AngryBird Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Dere som har revnet og/eller blitt klippet og derfor ble sydd endel, hvor lang tid tok det før ting føltes normalt igjen?
septbaby09 Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 hei jeg ble sydd, og ble sydd litt. Fødte også en unge på 4.5 kg, vet ikke om det har noe å si, men uansett så føles det langt fra normalt nå, selv om turnuslegen på 6 ukers kontroll sa det var fint. Derfor best tilme til gu onsdag faktisk. Gullgutten er 3 mnd imorgen faktisk..
Mini09&Lille12 Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Sydde tre sting, og legen min sa også det så fint ut, men at man kunne kjenne stingene lenge etterpå. Og det gjorde jeg åsså for å si det sånn!!! Men stingene gror etter 1 til 2 uker fikk jeg høre av jordmor. Er på pga renselsen man skal være forsiktig med sex i ca 6 uker, pga smittefaren. Er jo helt åpent en stund. Med kondom går det jo greit, men syntes det var litt ekkelt å tenke på å gjøre noe da. Jeg hadde sex igjen etter 5 uker, etter renselen var ferdig. Selv om stingene var grodd hos meg, kjente jeg dem i ca 2-3 måneder etterpå. Og da var det ikke så godt akkurat!! Men ingen fare. Kjennes bare skummelt ut. Noen sier faktisk de kjenner dem innimellom enda. Mange år etter. Men er normalt. Rart!!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Jeg revnet masse og sydde en god del. Er 6 måneder siden fødsel og syns fortsatt det gjør vondt å ha sex. Ting føles ikke helt normalt ut der nede fortsatt, men begynner å bedre seg
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Vi hadde/forsøkte å ha samleie ca 7-8 uker etter fødsel. Det var litt for stramt til at han klarte å komme inn i meg. Følte meg som jomfru på nytt igjen, bare hakket verre Jeg hadde sydd litt i en innvendig rift, rett nedenfor skjede- inngangen. Var ikke store riften, men den lå litt avansert til. Nå er det 3 mnd siden fødsel og vi har ett par/tre samleier i ettertid. Det har gått bedre, men det strammer fortsatt en del. Jeg nyter det ikke direkte, men tenker at jeg må jo myke det litt opp der nede Blir jo bedre og bedre for hver gang. Så skal det sies at jeg spenner hele kroppen fordi det er litt ubehagelig, så hvis jeg bevisst prøver å slappe av så blir det bittelitt bedre
AngryBird Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 Jeg revnet og ble klippet. Lille kom som supergirl med henda ved hodet så hun brukte litt tid på å komme ut. Jm klippet da hun ikke visste om blodet kom fra evt løsnet placenta eller revne. Ble sydd mye. Det var det værste med hele fødselen, faktisk. Renselsen gikk over etter 5-6 uker, men ventet med sex til 8-9 uker etter. Føltes som å være jomfru på ny..... Ble ikke lettere av at jeg var nervøs heller... Gikk greit, men kjentes litt øm,t stramt og stivt. Samboeren min syns også det var annerledes. Regner med og håper på at arrvevet mykner litt etterhvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå