Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag skal vi være så gale at vi skal ha pølser og potetstappe (ferdigpose fra mills, haha), og lurer på om datteren vår på 11mnd kan spise dette? De kan vel spise det aller aller meste på denne alderen, kan de ikke? Pølser er jo ikke veldig sunt, og heller ikke potetstappe som er laget fra pose (bruker masse melange og salt i - kan jo selvsagt kutte ned på saltbruken idag i tilfelle).. Hadde vært gøy å gi henne det til middag idag:)

Fortsetter under...

Skrevet

Litt gjør ingen skade, men pølser er veldig salt og noe som ikke bør være hverdagsmat for små barn. Men som sagt, en gang i blandt er helt greit. Du kan jo også ta ut litt potetmos til henne før du har i smør og salt til dere, så har du i allefall redusert så mye som mulig.

Skrevet

Pølser inneholder ofte nitritt, og nitritt står på listen over de stoffene i mat som de små ikke skal ha i seg. Så sjekk om pølsen er nitrittfri :-) Veldig rart at pølser og chips er den o store barnemeny retten på cafeer her til lands, når de små ikke skal spise det... så er viktig vi som foreldre passer på å lese på innholdsfortegnelsen på pakkene.

Skrevet

Uffda, too late..:S Spiste Gilde Wienerpølser (de i den røde pakka). Vet ikke om de er nitrittfrie. Men hun spiste bare ei kvart pølse, blandet med potetstappe, så hun tar vel ikke skade av det tenker jeg..:) Hun likte det, men hun likte middagsglasset sitt bedre;) Men nå har hun iallefall prøvd:)

Skrevet

Skjønner snuppa de godt jeg - dette hadde du knapt fått meg til å spise... Lag ordentlig potetstappe, du trenger ikke skrelle potetene (masse vitaminer i skallet), og ta ut en porsjon til henne før du lager til dere voksne krydret slik dere liker det. Dropp pølser til vesla - mos heller i noen kokte grønnsaker (frosne er perfekt og er ferdige på no time). Dette er et superraskt måltid, ferdig på toppen 20 min dersom du ikke tar for store poteter og legger de i varmt vann. Til neste gang kanskje - he, he ;-)

Skrevet

Jeg ga min 7 mnd pølse for første gang i går.....kun en liten smak da. Hun HATER middagsglass men elsket pølse.....selvfølgelig. Jeg må jo være dummeste mamman i verden :P

Typisk unge som elsker pølse :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...