jubaloooo med to stk Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 hei, lurer på hvordan formen til dere andre som er 6 uker er? Jeg sitter å venter på kvalmen, den begynte å komme snikende for noen dager siden men i dag er den borte. Hmmmm. Sist jeg var gravid kom spyingen som kastet over meg ihvertfall i uke 7, stille før stormen? eller får jeg rett og slett et annet svagerskap? Ellers litt trøtt,men forøvrig i fin form. dere da?
Ingunn26 Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Heisann! jeg startet på uke syv i dag. : ) Er ikke kvalm, bare svæært ømme pupper. Jeg har også hørt at den kommer snart antagelig, så jeg krysser fingrene for at ting ikke skjer for fort. Har det ganske så topp her enda. Ganske lik i formen som du jeg da. : ) litt trøtt, men det var ekstremt sist, da jeg mistet. Jeg var så trøtt at jeg nesten kunne sove stående. Heh.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er vel 5+4 i dag, så snart 6 uker på vei da:) Her er jeg bare trøtt trøtt trøtt - hele dagen lang. Veldig ømme pupper som ikke er så verst om morgenen, men om kvelden er de veldig veldig ømme.... Ellers er jeg litt uggen, men ikke akkurat kvalm, om morgenen. Ser at jeg spiser lite, men ofte om dagen, så kan hende jeg forebygger kvalmen uten helt å tenke over det... De 3 gangene det gikk galt i 2009 med meg hadde jeg ømme pupper til tusen helt fra EL av, spydde fra 4+0 og var trøtt, men ikke så trøtt som nå og sommed gutten vår. Så jeg satser på at denne gangen er det min tur til å komme i mål:)
K ♥ tærten Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er 5+5 så er vel å regne i uke 6. Er supertrøtt hele dagen. Sliter meg virkelig gjennom arbeidsdagen. Er heldigvis ikke noe kvalm, og har heller ikke særlige ømme pupper lenger, men de har vokst en størrelse. Ellers sliter jeg MYE med migrene, svimmelhet og at jeg fryser helt ekstremt. Slitt med kronisk migrene i flere år, men var fin en stund før graviditeten, men alltid vært det at jeg er sliten som utløser migrene/hodepine og det er det nok nå også. Dessuten sliter jeg med å sove når jeg legger meg med vondt i hodet. Blir liksom bare liggende å høre min egen puls i tinningen. Når jeg først sovner drømmer jeg allverdens rare drømmer så vokner ikke akkurat utvilt. Så er jeg ikke sliten fra før av blir jeg det, og når jeg er sliten fryser jeg, jeg får vondt i hodet av å fryse, jeg blir sliten av å ha vondt i hodet og jeg får vondt i hodet når jeg er sliten. Vond sirkel - JA! Kan ikke ta noen medisiner for migrenen heller så hvis noen har noen tips tas de gjerne imot =) Jeg prøver å drikke masse vann. Har også hatt noen perioder med helt ekstreme menssmerter som varer i 5-15 min for så å gi seg. Håper alt er bra likvel =)
Ingunn26 Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er helt lik som deg jeg forsåvidt da. Puppene er verst om kvelden. Jeg venter liksom på å bli uggen, men er det ikke likevel. I dag ble katta mi syk og jeg var hjemme da det skjedde. Da var det bare å ta på gummihansker og få det unna. Det er vel ikke så trygt det, men med hansker og god hygiene er det litt tryggere. Først da ble jeg utrolig kvalm, men det gikk over. Hehe.
paper Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er i 6.uke, 5 pluss 2 for å være eksakt!!HURRAAAAA!!!!!
sojoma Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er 5+5 uker på vei. Kjenner det godt på formen. Jeg er kjempe kvalm og trøtt. Har ømme pupper og fryser hele tiden. Er også svimmel til tider. Men gleder meg over graviditeten )
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Heisann: ) I dag er jeg 5+2 på vei: ) Er veldig trøtt og slapp. Har frysetokter, dårlig matlyst og LITT ømme pupper... ellers er jeg i fin form =)
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er i min 6.uke, 5+5. Jeg føler kvalmen kommer snikende av og til, men så forsvinner den... Men jeg blir ofte sulten veldig raskt og da blir jeg kvalm om jeg ikke spiser med en gang. Ellers er puppene ømme, klør og har vokst (må nok ut å kjøpe meg en ny bh snart!), jeg drømmer masse rart om natten og har hatt noen netter med skikkelig mareritt (kan ikke huske sist jeg hadde det), varierende grad av mensensmerter og stikkinger i magen. Fryser nesten konstant, spesielt på hendene, er TRØTT!!!!, tørst og tisser oftere enn vanlig. Også er magen min ikke helt i form... Ellers er jeg egentlig i fin form! Gleder meg til 12 uker er passert og kontroller unnagjort... Jeg er en del bekymra, så jeg håper det å høre hjertelyden kan hjelpe litt på det! Kjenner en lettelse hver gang jeg har vært på do og det ikke er blod på papiret!! I tillegg løper jeg å sjekker utfloden (som det har blitt litt mer av) hele tiden:P Sikkert litt hysterisk:P Men det er GØY å endelig være gravid!!!! Gleder meg til magen kommer og til jeg kan fortelle det til hele verden!!
snartmammapåny Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er vel igrunn uke 7, 6+4, men svarer alikevel Ble overrasket over at folk fryser, for det gjør jeg og. Trodde ikke det var gravidsymptom, så nå lærte jeg noe nytt. Er iallefall ekstremt frostig. I tillegg til det så sover jeg dårlig, kunne nok ha tisset hele tiden, kvalme som har blitt verre i kveld, er meget trøtt (men får ikke sove av den grunn), ondt i magen (pga treg fordøyelse og luft) . MEN klager nok ikke
Snuppa<3 Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er vel 6-7 uker i dag. Fikk plutselig veeeldig matlyst i går, nå kan jeg spise og spise, men får ikke noe som helst metthetsfølelse, skummelt! Er ellers veldig "oppblåst", eller noe, har i hvert fall fått veldig stor mage, ser ut som jeg har hatt juleferie i en mnd!!! Og så veldig vondt i ryggen, vet ikke helt hvorfor, men håper det gir seg. =)
Mamma 2010 Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 jeg er 5 uker akkurat i dag, og det er jo morsomt å lese "om seg selv" her: Superømme bryst, vokst litt, luft i mage og svimmel. Våkner tidlig og er supersulten. Litt småtendenser til kvalm, men krysser fingre for at jeg slipper dette da. Skal på tidlig ultralyd om 2 uker (IVf 3. gang og ingen barn fra før), og da er det kanskje mulig å FORSTÅ at jeg er gravid. ...............prøver ellers å ikke bekymre meg, og det er ikke noe morsomt å gå på do og være nervøs for at det er blod..... HEIA HEIA OSS JENTER!!!!!!!!!!!!! LYKKE TIL ALLE SAMMEN
4de mann på vei Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Har visst gått inn i uke 7 nå...... men det er fremdeles uvirkelig. Må klype meg i armen i ny og ne for å minne meg selv om at nr 4 er på vei. Har ingen kraftige symptomer. Rart å lese om frysing, for det sliter jeg også med (nå er det jo lovlig kaldt ute også, men likevel.) I tillegg har jeg fått treg mage. Kan ikke huske at det kom så tidlig de forrige gangene, men fryktelig kjedelig er det! Hvis noen har gode råd tar jeg gjerne imot! Bor noen mil fra egen familie, men skal snar hjem en tur og slippe "bomba". De tror vel jeg er splitter pine gal :-). Egentlig travelt nok med en 9 åring, 7 åring og 4 åring.......
Fjelljenten Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er 6 + 2 i dag, og er ikke direkte kvalm ennå. Jeg blir bare veldig ofte sulten, har liten matlyst og blir fort mett (uten at magen min blir det). Når jeg blir veldig sulten veldig fort kan det nesten gå over i kvalme, så jeg mistenker at det er det som kommer til å skje snart...
jubaloooo med to stk Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 6. januar 2010 Hei igjen, så moro å lese om de ulike symptomene til folk. Når jeg leser nedover, slo det meg at jeg er jo også superfrossen. Før jeg visste at jeg gravid lå jeg å hakket tenner, med dundyne, rørospledd og ullklær på. Dette symptomet husker jeg virkelig ikke var til stede sist. Ettersom det er -20 i dag er det vanskelig å få opp tempen i kroppen altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå