Gå til innhold

klarer bare å pumpe ut 20 ml!!!!!! hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hei. Fullammer min datter på 7 uker, hun går opp som bare det. Pumpet meg før i dag fordi jeg hadde så spreng og ville da legge litt i fryseren. Avent håndpumpe. Fikk bare ut 20 ml det kan da ikke stemme at dette er det jeg har i en pupp. Hun spiser seg vanligvis mett på en pupp og 20 ml er jo da ikke nok..................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slik har jeg det også. du har mer melk i puppen, men melka vil ikke ut. har vel noe med hormoner å gjøre trur jeg. jenta mi er 3mnd nå og jeg får fremdeles ikke ut mer enn maks 30ml, og jeg VET jeg har mer. hun spiser seg også mett på en pupp. finnes en nesespray du kan få på resept som skal hjelpe, men den funket ikke på meg. jeg har gitt opp å pumpe.

Skrevet

greide ikke å pumpe ut noe mer da jeg heller, helt til vi fikk en elektrisk en, da plutselig fikk jeg 120! Nå pumper jeg ut 260 ml. Sliter veldig med håndpumpe, gjør bare vondt også.

Skrevet

Det er også min erfaring. Et hav av forskjell mellom manuell pumpe og elekstrisk. Den elekstriske pumpen stimulerer brystene og utdrivelsen på en annen måte en den manuelle pumpa. Den bare drar melken ut på en måte...

Skrevet

Heisann!

Som regel klarer man ikke pumpe ut den mengden melk som barnet klarer å drikke fra brystet. Hvor mye barnet tar til hvert måltid vil nok variere. Melken varierer også i konsistens, og ofte er den mer konsentrert om kvelden.

Så lenge vektoppgangen er bra, er det nok ingenting å bekymre seg for. Det er jo det man ikke har kontroll på når man ammer, man aner ikke hvor mye barnet får i seg, så man må "lese" babyens kroppsspråk, og man går regelmessig til kontroller og veier.

Du klarer nok dette helt fint, bare stå på videre!! :) Lykke til.

Skrevet

et lite pumpetips :-)

Når dere pumper på den ene siden så masser brystvorten på den andre siden med fingrene....rull knoppen mellom fingrene liksom :-)

Det stimulerer utdrivningsrefleksen og melken kommer fortere....og slapp helt av, tenk på den lille, se for deg at den lille ammer osv osv...

Skrevet

jeg har samme pumpa. når jeg pumper pga spreng får jeg bare ut ca 40 ml. om jeg derimot pumper mens gutten suger på den andre siden, strømmer melka ut i strie strømmer. fyller lett flaska på et par minutter. det er utrolig hvor mye utdrivingsrefleksen har å si, og babyen er den beste til å aktivere den.

• 2 uker senere...
Skrevet

Til dere som stimulerer den andre puppen samtidig, eller pumper mens dere ammer: Hvordan i himmelens navn får dere til dette?

Jeg bruker begge hendene når jeg pumper, eller når jeg ammer. Spesielt når jeg ammer har jeg ingen hender fri. En går til å støtte brystet, og en til å støtte barnets hode.

Skrevet

hvilken elektrisk pumpe har dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...