Gå til innhold

Hvorfor begynte dere med fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere beskjed på HS om å begynne, eller gjorde dere det på eget initativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestemte oss for å starte med grøt da snuppa var 4 mnd gammel, i samråd med helsesøster. Dette pga lav vektoppgang.

Skrevet

Vi startet da gutten vår var 4 mnd, Han fikk mme, så jeg så ingen verdi i å fortsette med kun mme fram til 6 mnd. Hadde jeg ammet hadde jeg gjort mitt beste for å fullamme til 6 mnd.

Skrevet

Snuppa ville ikke ta flaske lenger og da hun var 4,5 mnd var hun ikke lenger fornøyd med bare mm. HS hadde akkurat sagt at jeg burde prøve å bare amme så lenge som mulig, men jeg så selv at det ikke var mulig. Så da begynte vi med grøt, og snuppa var superfornøyd.

Mamma vet best:)

Skrevet

Jeg hadde ikke nok mm og gav mme i tillegg. Da han begynte å drikke 200 ml mme på kvelden etter jeg hadde ammet han + en del mme til de andre måltidene, begynte vi med grøt på eget initiativ og fordi jeg leste at det ikke var heldig om de drakk for mye mme. Da var han 4 mnd. Stor for alderen og hele tiden vært glupsk.

Skrevet

HS hadde sagt at vi kunne begynne ved fylte 4 mndr, men jeg syntes det var tidlig.

Han fikk fast føde fra 5 mndr fordi:

1) Han trengte plutselig mer enn 1 flaske MME per dag i tilleg til amming. Jeg klarte heller ikke å øke produksjonen.

2) Han var blitt veldig slank i forhold til kurven sin. Han var litt over snittet ved fødselen, deretter var litt under fra 2 mndr til 5 mndr, antakelig pga min dårlig melkeproduksjon.

3) Han prøve å stikke av med maten min, jeg måtte skjule meg for å spise.

Jeg tolket det som at han var klar. Det var han tydeligvis, for det har gått som en drøm fra dag 1. Nå er han 10,5 mndr og spiser det samme som oss.

Skrevet

Merket at han ville ammes oftere,og våknet oftere på natt.Så då begynte vi med kveldsgrøt først.Da var han ca 4mnd.Helsesøstrene mener alltid at en skal vente.Men kjøper du melkefri grøt på helsekost ser jeg ingen grunn til å vente.Er jo på grunn av allergier og intoleranse at de vil at en skal vente¨til 6mnd.Men her var søvnen allerviktigst;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...