Jønimi #er gravid!# Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 hver dag siden El 30/12. Og i dag måtte jeg stoppe med å rydde på kjøkkenet for jeg ble så kvalm/uggen. Venter på IKM 12/01- en uke til. Hva tror dere jenter? Jeg er så speeeeeeent!!!!!!
RWM Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Hei Jønimi Jeg kjenner meg igjen i den kvalm/uggen-situasjonen din. Men så prøver liksom jeg å finne andre logiske årsaker (som feks at det er lenge siden jeg har spist). Men i dag er jeg helt skutt. Våknet ikke før rundt 11, og har holdt meg på sofaen siden da. Føler meg ubrukelig hjemme akkurat nå Jeg har kjent litt stikninger/press i magen de siste dagene. I går var det ikke spes godt når jeg og mannen min hadde sex, følte at han buttet i noe hele tiden....så vi måtte gi oss. Jeg er hvertfall ganske sikker på at vi har truffet på EL denne gang. Har du vært gravid før?
Tone Marie 34 år Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Hmmm...høres ut slik som jeg har det,og den streken var joooo der...selv om den er svvaaaaak:-) Du kan jo snart ta en test,om noen dager.....Blir sååå spennende....Hvilken PP er du i? :-)
RWM Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Regner med det var Jønimi du svarte/spurte eLsKeR? Men for min del er jeg i 2pp - selvom vi begynte å prøve forrige mnd også...men var ikke like ivrige.... Hvilken PP er du i? Og når har du IKM?
Vi2+1?19 pp Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 jeg har også hatt press og murringer siden noen dager etter EL 22.12. Gått èn dag over tr nå. Så jeg skal rett hjem og teste i kveld ;-) Testet for 4 dager siden men da var den seff negativ.. satser på at det kun var pga lavt hcg nivå... Er i 6 PP nå. *krysse fingrene* =)
Jønimi #er gravid!# Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 Så spennende da Reidun! Hvertfall hvis det er noe som kjennes annerledes ut under samleie. Er det førstemann? Jeg har en gutt på 3 fra før. Han var ikke planlagt, og da jeg testa var jeg allerede i uke 8 Så jeg vet ikke hva slags symptomer jeg hadde før det, for jeg tenkte absolutt IKKE i de baner Jeg er i 1pp. Vi slurvet litt sist måned, men dette er første ordentlige pp
Jønimi #er gravid!# Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2010 eLsKeR: Når tid har du/hadde du IKM? Så gøy at du fikk svak strek!!
Jønimi #er gravid!# Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2010 tintin82: Har du testet? Er spent på dine vegne!!
Jønimi #er gravid!# Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2010 Åååå jeg er skikkelig tosk! Hadde en test liggende, ikke CB. Så jeg visste jo at det ikke var vits i å teste før IKM. Allikevel gjorde jeg det, og seff var den negativ!!!
Vi2+1?19 pp Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Jeg testet i går og den var negativ og på formiddagen i dag kom Tante R luskende. 2 dager på for sent. *skuff* Vi får satse på Oktoberbarn vi da =)
RWM Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Så leit Tintin Lykke til med neste pp Jønimi: dette er første jeg overhodet er gravid...så dette er veldig uvante følelser for meg. Veit med 99% sikkerhet at jeg aldri har slike murringer før mens, og hvertfall ikke 1 uke før. Så i går gikk jeg litt bajas på barnashus :S Godt jeg har mange venninner som kan få litt i gaver dersom jeg bommer helt på intuisjonen min denne gang. Vi tar jo en pause i prøvingen nå da vi ikke er særlig ivrige etter vinterbaby, men litt egoistisk tankemåte det også... Denne kvalmen: er det vanlig å bli det så tidlig? Har følt meg litt uggen når jeg har spist, og vært veldig trøtt to dager på rad...Redd jeg er blitt en typisk symptomjeger nå :S
Jønimi #er gravid!# Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 7. januar 2010 Hei tintin82:) Jeg så ikke at du hadde skrevet. Så kjedelig at tanta kom! Spesielt siden du var på overtid. Men- toget har heldigvis ikke kjørt! Jeg er sikker på at den sitter neste gang!
Jønimi #er gravid!# Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2010 Hei Reidun! Jeg er akkurat der du er nå, jeg er så sikker på at jeg er gravid, at jeg går ut ifra det fram til TR i tilfelle motbeviser det. Er på jobb nå og teller medisiner, med ømme pupper og kvalmetokter. Noen spesielle medisiner får jeg nesten brekninger av. Og kaffien smaker pyton Er andre gang jeg i så fall er gravid, men sist gang var det uventet og jeg fant ut av det etter 8 uker. Jeg kjente ikke etter på kroppen min i den tiden, på noen måter... Men nå tror jeg det er klaff altså!
RWM Skrevet 7. januar 2010 #14 Skrevet 7. januar 2010 Hei Jønimi Kjedelig å måtte jobbe med produkter man blir kvalm av. Sånn sett glad jeg sitter med regnskap. Men kjente etter lunsj i dag også at jeg var småkvalm. Og i dag ble jeg litt småskeptisk da det føltes som om jeg fikk noe slags utflod. Var på do de gangene jeg kjente det, men om det var noe der var det helt blankt og luktløst (ekkel detalj..beklager). Jeg kjenner fortsatt murringer, men de skifter litt plassering fra høyre til venstre, og noen ganger midt på. Har sendt deg en PM forresten
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 7. januar 2010 #15 Skrevet 7. januar 2010 Hei jenter=) Slenger meg på her, jeg- siden jeg kjenner meg veeeldig godt igjen i det dere beskriver her;) Jeg også er så sikker så sikker nå, for disse stikningene (ikke mye, men dog), uggenheten og all luften i magen har jeg vanligvis aldri, sist jeg hadde det slik var da jeg ble gravid med jenta mi!! Pluss litt økt utflod da, også et bra tegn Reidun;) Så nå GLEDER jeg meg til å ta en test snart, skal prøve å drøye det til søndag- dagen før IKM Når skal dere teste? Jeg husker ikke helt når jeg ble kvalm sist, men det var vel ikke før i uke 5-6 tror jeg. Litt kvalm om morgenen og kvelden, og dårlig apetitt. Men ikke sånn spy-spy kvalm heldigvis, HÅPER jeg slipper unna det denne gangen også, spesielt siden jeg fortsatt er hjemme i perm med jenta mi på 15 mnd, og derfor ikke kan ta "fri" fra jobben:/ Hey, nå snakker jeg jo som OM jeg var gravid allerede her gitt, men det vet jeg jo også at jeg er, så da får det gå hehe! Men jeg tenker endel på at mye kan enda skje, det er jo ekstremt tidlig, og jeg er fullt forberedt på en eventuell SA/ MA. Har jo ikke opplevd det før, men det kan jo uansett plutselig dukke opp. Meeen vi får ta en dag av gangen og håpe på det beste:p
RWM Skrevet 7. januar 2010 #16 Skrevet 7. januar 2010 Hei "jente 10.08 + nyttårsspire??" Godt å høre at det er et pluss med økt utflod Jeg ble bare redd det er en meeeget forsinket EL...Men siden jeg har IKM 11/12jan er det jo heftig seint med den EL'en....SÅ jeg håper den skyldes noe annet I dag begynte jeg å kjenne murring i korsryggen også....håper for guds skyld det heller ikke tyder på mensen Pleier å være svak i "halepartiet" rett før/under mensen. Æsj nå psyker jeg meg ned her :s Mangler dog disse velkjente ømme puppene Uthyre små tegn til det hos meg Jeg har egentlig lyst til å vente til hvertfall søndag med å teste....men fortsetter disse symptomene kan det nok hende jeg faller for fristelsen Har dere alle skrevet dere på ukeslista vår?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 7. januar 2010 #17 Skrevet 7. januar 2010 Jauda, det har jeg=) Ømme pupper har heller ikke jeg, men det hadde jeg ikke sist gang heller - så akkurat det tror jeg ikke du skal tillegge for stor vekt! Tipper at vi alle tre er gravide nå jeg, og får søte, nusselige små september-knøtt i armene våre om 9 mnd hehe, er lov å håpe ihverfall! Leste at du ikke ønsker vinterbarn Reidun, og lurte på hvorfor? Fikk selv jenta mi i oktober- 08, og synes det var helt herlig med høst/ vinterbaby! Kunne sitte inne hele dagen og bare amme og bli kjent med den lille, nattevåk var null stress fordi det uansett ikke var så mye strandbesøk eller ting som skulle skje tidlig dagen etter, og så når våren/ sommern kom var hun blitt litt større, og vi kunne leke masse ute på gresset sammen- helt perfekt med andre ord! (i mine øyne ihvertfall hehe- derfor jeg ønsker å prøve å få en høstbaby en gang til, selvom det er litt upraktisk m tanke på bhg, skole osv;)
RWM Skrevet 7. januar 2010 #18 Skrevet 7. januar 2010 Med vinterbarn mente jeg nok mer nov-feb for jeg tenker på kulden....Men jeg ser veldig tankegangen din Jeg får bare håpe at jeg nå er gravert, ellers går det jo an å prøve en siste gang før vi tar 4-5mnd pause.... Tenker innimellom på SA/MA, men som jeg leste en plass er at det er veldig mange som har slitt med det som "samles" her inne for å ha noen å snakke med det om, og da føles som om det er ekstra mange som har lidd under det. (Det ble en fryktelig dårlig og langt formulert setning). Hvor vanlig er det egentlig å oppleve SA/MA? Og er det noen grunn til at noen får det og andre ikke? Vil liksom gjøre alt jeg kan for at dette skal gå bra... I skrivende stund kjenner jeg murringer i magen....en deilig og oppløftende følelse
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 7. januar 2010 #19 Skrevet 7. januar 2010 hehe, her murres det også bra nå! Ang vinter/ sommerbarn, så vil det jo såklart være fordeler og ulemper med begge, men slik jeg tenker ihvertfall så er jeg mer redd for overopphetning / dehydrering av små babyer enn akkurat kulda. Husker fra småtroll-forumet i sommer at det var mange nybakte mødre som bekymret seg mye under hetebølgen, så akkurat sommerbaby prøver vi å unngå ihvertfall:p Ang SA/ MA så er det jo veldig sjelden, og jeg er helt enig i at man får et litt forvridd syn på det av å være her inne. Her er nok slikt no en smule overrepresentert ja. synes denne tabellen er ganske så beroligende: 5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra* 13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra ** 25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra *dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.
RWM Skrevet 7. januar 2010 #20 Skrevet 7. januar 2010 Åhh...tusen takk Så bare den henger fast i 1,5 uke til begynner oddsen å bli bedre Eller når er man 5 uker på vei? Er det liksom 5 uker etter cd1? Merker håpet stiger ekstra etter å ha snakket med dere Tusen takk Hvor i landet er dere fra forresten?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 7. januar 2010 #21 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er fra Oslo, men har nettopp flyttet ut av byen, til eget hus og roligere omgivelser i Akershus:) Du da? 5 uker er vel en uke etter IKM tror jeg- for man er jo vanligvis 4 uker på vei når man tester, og jeg var 3+2 for noen dager siden visstnok (ifølge terminkalkulatoren). Spennende dette ja!!
RWM Skrevet 7. januar 2010 #22 Skrevet 7. januar 2010 Vi kjøpte enebolig på forsommeren i fjor i nærheten av Lillestrøm Hadde vært veldig artig hvis ting klaffer og følge hverandre litt fysisk også...disse BIM-treffene....Får jeg spørre hvor gammel du er "jente 10.08 + nyttårsspire??"?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 7. januar 2010 #23 Skrevet 7. januar 2010 Ja hvor gammel er jeg egentlig.. haha, må alltid tenke meg om, har kommet helt ut av telling! hmm...26 er jeg ja Hadde vært veldig gøy om dette klaffer ja, sånn at vi kan følge hverandre gjennom sv.skapet. Og BIM-treff er alltid kos- jeg har fortsatt kontakt med noen av jentene fra forrige gang=)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 8. januar 2010 #24 Skrevet 8. januar 2010 Fader altså!! Nå spørs det om ikke spira ryker gitt... Spotta bittelitt da jeg var på do nettopp, og det murrer litt sånn mensen-aktig der nede nå...Ikke noe godt tegn altså- jeg pleier jo alltid å spotte litt et par dager før mensen kommer... Måtte den holde seg unna!! Mensen altså. Jaja, hvis spira ryker så er det vel en grunn til det, og da er det like greit at det skjer nå fremfor seinere. Men ååå, jeg er jo så utålmodig, egner meg ikke i det hele tatt til å prøve mnd etter mnd.. Det rare var at jeg fikk det litt på følelsen i natt, at nå går det galt. Jenta mi holdt leven, ville ikke sove- stakkars hun hoster jo så fælt at hun våkner hele tida- og jeg lå der kvalm og trøtt og sliten. Og fikk en litt sånn negativ følelse på en måte, selv om jeg var kvalm og uggen og masse symptomer. Tror jeg må ta en test snart jeg altså, spørs om jeg orker å vente helt til søndag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå