Gå til innhold

Skal jeg ta Elkjøps forsikring på den nye pcen min eller hva hadde dere gjort? Er det bortkastet penger? Har dere noen erfaring med dette?


spirelill

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc i morgen. Lurer veldig på om jeg skal ta med denne forsikringen eller ikke. Hva mener du?

 

Vicktoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI ikke gjør det.

 

Du har sikkert en innboforsikring som dekker den hvis noe skulle skje i hjemmet ditt. Og skulle noe skje med pcen din de første årene så går det på garantien.

 

Hvordan pc har du kjøpt og hva ga du? Skal kjøpe jeg og men aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike forskringer tas ofte opp i tv2 hjelper deg, og de er bare tull. Høres fornuftig ut, men ingen vits å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har idiotforsikring på min pc, og er veldig glad for det. Den har vært på rep et par ganger etter uhell med gulp, vannglass og ymse annet, og en gang ble dekselet litt ødelagt, og da ga de meg en splitter ny data som kostert et par tusen mer enn den jeg i utganspunktet hadde :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Jeg hadde idiotforsikrning på pc'n, har ikke sånt i innboforsikringa. Var veldig kjekt når guttungen kortslutta pc'n og det ikke var mulig å fikse den! Kosta meg bare 1200 kr i ny forsikring på splitt ny pc til en verdi av over 8000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobba på kundesenteret til elkjøp før..

ja, det er en forsikring man nødvendigvis ikke trenger.. men da først uhellet er ute, f.eks. vann over pcen- er det veldig greit å ha- mange innbo forsikringer som du må betale høy egenandel på.. om jeg ikke husker feil, er det ingen eller en veldig lav en. da jeg kjøpte min første pc for mange års sida da de var en del dyrere med bærbar pc- kjøpte jeg det ikke. men nå når vi kjøpte flatskejrm til samme sum, tok vi med det- pga nå har vi småbarn i heimen.

men om pcen koster 3000 eller noe sånt np, tror jeg ikke at jeg hadde giddi rett og slett.. sett an prisen på den først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare lureri med sånn forsikring. Det eneste den har som ikke dekkes av innbo og garantier er at du får ny om du søler på den og den går i stykker. Ganske dyrt for ingenting. La heller være å ha væske i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Er det KUN væske som ikke dekkes? Så når lillemann i huset kortslutta min pc så kunne jeg tatt det på innbo? Hva ville isåfall egenandelen blitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde idiot forsikring på gamle lap topen. Hadde den i nesten tre år (rett før forsikringen løp ut), så rev jeg den i gulvet - snublet i ledningen. Den tappen inni dataen som gjør at man kan lade opp batteriet knakk i to. Leverte inn pcen for å få fikset den mens vi enda hadde denne forsikringen. To timer etter vi leverte den inn, ringte dem fra expert og sa at ettersom pcen var såpass gammel var det ingen vits å fikse på den - så vi kunne komme å hente oss en ny pc. :o) Så egentlig veldig glad vi hadde slik forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å vite om jeg skal ta denne forsikringen.

 

Noen blandede svar her. Men, jeg ser jo at de som har hatt trøbbel, har fått god behandling.

 

Noen flere som har en mening om dette?

 

Vicktoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en dyr pc ville jeg helt klart tatt med forsikring.

Men som sagt over her, så er det et kostnadsspørsmål i forhold til hva prisen på pc'n er.

Jeg har jobbet som servicesjef på elkjøp, og i alle tilfeller hvor det hadde blitt sølt noe på den så fikk kunden ny pc. Var pc'n over 2 år (garantien) så lønte det seg ofte ikke å reparere uansett hva feilen var, pga prisen elkjøp betaler for produktet er billigere enn reparasjonen.

 

Ta forsikring er mitt råd, hvis du ikke hele tiden vil måtte overbeskytte produktet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nei ikke kjøp den bare tull

2.innbo dekker vann,saft o.l. i pc.lillemann her tømte 0.5l saft i vår laptop til 15tusen og vi fikk dekt ny av forsikringen.-en liten egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde idiotforsikring på min forrige lap top. Masse tull med den, og rett før forsikringen gikk ut (3 år) ble den dynket i cola, og da fikk jeg ny :o) Har forsikring på denne også. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går på inboforsikring. Vi har innbo hos gjensidige og har også tabbeforsikring der (hvis du tømmer kaffekoppen over pc`n osv:-)

 

Så nei, jeg ville ikke tatt forsikring fra Elkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene jeg har fått.

 

Må bestemme meg i morgen. Får sjekke litt i forsikringspapirene mine også...

 

Ønsker alle en god kveld!

 

Mvh Vicktoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...