Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Vi har en liten tass på snart 13 mnd. han er helt "med", smiler, har øyekontakt, tar kontakt med andre, sosial etc,går, skravler babyspråk og har noen ordentlige ord som mamma, pappa, hadet, der , peker og herjer.. men det er ikke alltid han reagerer på navnet sitt. er dette noe å bekymre seg for? at han ikke ALLTID reagerer på navnet sitt.. det er spesielt da han leker med andre han ikke reagerer, da han holder på med noe. en vennine av meg sa at de alltid skulle reagere på navnet sitt, eller så kunne det værenoe gærent.. noe jeg trenger å bekymre meg for? at han ikke alltid reagerer? trodde ikke det.. men må si jeg ble litt bekymra nå..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Tror hun vennina di er litt på viddene Etter det du beskriver her synes jeg gutten din høres helt frisk og normal ut Er ikke alltid jeg hører etter heller når folk snakker til meg, for å si det sånn.. Men, er du veldig bekymret så ta en tlf til helsesøster og snakk med henne. Bedre det enn å gå og engste seg, dersom du ikke blir beroliget av svarene du får her.
blomsterjenta Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Helt enig med svaret du allerede har fått;) Vesla mi som er 13,5mnd høres helt lik ut som gutten din mtp ord og lyder, og hun reagerer heller ikke alltid på navnet. Særlig ikke hvis vi skal gjøre kjedelige ting som å skifte bleie, kle på henne - særlig om hun er opptatt med noe annet - ikke ulik sin mor - hehe:) (ikke det at jeg skiftes bleie på så ofte, men du skjønner hva jeg mener)
Lemonia Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Det er helt normalt og jeg tror venninnen din må ha misforstått noe. Gutten vår har forstått navnet sitt siden han var 5 mnd gammel, nå er han 13 mnd, men neimen om han gidder å reagere hver gang jeg bruker navnet han. Enten er han opptatt og hører bare ikke, eller så vet han at jeg skal si at han ikke får lov til noe og da skjønner jeg jo godt at han ikke vil høre etter. Eneste grunn jeg kan tenke meg at man skal bekymre seg for om de ikke reagerer på navnet sitt er hvis man mistenker at barnet ikke kan høre, altså er døv.
lille sprelle Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 hadde ikke bekymret meg det døyt! har en på 20 mnd som er tidlig ute, men som andre barn, hører hun bare når hun vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå