Gå til innhold

ang sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi fick diagnos nå i november å vi har begynt på concerta i december,fick en liten sønn i juni så har vært fullt opp her med nytt barn og utredning og piller å allt som følger med,

hu har begynt å miste vekt,alltså bli tynnere,er det noe som kan gå av seg selv? hu er jo bare 8 år litt skremmende å se sin datter ikke spise og så bli så tynn på så kort tid, ikke sover hu lenger heller i natt vekte hu lille mann kl 4 med full musikk på rummet sitt, hu fick ikke sovet:(

første skoledag i dag efter jul lovet men vi kom førsent:huff...

Men poenget her er JEG ER SÅ SLITEN og permisjonen for lillemann er slutt om 4 uker vet ikke åssen jeg skall orke å komme meg tillbake på jobb i tillegg till å prøve å ha kontroll på hennes mat vaner og att vi er våkne på nettene og jeg føler ikke jeg har fått nok tid med lillemann all tid har gått till å være på møter med forskjellige hold og å være urolig for hu,(så klart sånt følger med når en velger å skaffe barn)

er det noen av dere som har tatt ut sjukemelding etter endt diagnose???

åssen har dere gjort det, gått på jobb å latt skole ta seg av mat å sånt?

for her får dem ikke i hu noe, det lille jeg får i hu mater jeg hu med er ille men jeg gjør allt..... noen dager spiser hu bare en liten tine youghurt andre dager en brødskive till frukost å en till kvelds...

får man ta ut sykemelding? høres det helt tett ut eller er jeg bare så sliten att nå så føles allt som ett ork?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er sliten!

Men kanskje det blir litt godt å begynne i jobb igjen? Komme seg litt ut blant folk og få noe annet å tenke på? Sånn er det iallefall for meg, drar på jobb for å slappe av, hehe! Medisinstart og utprøving er gjerne veldig slitsomt, men det blir bedre når det er kommet i orden.

Det er viktig å ha et godt samarbeid med skolen, snakk med dem om bekymringene ang mat og be dem følge det opp. Når barnet er på skolen får du jo uansett ikke gjort noe til eller fra. Min sønn sliter også med matlyst og søvn etter han begynte på ritalin.

Jeg fant ut at han spiste litt mer hvis jeg sendte med salat og et runstykke på skolen. Kok f.eks litt pasta og bland inn i salaten hvis hun liker det. Matmuffins er en grei ting for barn som er matlei;)

Har dere fått tilbud om sovemedisin? Melatonin synes vi hjelper litt, så har jeg også funnet ut at vi ikke kan gi medisin etter kl 15:00 da går det utover nattesøvnen.

Kanskje du kan klare å få til litt rutiner i hverdagen nå når du skal ut i jobb? Det er alfa omega for barn som sliter litt:)

Men for all del, skjønner veldig godt hvis du føler du trenger sykmelding for en periode! Men mange ganger er det nesten slik at man trenger sykmelding fra hjemmet og ikke jobben, sørg for å få den avlastningen dere har krav på, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...