Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 hehe.. noen som skjønner hva jeg mener ? Kommer ikke på hva det heter !!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Aner ikke hva det heter, men vet hva du mener.. Kaller de for dingsene man har under kasseroller..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 sånnt til å sette varmt på eller grytebriketter
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Kork?? Gryteunderlag, kasserolleunderlag...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Det heter HAMBUS! "Programlederne i radioprogrammet Mammarazzi på NRK P3 utlyste på 1990-tallet en konkurranse der de ba lytterne foreslå nye navn for gryteunderlag eller bordskåner. Grunnen var at mange ikke hadde et eget begrep for denne gjenstanden, selv om de kanskje brukte den hver dag. Vinnerordet ble hambus. Det skulle være passe nøytralt og passe særpreget og ikke bety noe fra før. I tillegg skulle det være et kort ord som kan sies raskt når man raskt trenger en "hambus". Mange forsøkte å spre bruken av ordet, uten at det fikk særlig utbredelse". Du kan evt sjekke søke på wikipedia på gryteunderlag, for å finne ut mer om dette fasinerende objektet! : )
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 korkplate er vel det jeg kaller det som regel... hehe
Tante Blås Squaw Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Jepp, hambus! Savner Mamarazzi, jeg...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Her går alle ulike rister og "brikker" til det formålet under fellesbetegnelsen "noe å sette varmt på"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå