Gå til innhold

Tur til Thailand, hva gjør man med bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar med hjemmefra? Jenta er 2 år.

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg var i spania når guttungen var 6 mnd, hadde ikke med bilsete.

Skrevet

Vi reiste uten bilsete da jenta var drøye to år gammel....

Ikke noe moro, men synes det virket "umulig" å skulle montere det i alle de ulike taxiene ol man tar da man er der nede.

Skrevet

...hm.....gruble....liker ikke tanken på å ha henne løs i bilen i noe land, spesielt ikke i et land som har en stygg ulykkesstatistikk.....gruble.....

Skrevet

Ta med, vi tok med til Spania og det var ikke noe problem i forhold til flyreise frakt osv. Det var litt unødvendig da, i og med at de fleste taxier hadde bilsete der:) I værste fall så kan du jo kjøpe en sånn pute, eller en sånn pute med rygg? Tror du får kjøpt de på biltema. Ikke av den sikreste sorten men bedre enn ingenting og minimalt med montering

Skrevet

Takk for tips! Men nå dukket det nettopp opp en perfekt løsning. Hun er ikke 13 kg ennå og kan dermed bruke et babysete. Vi får låne et Britax babysete , så kan hun til og med sitte bakovervendt! Bare feste med bilens belter, lett som en plett! *Lettet*

Annonse

Skrevet

Så flott da:) Ennå et tips her, hvis du får tak i så tror jeg det er en lur ide å ta med en sånn setebelteforlenger..er ikke alle bilbelter som er lange nok har jeg oppdaget!

Skrevet

god idè! Hvor får man tak i det?

Skrevet

Aner ikke:) Men spør i bilstol butikken, jeg har bare hørt om det fra venner jeg

Skrevet

Ja det har jeg også lurt på....men har en gammel besafe stol som vi ikke bruker tenkte og ta med den og bare la den være igjen der nede....

Skrevet

Vi var i Thailand da snupp var 9mndr og hadde med bilstol,men oppdaget at ingen av de bildene vi kjørte med hadde sikkerhetsbelte bak. Da vi kjørte mellom Bankok og Cho chang satt vi henne foran,men der var et jo airbag.

Mulig vi bare var uheldig,men vi kjørte i nye fine biler og minivan`s og ingen hadde da.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor i Thailand dere skal, men det er sjelden at en taxi har bilbelte i baksetet. I passasjersetet foran er det bilbelte og antakelig ikke airbag.

Det finnes minibusser med bilbelter, men det er absolutt ingen selvfølge.

Et alternativ er å leie bil med sjåfør...

Skrevet

Vi var i Paris når gutten var liten, og skulle bare ta taxi til/fra flyplassen. Klarte ikke å finne taxi med sete, selv om jeg har hørt rykter om at de finnes. Jeg brukte mei tai bæresele festet på meg, med babyen vendt mot meg. Det føltes tryggere enn å ta bussen/tog der man risikerer å måtte stå med barnet i armene.

Annet enn å bruke bæresele og unngå mest mulig biltransport, er det ikke mange alternativer. Mange biler har ikke setebelte bak, og et løs sete blir ikke akkurat tryggere enn ingen sete.

Men med litt planlegging, er det sikkert mulig å få det til, selvsagt.

Forresten, i Phuket har jeg hørt rykter (lest, for det var på nettet) om en svensk dame som tilbyr transport med bil som har bilseter, samt utleie av flytevester. Hun hadde en web-siden, men jeg husker ikek hvor jeg fant den...skulle til Thailand selv men turen ble avlyst gpa sykdom...

Annonse

Skrevet

ja, det er sant at det ikke er så vanlig med setebelter bak. Har fått gjort avtale om at det skal finnes i den bilen som kjører oss til/fra flyplassen i allefall. Det er stort sett det vi skal kjøre tror jeg. Og dersom det skulle bli aktuelt med noen annen kjøring så er det ingenting som haster mer enn at vi har tid til å vente til det det dukker opp en bil med setebelter. Tuk-Tuk mafian holder vi oss uansett unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...