Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Og hvor stor er sjangsen for å bli gravid med p-piller og rett etter mens?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Ifølge kvinnene her inne er det ikke sikkert med p piller. Eller prevansjon i det hele tatt. Her har nemlig 50% blitt gravid på pilla virker det som..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 p-piller skal vel være 99% sikre tror jeg, men dette er hvis du er veldig nøye med å ta dem når du skal. Hvis ikke blir de mindre sikre.
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Ekstremt liten sjans, men ville ikke veddet penger på at det ikke er en ørliten sjans for at man kan bli gravid likevel.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Enig med Anonym lenger opp, virker som om halvparten av alle her inne har blitt gravid mens de har gått på p-pillen! Selv har jeg tatt p-piller i mange år (bortsett fra de 2 gangene jeg har prøvd å bli gravid), og aldri blitt gravid mens jeg har brukt de. Og så lenge man ikke kaster opp eller har diare, så skal de jo være helt sikre da...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 P-piller er riiiimelig safe om man husker og ta de til samme tid hver eneste dag... SPESIELLT mini piller... Hadde noen sagt til meg i april-09 at det var slingringstid på 2 timer for minipiller hadde jeg ikke vært høygravid nå for å si det sånn! Nå har jeg to venninner som ble gravid på prevansjon, ene på p-plaster og den andre på p-piller, men akkurat hvor nøye de var på det tørr jeg ikke si...men planlagt var det hvertfall ikke.... Men de angrer da ikke den dag idag, og det er jo viktigst!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Ganske så sikker. Ble gravid på mini pillen mens jeg byttet merke, men dette er nr tre. Mange som sier at de ble gravid på pillen, for det er liksom mere lov enn å planlegge det...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 De er vel rundt en 99% sikker med forbehold om at man bruker de helt riktig! Mange av de som ble gravide på pillen kommer på en dag med oppkast, en kur med antibiotika eller noe slikt i ettertid og da er jo grunnen klar... (gjelder ikke alle, men mange)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Jeg MÅ ikke bli gravid igjen (råd fra legen) og har dermed fått beskjed på at om jeg ikke vil ta abort så skal jeg ikke stole på p-pillen. Den er ca 98% sikker, men det er ting som plutselig gjør den mer usikker som f.eks oppkast, diare etc. Hvis man absolutt ikke kan/vi bli gravid bør man faktisk bruke to former for prevensjon eventuelt bare en prevensjon, men da bare ha sex når man mest sannsynlig ikke er fruktbar
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 P-piller er veldig sikkert, men det er bare om du ikke slurver, og veldig mange slurver.. Ei venninne ble gravid på pilla, hun var på fylla og spydde morgenen etter, det var nok til at det kom en eggeløsning.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 jeg bruker synfase p-piller. de har vært sikre for meg i hvert fall. med en gang jeg hadde samleie etter jeg sluttet på dem så ble jeg gravid så sikre er de om du tar dem riktig. skal i hvert fall være det.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Alle p-piller er over 99% sikre. Det er bare mange slu damer som bruker unnskyldningen av at de gikk jo på pilla.. Men egentlig tror jeg bare de slurva fordi de hadde et egoistisk ønske om å bli mor selv om partneren ikke var klar. FULLTREFFER;-)
sånn ca Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 hehehe.. ikke alle er sånn^^ her i huset var det han som hadde så stort ønske om å bli far, mens jeg gråt og spydde i over en uke bare på tanken. Jeg brukte god tid på å vurdere om det var smart i det heletatt å få et barn, og om jeg i det heletatt ville greie det (jada, sikkelig stor tro på seg selv). Jeg gikk på Jasmin pillene i flere år og trudde dette skulle være rimlig sikkert. Men jeg trur grunnen til at det ikke funket på meg, var at jeg var kvalm den ene dagen og sikkert klart å kaste opp pillen igjen. Jeg tenkte ikke noe mere på det da, for jeg hadde jo alltid hørt at man måtte slutte med p-piller lenge før man ble gravid. Så joda, p-piller er nok ganske sikkert. Men det er viktig å ta forholdsregler og passe på hvis man er syk at ikke de pillen blir med ut igjen og at man tar den samme tidspunkt vær dag:) Ellers så anbefalt legen meg spiral for å unngå slikt igjen, for han mente det var sikrere.
MammanTilEmma❤ Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 jeg ble gravid med datteren min når jeg gikk på loette p-piller, tok de også vær dag til samme tid! så her hjalp det ikke med p-piller, har hormonspiral nå.. håper den funker som den skal !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå