AOerfødt<3 Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Amming har vært så koselig for både meg og lillemann.. men nå den siste uken (etter at jeg måtte gi han flaske i tillegg) nekter han å ta puppen.. han skriker og blir lynforbanna når jeg prøver å legge han til puppen.. det er så trist.. og har grått endel tårer nå.. nå har jeg begynt å miste melka også.. så jeg tror kroppen min begynner å gi opp rett og slett.. noen som har noen gode råd?? syns det er så trist å miste denne kosen.. (beste følelsen jeg har opplevd, det å amme min baby) han er 4uker idag
m@rie82 Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 hei! jeg lurer litt på hvorfor du har gitt barnet ditt flaske? det er mange ulike grunner til at folk gir barna sine flaske, men så lenge dette ikke er blitt anbefalt for deg av lege eller helsesøster/jordmor så vil jeg ikke tro det er nødvendig... hvis du ønsker å fortsette å amme er mitt råd til deg å kutte helt ut flasken og bare prøve å amme. vet at det er letter sagt enn gjort... kanskje du kan håndmelke eller pumpe deg litt før du legger han til brystet, sånn at han kjenner mer lukt og smak. grunnen til at du føler at du har mindre melk kan komme av at han har fått flaske, og derfor har ikke brystet blitt stimulert til å produsere mer melk. dersom barnet ditt suger på brystet eller du håndmelker/pumper vil brystene bli stimulert slik at de produserer mer melk. det at barnet kanskje ser ut til å foretrekke flaksen fremfor brystet kan rett og slett være at han ikke trenger å "jobbe" så mye før melken kommer. når han ligger ved brystet må han suge en del ganger før melken kommer ut fra brystet og inn i munnen til barnet. derfor kan du pumpe eller håndmelke litt på forhånd slik at melken kommer fortere og han finner ut at her er det melk å få. ikke gi opp med det første!! selv om han blir sint første og andre og tredje gangen, kanskje det går bedre fjerde gangen?! lykke til videre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå