Gå til innhold

Mulattbabyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på , er det noen her inne med mulattbaby, hvor gammel er h*n og hvordan ser h*n ut (øyenfarge,hudfarge,hår)

Datra mi er halvt fra Sierra Leone. Hun er bleik som meg, men hakket brunere enn helt norske babyer. Hun har vært enda bleikere, men fortsatt en blekfis :-P

Hun er 4,5 mnd. Vet det kan ta en stund før pigmenteringen kommer igang. Håret hennes er mørkebrunt og helt rett. Øynene hennes er blitt brune, men var blå/grå en god stund. De blir bare brunere og brunere :;)

Hadde jeg ikke visst det, hadde jeg ALDRI trodd hun hadde vært afrikansk.

Noen andre "mulatt-mødre" som har det slik ? Som føler folk benekter at barnet kan væredet fordi det ikke ser slik ut ?

(samme som på småtroll 0-1)

Skrevet

Jeg er tante til mulattbarn, og de varierer i fargen med samme mor og far. De ble mørkere etterhvert. Gutten har tett krøll, og søstra har striere hår. Han er lysere i huden, og han er mørkere. Jeg husker ikke helt, men fargen kom mer etterhvert. Når min bror går ute med begge to tror en del de er adoptert fra ulike afrikanske land, og noen tror jenta er araber.

Skrevet

Min jente er 2,5 år. Jeg er adoptert fra Sri Lanka. Faren er norsk, og helt blond. Jenta vår har mørkt hår, og mørk brune øyne.Hun er ikke mye mørkere enn etnisk norske barn. Dette kan jo ha sammenheng med at jeg er ganske mye lysere enn andre som kommer fra Sri Lanka. Mens jeg har krøller, har hun slett hår. Det er derimot ingen som benekter at hun er mulatt, siden de vet at jeg er moren hennes;)

Skrevet

Jeg har en liten mulattgutt! :D Verdens nydeligste også faktisk! hehe..

Sambo er fra Columbia. Gutten min er 9 mnd og fortsatt blek i huden. Jeg tror ikke egentlig at han blir brunere heller jeg da.. Han har brune øyne og mørk hår. Faren har krøller, men junior har helt rett hår.. Folk ser at han ikke er 100% norsk, men det gjorde de ikke før. Og du ser det som sagt bare på øynene og håret. Tror han kommer til å bli kjempebrun til sommeren da! :D

Skrevet

Jeg vil vel ikke kalle jenta mi mulatt, men faren hennes er halvt pakistansk. Han har svart hår, brune øyne og brun i huden.

Jeg er lys med litt fregner.

Jenta har blåe øyne, lysebrunt hår og litt gylden i huden. Jeg ser det ikke til vanlig, men når jeg ser henne sammen med andre barn er hun noen hakk mørkere i huden.

Har lange brune øyenvipper og litt markerte lysebrune bryn:)

Hun ble født med veldig mørkt hår og mørke øyne og alle trudde hun ble slik, men nei:P Hun har fått veldig mye av mine farger:)

Tror kanksje hun blir litt mørkere i håret da, er snart 2 år:)

Hun får også veldig fort og mørk farge av sola:)

Skrevet

jeg har ei jente på 15 mnd.

hun er halvt kurder, (irak)

pappaen er ikke mørk i huden, men helt mørkt hår og mørke øyne.

min datter er lys i huden, men hakket mørkere enn norske barn.

har knaaaall mørke øyne. de er sykt mørke! mørke lange øyevipper,og mørke øyebryn...

håret var mørkt som nyfødt, nå er det lysere, men det kan bli mørkere ( for pappaen var utrolig nok lys i håret som barn)

tiden vil vise, jeg er opprinnelig helt blond så.med blågrønne øyne.

folk tror ikke hu er utenlansk, men noen ser godt at det er noe med hun.

:D har vel no bilde på mine bilder her inne...

Skrevet

Husker jeg var på ferie for noen år siden, på samme hotell bodde det en familie der mor var afrikaner og mørk mens far var hvit. De hadde syv barn... og alle var forskjellige - der så du vel de fleste genkombinasjonene som var mulig;) Rett hår, krøllete hår, svart hår, lysebrunt hår, mørk hud, lyst hud(riktignok ikke helt hvit)o.l.

Ellers er sønnen vår halvt marokkansk. Han blir i bunn og grunn lysere og lysere. Da han ble født så han utenlandsk ut - masse mørkt og stritt hår, laaange øyevipper og tydelige øyenbryn og gyllen i huden, øynene hans var blågrå. Etterhvert ble øynene hans mørkere - nå som han er 20 måneder har han lysebrune øyne, med blå ring rundt, kastanjebrunt hår med masse korketrekkere, og huden hans er hvit. Om sommeren derimot blir han nøttebrun. Er ingen som tror at han er halvt hvis de ikke vet det.

Så du kommer nok til å merke endel endringer som skjer framover - artig å se:)

Skrevet

olk spør meg da om hun er helt norsk eller ikke, så man ser vel at hun er litt utenlandsk, men de tror heller henne er araber da :-P Kan legge ut bilde av henne her inne, så får dere se hva dere synes ;-p

Men det varierer veldig ja har jeg hørt. Ei farmora mi vet om har 3 barn med en afrikansk, hun størsta er helt mørk, hun mellomsta er helt lys og hun minsta er godt blanda , såå :-p

Skrevet

Ikke mulatt, men ville bare fortelle..

En kamerat av meg var så mørk både på kropp og hår da han ble født at det var mange som trodde han var adoptert. Noen lurte også på om mora hadde vært utro med en mørkhudet. Han hadde mørkebrune øyne, men det var også noe med formen hans..

Begge foreldrene er hvite.

Han vokste det av seg da... nå ser han ut som en hvilken som helst annen hvit nordmann:-)

Skrevet

Min far var også det, kjempe mørk, og masse svaert hår over hodet og nedover ryggen. Farfar nekta å tro det var hans sønn til å begynne med :-p Han hadde kraftig gulsott da !

Skrevet

Jeg har en sønn som er halvt nigeriansk. Han er ganske mørk nå (3 år gammel), men han ble født med helt stritt hår og mye lysere hud. Det er vel slik med de fleste halvt afrikanske barna...

Ei venninne har ei halvt nigeriansk datter, og hun har blågrønne øyne og ganske lys hud. Men hun har helt krusete hår, så man ser på håret at hun har noen afrikanske gener :-P

Ellers er du velkommen inn på forumet www.freeforum101.com/kulturkollisjon Der er vi mange med halvt afrikanske barn/babyer, og vi har selvsagt også skrytealbum der :-P :-)

Skrevet

Jeg har en kusine som er halvt marokkansk. Moren er ganske mørk og har krøllete hår, brune øyne. Far er så hvit som det er mulig å bli og har rødt hår.

Datteren deres er like lys i huden som faren og har mørkebrunt, slett hår og brune øyne.

Til sammenligning så ser min "helnorske" sønn langt mer eksotisk ut enn kusinen min, hehe. Enda jeg er blek og rødhåret og far er blond, dog gyllen i huden, så er sønnen vår "mørk" (alt et relativt, men mørk i forhold til "nordmenn") i hud, hår og øyne. Har fått min dose spørsmål om fars etnisitet av vilt fremmede ;-)

Skrevet

Nå liker jeg ikke det mulattordet så godt, men jeg har en sønn med en fra Afrika. I tillegg kjenner jeg veldig mange andre blanda barn. De aller fleste var veldig lyse i huden når de ble født. Min sønn hadde lys hud og rett svart hår når han ble født, øynene var helt svarte i begynnelsen. I løpet av det første året ble hudfargen gradvis mørkere, men ikke helt mørk da. Håret begynte å få krøller når han var rundt året. Nå er det ikke veldig vanskelig å se at han har afrikansk avstamming.

Skrevet

jeg så en liten mulatt jente på ca 3 år. hun var mørk i huden, med krusehår som var helt hvitt. helt fantastisk artig. - jeg ble litt sjalu :)

(måtte bare fortelle :P )

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jenta mi er halvt tyrkisk,øynene er veldig mørk brune og håret er lysebrunt med masse krøller.Hun er hakket mørkere i huden enn helt norske unger,men det er ikke så lett å se at hun ikke er helt norsk..

Skrevet

sønnen min er mulatt, faren er fra afrika. mosambikk og jeg er norsk. når han ble født var han like hvitt som meg, men hadde sort krøllete hår, og brune øyne. han er 4år nå, ser at han har blitt litt mørkere i huden, men ikke sånn veldig.

Skrevet

Ikke så begeistret for "mulatt-ordet" jeg heller, men sønnen min er halvt brasiliansk og lysebrun.

Han er snart 3 år og er nå lys brun med mørk, mørk brune øyne og mørkt brunt hår med store krøller (han får mere krøller om sommeren og når han blir varm).

Om vinteren kan han nesten like gjerne se ut som en mørk spanjol eller italiener, som at han har afrikanske aner.

Han var ganske lys da han ble født, men såpass mye mørkere enn helnorske babyer at jordmora var helt sikker på at han hadde gulsott.

Jeg forsikret henne om at han nok var som han skulle være, og det stemte da de fikk testet.

Han blir fort og jevnt mørk gyllen i huden om sommeren.

Han har alltid hatt veldig mørke øyne, de gikk fra å være nesten sorte til nå og være helt mørk brune. Overraskende siden jeg har veldig blå, hadde ventet at han ville fått lysere brune/innsla av grønt.

Han ble født med masse stritt sort hår, som etterhvert skiftet til mørke brunt med myke krøller. Enklere å stelle enn krusete! :-)

Jeg vet om mange halvt afrikanske/cubanske/brasilianske barn, de kommer i alle farger- fra hvit til beige til brun, lyst og mørkt hår- kruset, krøllet og stritt hår- brune, grønne eller blå øyne...

Tror det kommer mye ann på hva den mørke forelderen har bakover i slekta, finnes det f.eks en hvit bestefar eller slaveeier langt bakover i rekka, kan de slå ut etter lang tid som lysere farger av en mørk forelder.

Og et foreldrepar kan sammen få mange ganske ulike barn.

Skrevet

Lurer bare på en ting: er det akseptert å bruke "mulatt"?

Skrevet

aner ikke, men jeg syns mulatt er et positivt ladet ord.

ville heller sakt "mulatt" en "hvit" til noen foreksempel

Skrevet

Mulatt er ikke et bra ord å bruke selv om man mener det aldri så godt. Mulatt kommer fra mule, muldyr, altså blanding mellom esel og hest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...