ferdig, men det er ikke mye gulping her. Er det noen som har opplevd det samme?? Har dere da byttet mme og dette bedret seg? Skal på helsestasjonen til torsdag, så da skal jeg spørre der også, men kunne vært greit å høre med dere erfarne også Storebror var nemlig veldig fornøyd med NAN. Han fikk kun mme fra dag 4 ca og var da bare sulten hver 4. time og ikke urolig i mellom.... Blir fryktelig forvirret av dette her;)
vingle Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Hei! Har liknende erfaringer som deg. Nr 1, ble delammet frem til 2 mnd, var veldig rolig og fornøgd. Fikk NAN. Nr 2 har kun fått MME siden dag 5. Hadde uroleig periode fra ca 4 til 8 uker. Prøvde å skifte til HIPP, uten endring. Virket som baby ville suge uansett hvor mye hun fikk, drakkalltid opp, og når hun var ca 7 uker og oppe i 1100 i døgnet, og kunne ta over 200 ml men fremdeles misfornøyd etter måltid, prøvde vi et tips her inne fra. Ga hyppigere måltid, 100 ml hver 1,5 til 2 time en stund(på dagtid). Kanskje hun drakk roligere da pga ikke så desperat sulten? Virket mer rolig og fornøgd, og vi kunne gå en go del ned i døgnmengde. Etter hvert ble det naturlig økning i måltider og lenger mellom igjen. Ikke sikker på om det var dette eller at hun rett og slett er eldre som gjorde saken! Baby 2 er fremdeles mer utolmodig og gråter mer enn nr 1, så barn er jo forskjellige også. Ser her inne at noen har prøvd Collett med gode erfaringer, og så har jo NAN en for ekstra ømfindtlige mager. Jenta her er 3 mndr nå, og stort sett fornøgd om hun ikke er sulten eller trøtt.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Hej! Samma här, min lilla flicka är 4 veckor idag, dricker drygt 100ml var tredje timme också var andra timme och har de sista varit orolig, ser helt enkelt inte nöjd eller avslappnad ut. Vi har också NAN här har prövat alla andra märken då alla sa att NAN verka sämst men de funkar här. Blev jätte stressad när detta hände för två veckor sen, hon va jätte orolig... gjorde allt för att komma på vad som var fel men det är inte mycket man kan göra om det inte är synligt, och det gick helt enkelt över efter ett par dagar. Så jag tror inte du ska stressa upp dig för han är orolig, jag tror de går till och från. Jag hoppas att de går över om ett par dagar. Får helt enkelt försöka göra det man kan Det är ju inte lätt att veta va de små vill
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2010 Tusen takk for flotte svar begge to:) Er vanskelig å vite hva som er galt når disse små er urolige, ja... Vi skal iallfall prøve de rådene vi har fått her og så får vi se om ikke lille blir mer fornøyd snart. Hvis dette er en periode hvor han bare er urolig uten noen spesiell grunn, får vi bare smøre oss med tålmodighet og vente..
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Min sønn har også dager hvor han er urolig. På dagtid sover han bare "smådupper" Ikke mer enn 1 time. Han kan være våken i 3 timer. I løpet av et døgn er han mer våken enn han sover. Drikker ca 100ml mme hver 3 time, men på de urolige dagene vil han ha oftere, men drikker da bare kanskje 60ml. Han promper en del, så her tror jeg det skyldes luft. Han skriker ikke, men det er plagsomt nok til at han blir urolig og sover dårlig. Har dere tenkt på om det kan være det med deres barn også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå