MammaTherese84 Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er kjempebekymret for barnet i magen. Graviditeten var ikke planlagt, og det var typisk julebordsesong ol.i hele desember, altså da jeg ble gravid. Testet positivt nyttårsaften...ble meget overrasket, glad...og ikke minst bekrymret pga alkoholinntaket. Noen som er i samme båt???Hva kan/skal jeg gjøre? T
Jippiajajee Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Hmm.. jeg også var på julebord og festet 5 dager etter eggeløsning.. og da ble jeg jo gravid på denne.. men søsteren min sa at det tar ca 7 dager før fosteret fester seg og at det deler blodet med meg.. så da ble jeg litt roligere.. er noen av festene dine innenfor denne perioden da? Sånn at det er litt mindre å bekymre seg for? Ellers er det jo lite å gjøre.. som regel går det jo veldig bra! Bare gjør ditt beste fra nå av som du vet det og tenk masse posetive tanker:) Kanskje det hjelper!!)
snartmammapåny Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Er nok en del babyer som ble unnfanget nå i verste julebordtida som har gått på en liiiiten snurr i magen. Min inkludert. Var på fest 2 juledag, trodde ikke at vi hadde blitt gravide da vi akkurat hadde sluttet med pillen og av ulike årsaker bare hatt samleie en gang denne perioden... (så feil kan man ta... baby ble det) Kanskje litt naivt av meg, men slik kan det gå.. HAr hørt at babyen ikke deler system med mor de aller første ukene, så da støtter jeg meg til at bebyen ikke har fått med seg alkoholen. Tror at morkaka starter i uke 5 eller noe slik, så før det er man på en måte trygg.
Fjelljenten Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Navlestrengen dannes i uke 6, før dette deler ikke embryoet blod med deg. Og som det sies her: du er langt fra den eneste som har drukket litt før du visste du var gravid, tror den prosenten er ganske høy. Det du skal gjøre er å slappe heeeelt av ;-)
Fjelljenten Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Må kanskje presisere at det ikke er en oppfordring til å gå på fylla frem til uke 6 ;-)
MammaTherese84 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2010 Ja, heldigvis er noen av festene mine innforbi disse dagene, selv om det ikke inkluderer alle. Allikvel er det ganske så beroligende...) Tusen takk for kjapt og godt svar, lykke til videre!)
MammaTherese84 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2010 Ja, heldigvis er noen av festene mine innforbi disse dagene, selv om det ikke inkluderer alle. Allikvel er det ganske så beroligende...) Tusen takk for kjapt og godt svar, lykke til videre!)
MammaTherese84 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2010 hehe, sant sant nok:) Det ganske beroligende også, at det ikke bare er meg....Vi var nok også litt naive...sluttet på pillen, etter mange, år i begynnelsen av desember og tenkte at vi umulig kunne bli gravide, hvis vi bare var litt forsiktige...sånn kan d gå, ja! ) Da satser jeg på at dette stemmer og at jeg bare kan nyte min gravide tilværelse med kvalme, svimmelhet og ekstrem trøtthet
MammaTherese84 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2010 Puh, puh og atter puh! Det er så betryggende å høre!! I går kveld satt jeg bare i sofaen og gråt...var sikker på jeg kom til å få en hjerneskadet unge....mulig hormonene som herjer vilt også har noe med reaksjonen min å gjøre...men allikevel! Hehe, jeg er ferdig med fylla, for minst ett år, minst!!hehe
elfrida84 Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Vi er veeeldig i samme båt (både når det gjelder graviditet, giftemål og desverre alkoholinntak.... Min mann og jeg hadde bare én prøveperiode bak oss da desember begynte å nærme seg. Vi ble enige om å "vente" til etter nyttår med flere forsøk, fordi jeg er veldig glad i jula/nyttår og hva det fører med seg. Og siden jeg så nylig hadde sluttet på prevensjon, så har jeg heller ikke regelmessig syklus. Så da jeg plutselig testet positivt lille julaften ble jeg så redd og bekymret at jeg begynte å gråte!! Angsten har sluppet taket og idag er jeg 7+2, og er sååå lykkelig... Så jeg vet akkurat hva du mener, men bare slapp heeelt av, alt er helt sikkert bra med spiren din! og som skrevet over her: navlestrengen lages ikke før i uke 6, og det skal veldig mye til for at noe er galt! lykke til!! hvor langt er du på vei foresten???
PregZilla Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Ville ikke bekymre meg om jeg var deg. Gikk halveis i forrige svangerskap uten å merke at jeg var gravid og var mye hurra i den tiden av livet. Fikk en perfekt sønn på alle måter, og eneste merkbare er at hårfargen ligner litt på cognacfarge..... De er noen tøffinger de spirene!
MammaTherese84 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2010 Hei elfrida84 (jeg er forresten også 84-modell) Hehe, måtte le litt, snakke om samme situasjon!! Godt at flere er i samme båt!!Jeg begynte også å gråte, gråt faktisk en hel kveld, var sikker på at jeg var en "babykiller".....må le litt nå. Jeg har pratet med legen min i dag (fikk sykemelding, da jeg er veeeldig svimmel og kvalm), hun hadde også hatt "alkoholuhell" med sine to barn og de er heelt friske!) Jeg tipper jeg er 4-5 uker på vei, skal til undersøkelse den 4.februar. *krysser fingrerne for at alt går bra:)) Lykke til du også )
MammaTherese84 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2010 Hei du som "Traff Blink" Må bare si at svaret ditt fikk både mannen min og meg til å le oss krokete, fantastisk sitat med det "cognacfarga håret", skal ikke se bort i fra at vårt lille nurk også får det!! Ellers, tusen takk for oppmuntingen!) Lykke til videre!!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 jeg var 8 uker på vei da jeg fant ut at jeg var gravid. Var ikke planlagt og drakk en del akohol et par ganger før jeg visste jeg var gravid. Så er nok helt normalt å "stresse" med dette:) Jeg er nå i uke 26(titter innom fra 2.,snart 3.trimester) og alt er bare fint med lillegutt i magen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå