Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt at dersom vi ikke klarer å lage en hjemmelaget baby innen noen mnd, så vil vi prøve IVF... :)

(Har holdt på i 2 år nå, og har mistet i MA 2 ganger. MEN har oxo 3 barn, sistemann er 7)

Vi må reise langt (fly el. 4-5 t med bil) for å komme til Trondheim, St.Olav's.

Så spørsmålet mitt er: hvor lenge må vi være der ??

Eggene skal modnes, så sprøyte, så 36 t til uttak, så 2 dager til innsett... får man tatt sprøyte hjemme, for så å reise opp til uttak??

Hva koster d å bo på pasienthotellet ??

Takk for svar !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke er i gang med utredning må dere først til fastlegen som henviser dere videre til utredning på sykehuset. Så er det utredning og ventetid på oppstart. Vi har brukt ca et år fra vi var hos fastlegen til vi er i gang med forsøk.

Jeg er midt i et forsøk nå og har vært noen ganger på sykehuset. I dette forsøket var jeg på sykehuset 23.12 (blodprøve, kan gjøres hjemme), 30.12 (blodprøve og UL), 4.1 (blodprøve og UL) og skal inn til uttak i morgen (6.1) og innsett fredag (8.1). Alle sprøyter og andre medisiner har jeg tatt hjemme.

Skrevet

Takk for svar !!

Har hatt utredning hos priv. gyn., han henviser. Vet d er ca 16 uker ventetid. :)

Men dersom alt du har gjort f.o.m. 30.12. til den 8.1. MÅ gjøres på sykehuset, så må vi være i Trondheim lenge gitt...

Men-men, må man, så må man :))

Masse lykke til til dere imorgen og fredag !! Håper dere får ønskebabyen deres !! Godt nytt år ! Måtte d bli masse skjønne babyer i 2010... ;))

Noen som IKKE bor i nærheten av Trondheim som har erfaring ??

Skrevet

vet ikke om dette er til hjelp men....vi holder som dere til ett godt stykke fra klinikken,emn ikke trondheim...3 timer ca har vi i reise vei..

alt av blodprøver tas hjemme..resept på medisner, har vi fått i posten og ul tar vi også her hjemme...ellers holder vi kontakt via tlf og mail...kun i haugesund for innsett og uttak:)

men vet ikke helt om det kan gjøres på det 1 forsøket da...litt usikker der...ble ihvertfall gjort sånn på 2 og nå 3 forøsket vårt...håper du finner ut av det:))

Skrevet

Hei:)!

Vi bor også langt unna klinikken. Må være på pasienthotellet ca 8-14 dager, så er en stund ja..Men verdt det er det nok:)

Skrevet

Jeg skal kanskje igang på en klinikk som er 7t med bil eller en flytur unna. Etter oppstartssamtalen er det eneste vi må til klinikken for uttak og innsetting, det betyr vanligvis at man må være der i tre dager.

Alt annet gjøres hjemme og hos lokal gynekolog som følger opp. Alle medisinene tar du selv hjemme - det eneste du må gjennom i tillegg før uttaket er UL for å sjekke eggmodningen (og ved noen klinikker innebærer rutinen at man sjekker nedreguleringen før det). Noen steder er det også blodprøver, men de kan oftest også tas lokalt.

Helt spesifikke svar må du få fra noen som har fått behandling ved St.Olavs, for som nevnt så varierer rutinene noe fra klinikk til klinikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...