Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Og det er jo vanligvis bra.. Er stor pike fra før. Jeg har kuttet ut godteri i snart 2 uker, spiser 5-6 små sunne måltider pr dag. Er gravid, så jeg passer på å ikke gå sulten. Men jeg har altså gått ned 3 kg (uke17. Bare gått opp en kg på kontroll i uke 11.) Legen sa bare at jeg måtte spise sunt, og ingenting om vekt ellers.. Skal jeg forsøke å spise mer så jeg ikke går ned i vekt, eller er det ok så lenge jeg ikke sulter meg?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 vil da tro at dette er helt ok! bedre å spise sundt og variert å gå ned noen kilo enn å stappe godis å gå opp masse. se det slik: om du ikke hadde vært gravid ville du kanskje gått ned 4kg, men siden du er gravid har du mistet de 3kg i fett,men gått opp 1 kilo pga babyen? lykke til:) du er kjempe flink!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Tror det går helt fin så lenge du spiser sunt. Er visst litt vanlig at vi som er litt store fra før kan ta litt av i sv.skapet (selv om ikke jeg gjorde det:-D), særlig i det første og dels i det andre trimesteret. Da jeg var gravid merket jeg at det ikke gikk så masse oppover i starten, men tok helt av for min del etter uke 30.. Masse lykke til i sv.skapet:-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Det gjør ikke noe og gå ned. dette har jeg gjort med begge mine to.. Ett par uker etter jeg har født har jeg veid 5 kilo mindre enn når jeg ble gravid,, helt topp det:D Så lenge vi har for mye er det bare bra å ikke gå opp, det er ikke bra for bebien!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Vi har nok av reserver å gå på. Babyen tar den næringen den trenger. Så lenge du føler deg i fin form så har ikke det noe betydning. Lykke til videre.
Mrs Preggie Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Jeg gikk ned 8 kg i forrige svangerskap! Hadde masse reserver, så verken jeg eller barnet led noen nød! Fantastisk deilig å kunne få på seg "nye" (klær jeg ikke hadde brukt på flere år) da den lille var kommet ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå