Jønimi #er gravid!# Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #26 Skrevet 8. januar 2010 I dag brant jeg av en test, det er 4 dager til forventet mens. Men jeg gjorde det igjen, tok ikke morgenurinen. Så testen var negativ. Men det var akkurat som om jeg kunne ANTYDE en kontur av en tverrgående strek hvis jeg la godviljen til, så håpet er der enda Men forventningene er kanskje litt mere dempet enn i går. Ellers så ramset jeg opp symptomlista for mannen i går, og vi kom fram til ganske så mange. Det KAN ikke være helt tilfeldig? Ømme bryster kvalme uggenhet litt svie i blæra kommer mindre vann ut selv om jeg drikker (men- har hatt litt diare) Diare Litt utflod i går Ble plutselig tørr under samleie, selv om lysten var tilstede. Har aldri skjedd før søvnproblemer murringer stikkinger i livmor- på samme sted. Hvordan går det med dere da? Har du merket noe mere jente 10.08? Jeg er forresten 25 år og bor i nærheten av Kr.sand:) Er så fornøyd med at jeg har fri en uke nå I går måtte jeg si til en av kollegaene mine at jeg KANSKJE var gravid, fordi jeg ikke orket å ut å kjøre pga uggenhet. Så da er det godt å være litt hjemme:)
Stinelill Skrevet 8. januar 2010 #27 Skrevet 8. januar 2010 Hei! Bare lurte på det der med "murringer"..hvordan føles det?
RWM Skrevet 8. januar 2010 #28 Skrevet 8. januar 2010 Hei, jeg var også veldig usikker på det der. Men da jeg begynte å få dem sist mandag (tror jeg det var), var det som svake menssmerter jeg pleier å ha første eller andre dag i mensen. Men disse små''stikningene'' er mye bedre/koseligere da de gir håp om noe helt annet enn mensen Sånn rent hvordan det fysisk føles er vanskelig å beskrive i detalj...kanskje noen andre har noen forslag? Har du prøvd lenge Stinelill?
RWM Skrevet 8. januar 2010 #29 Skrevet 8. januar 2010 Jeg fant denne lista på Mammanett.no, og kan ikke si jeg har sett den inne på noe forum her. Men skal visstnok være en oversikt over typiske symptomer dag for dag: 1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor 1 pdo: En ny glød 1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse 1 pdo: Kvalme 1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes 1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet 2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre. (vekslet) 5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg 6 dpo: Hjertebank 6 dpo: Luft i magen 6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa) 7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig. 7 dpo: Markerte blodårer på brystene 7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte 7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere 7 dpo: Tett nese 7 dpo: Slapp og trøtt 7 dpo: Humørsvingninger 7dpo: Halsbrann 7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen 7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp 7 dpo: Vekslende hard og løs mage 7 dpo:Kviseutbrudd (føler meg som en fjortenåring) 8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig 8 dpo: Fryser og svetter om hverandre 8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt) 9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig. 9 dpo: Frysetokter 10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det 10 dpo: Drømmene blir mer tydelige 10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig (selvom den er helt utvannet) 10 dpo: Svimmelhet 10 dpo: Tørr hud 10 dpo: Generell tretthet 11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker 12 dpo: Neseblod 12 dpo: Uren hud 12 dpo: Mister hår/tynnere hår 12 pdo: Metallsmak i munnen 14 dpo: Oppkast 15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det. 6 wpo: Ofte dobesøk
Jønimi #er gravid!# Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #30 Skrevet 8. januar 2010 Jeg kjenner det også som svake menssmerter. Det er vanskelig å holde inne magen liksom, støl og trett i magemusklene. Kjenner en slags svie på høyre side av livmor, på samme sted. Jeg kjenner av og til små sammentrekninger i livmoren, særlig når jeg våkner. I dag skulle jeg forresten åpne opp kjøleskapdøra, også sneiet jeg puppen! AU! Og jeg har på meg en tykk push up? Kan jo ikke være tilfeldig!
Stinelill Skrevet 8. januar 2010 #31 Skrevet 8. januar 2010 Så greit med en slik liste da Har ikke talt pp'er, men ca halvt år+.. Men første pp jeg temper nå. Er på dag 14 etter EL nå, tok en test på 11 d.e.EL som var negativ, men føler meg oppblåst, alltid sulten og har litt stikkinger i magen. Kanskje noe jeg innbiller meg, men håpet er der ennå og er såå spent!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 8. januar 2010 #32 Skrevet 8. januar 2010 Her er det ikke mer blod, heldigvis, men masse symptomer. Jeg er småkvalm (kommer i bølger)- og jeg er vanligvis aldri kvalm ellers, det stikker nedi eggstokkene, jeg har masse luft i magen (pleier jeg sjelden å ha ellers), kjenner ligamentsmerter (liksom på siden av eggstokkene), og før i kveld kjente jeg en helt voldsom aktivitet der nede. Kjente at eggstokkene jobba skikkelig, det rumlet og stakk noe voldsomt- samtidig med at jeg hadde svake menssmerter bak i ryggen (som er det eneste jeg pleier å kjenne ved vanlig mens). Var akkurat som en "kamp" mellom mensen og det befruktede egget på en måte. Freeeky. Heia egget, heia egget hehe!! Skal ta en test før jeg legger meg, klarer ikke vente.. =)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 8. januar 2010 #33 Skrevet 8. januar 2010 Her er symptomene jeg sitter med2 dager over IKM (hentet fra listen over) Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor Ekstra sterk sultfølelse Kvalme Kjenner at brystene er anderledes Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre. (vekslet) Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg Luft i magen Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig. Markerte blodårer på brystene Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte Økt utflod, utfloden blir vitere Tett nese Slapp og trøtt Humørsvingninger Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp Vekslende hard og løs mage Kviseutbrudd (føler meg som en fjortenåring) Fryser og svetter om hverandre Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt) Frysetokter reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det Drømmene blir mer tydelige Urinen har en stram lukt, litt jernaktig (selvom den er helt utvannet) Svimmelhet Tørr hud Generell tretthet Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker Neseblod Uren hud Metallsmak i munnen Skal teste i morgentidlig =)
Miss Snow Skrevet 9. januar 2010 #34 Skrevet 9. januar 2010 Det er bra det er flere som meg her! Jeg er ganske bestemt på, utad ihvertfall, at alt jeg syns kan virke som om jeg er gravid bare er tilfeldig eller noe jeg innbiller meg. Jeg er egentlig innstilt på at det ikke ble den måneden her, men vi får nå se til uka åssen det ligger an. Men den siste uka har jeg slitt veldig med å få sove, men den ene dagen forklarer jeg vekk ved at jeg sovna på sofaen på ettermiddagen. Også kjenner jeg pulsen min så godt i knærne, av alle plasser. Jeg ligger alltid på magen når jeg sover, men det klarer jeg ikke nå, for jeg kjenner at det dunker sånn i dem. Hva det kommer av er jo en annen sak. Jeg også syns det var ubehagelig med samleie sist vi hadde det. Veit ikke helt hva det var, men det var liksom så rar følelse. Har mange av symptomene som dere har lista opp, men jeg klarer å forklare dem på andre måter. Tør ikke å hause meg opp =) Men selvfølgelig fikk jeg en fotball sparka hardt i magen av en elev på torsdag. Det endte med en stykk håpløst sint lærer.. Stakkars elever!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 9. januar 2010 #35 Skrevet 9. januar 2010 Da er testen tatt, og sannelig var det ikke en svaaaaak svak rosa strek der- juhuuu!! Nærmest en skyggestrek altså, men dog. Den var der, så jeg ER faktisk gravid, enn så lenge hvertfall (litt pessimistisk nå merker jeg, men vi er jo tross alt i første pp, så har good tid:) Det er uansett digg å få en bekreftelse på at jeg ikke har gått rundt og innbilt meg ting de siste dagene hehe=)
Stinelill Skrevet 9. januar 2010 #36 Skrevet 9. januar 2010 Gratulerer!!! jente 10.08 + nyttårsspire?? §:-D Testet du på IKM dagen jente 10.08 + nyttårsspire?? Det er nå 15 dager siden min EL, men jeg tør ikke teste.. Er så redd for å bli skuffa..
RWM Skrevet 9. januar 2010 #37 Skrevet 9. januar 2010 Gratulerer Æsj, testet i dag jeg også, med CB (ikke dig). Negativ Meeeen er jo fortsatt 2-3dg til IKM, så tar ingenting for gitt....Er bare glad for alle signalene kroppen min gir meg Hvilken test brukte du nyttårsspire?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 9. januar 2010 #38 Skrevet 9. januar 2010 Takk takk dere, og Reidun, du er nok gravid likevel- kroppen gir ikke så mange signaler uten grunn skal du se=) Jeg testa med vanlig billigtest, Quick Respons heter den vel. Har IKM på mandag, så ca 2 dager før.
RWM Skrevet 9. januar 2010 #39 Skrevet 9. januar 2010 Jeg får håpe du har rett Har jo seff veeeeeldig lyst til å kjøpe meg en slik test du brukte og kjøre den på morgenurinen i mrg....Hvor får jeg tak i en sånn? Er så mange av mine nærmeste venner nå som betviler mine symptomer og hauser dem ned, så nesten jeg vil få en positiv test BARE for å motbevise pessimismen deres..... Har du/dere fortalt det til mange enda?
Jønimi #er gravid!# Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #40 Skrevet 9. januar 2010 Åååååå nå er jeg så forvirret altså!!! Har jo symptomer i fleng. MEN: Jeg temper, og vedd graviditet så stiger tempen. Men i dag hadde den sunket fra 36.29 til 36.10. Så nå aner jeg at den er på vei ned.... Eneste er qat jeg pleier ¨tempe klokka 7.00 men gjorde det klokka 05.30 i stedet. Kan jo være at den hadde vært høyere klokka 07.00. Man skal jo tempe til samme tidspunkt. Men i dag er jeg jo bare kvalm kvalm! Og trøtt og fortsatt ømme bryster. Jeg er faktisk litt MER kvalm i dag enn jeg har vært. Testet nettopp i stad (ikke morgenurin det heller, lærer aldri) og den var negativ. Murrer i magen i dag og, litt mer diffust sånn som før mens. Så ikke vet jeg...... :S
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 9. januar 2010 #41 Skrevet 9. januar 2010 Her har det kommet ørlite bittelittegrann blod i utfloden idag også, så nå får vi bare krysse fingre og tær for at spira klorer seg fast der inne og nedkjemper dumme tante rød!! Reidun- kjøpte testen på vanlig apotek. Temp og sånn har jeg dessverre lite peil på
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 9. januar 2010 #42 Skrevet 9. januar 2010 Har forresten ikke fortalt det til noen enda, bortsett fra mannen selvsagt, men måtte jo røpe at vi hadde begynt med prøving i jula siden jeg plutselig ikke skulle ha noe rødvin til maten.. Litt irriterende men men. Muttern har forresten bursdag imorgen, så jeg håper på å få en sterk positiv test imorgen tidlig sånn at jeg kan pakke den inn på en lur måte og gi den i gave til henne, med påskriften "kanskje blir du bestemor snart igjen"... Åååå, det hadde vært så moro!! =)
RWM Skrevet 9. januar 2010 #43 Skrevet 9. januar 2010 Ja det hørtes skikkelig koselig ut Jeg tipper at jeg går for den løsningen og få trykket en t-skjorte til de vordende bestemødrene med noe tekst a'la: "Blivende farmor/mormor september 2010" og ev et bilde av en positiv gr.test eller noe. Hva tenker dere om den?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 10. januar 2010 #44 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er GRAVID!!!!!! Tok en CB digital nå i morges, og der stod det svart på hvitt- juhuuu!! Tenk at det skulle klaffe på første prøveperiode denne gangen også! Helt utrolig! Og jeg merker at jeg er så mye mer avslappet denne gangen, når det gjelder SA/ MA, siden jeg allerede har snella mi- så jeg både håper og tror at dette sv.skapet kommer til å bli mye lettere enn det forrige sånn rent psykisk, når det gjelder bekymringer osv=) Så da blir det positiv grav.test i gave til muttern idag, pakket ned i en kakespadeboks fra HardangerBestikk hehe. Tenker at hun får litt bakoversveis når hun åpner den og ser hva som er inni ja:D
RWM Skrevet 10. januar 2010 #45 Skrevet 10. januar 2010 ÅÅåååååå:D:D: Masse gratulerer!!! Håper så inderlig jeg føler i dine spor innen et par dager... Utrolig glad på dine vegne :D Lykke til i 1.tri - håper vi snart møtes i forumet der Koooos deg Stor klem
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 10. januar 2010 #46 Skrevet 10. januar 2010 hehe, takk takk! Tror nok at jeg blir her inne litt til jeg, er liksom ikke så 100 % sikker på at dette går veien enda:p Også må jeg jo følge med på dere andre også, er jo så spent på deres vegne!! Vi kan jo kanskje beholde denne tråden vår her inne, og chatte litt sammen her fortsatt? Er jo så koselig å ha noen å dele slike litt hemmelige ting med=) (har forresten egentlig et annet nick her inne på BIM / DIB, men siden jeg kjenner så mange her, ønsker jeg å holde det hemmelig litt lenger, derfor "falsk" nick:P
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 10. januar 2010 #47 Skrevet 10. januar 2010 ...hvordan går det med dere? Skal dere teste imorgen? *spent spent* Her ble gaven en kjempesuksess- de ble SÅ overraska når de fant en grav.test oppi der istedet for en kjip kakespade, og tårene spratt da de skjønte at det faktisk var sant også=) Utrolig fin opplevelse, selvom det jo er veldig tidlig og mye enda kan skje, så kunne vi jo ikke la denne muligheten gå fra oss;)
Jønimi #er gravid!# Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #48 Skrevet 10. januar 2010 Så koselig da!!! Det var jo en utrolig god i de da :D Gratulerer så masse!!!! Jeg har allerede svidd av 3 (!) tester før det idet hele tatt var mulig å få positivt svar. Så jeg venter rett og slett noen dager nå og ser om TR melder seg. Jeg har bange anelser om at det er det som skjer nemmlig... Tempene de to siste dagene har vært lavere enn jeg liker... så jeg belager meg på en runde til tror jeg :/
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 11. januar 2010 #49 Skrevet 11. januar 2010 hmmm...jaja, vi får krysse fingrene da, Jønimi, og leve i håpet=) Deg også RMW, håper det bare er en lureblødning! Dere får holde meg oppdatert, jeg venter i spenning=)
RWM Skrevet 11. januar 2010 #50 Skrevet 11. januar 2010 Neppe en lureblødning, hvis den da ikke skal oppføre seg helt likt en vanlig mens?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå