Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei

Snakket nettopp med sekretær på Riksen, som kunne fortelle at vi er godkjent for ivf søskenforsøk - hurra!

Hadde håpet at jeg kunne ringt inn mens allerede nå, da jeg fikk den på lørdag, men var ikke lagt inn i systemet ennå, så jeg må nok smøre meg med litt tålmodighet og vente til neste mens... :-(

Jeg skulle få brev i løpet av uken.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141212895-godkjent-for-s%C3%B8skenfors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Hehe, kjenner til dette med å være utålmodig når man først har bestemt seg ja ;p

Det blir morro, får håpe det går like fort med dere som det gjorde med oss. Hadde aldri trodd at det skulle gå på første søskenforsøk, men jaggu var vi veldig heldige :)

Uansett så ønsker jeg dere masse lykke til!

Hei Endaenbabyønskes

Jeg fikk en gutt på 3. ivf-forsøk i desember 2007. I oktober 2009 ringte jeg direkte til Riksen (snakket med sykepleier) og spurte hvordan vi skulle gå frem med tanke på oppstart av søskenforsøk. Jeg fikk beskjed om å sende de et kort brev, og notere ned eventuelle nye ting siden sist (jeg skrev vel ikke noe annet enn at vi hadde giftet oss siden sist). Fikk svar om at søknaden var mottatt ganske raskt. Purret på dem etter ca fire uker for å høre hvordan det lå an.

Siden jeg har fylt 37 år fikk jeg beskjed om å ta en Clomifen-test (en Pergo-kur) for å sjekke hvordan eggstokkene mine responderer. I brevet jeg fikk skrev de at jeg måtte be skriftlig om svar på prøven ca 14 dager etter siste blodprøve. Jeg tok begge blodprøvene ved Riksen, og sendte brev et par dager etter at jeg hadde tatt den siste (14. desember), etter å ha snakket med en sykepleier (jeg glemte å opplyse om 1. dag av siste mens da jeg tok den første blodprøven).

Lykke til du også! Hvor gammelt er barnet du har?

Har ei jente på ett år, så det er kanskje for tidlig for oss. Men vi får det ikke til på egenhånd og ønsker nytt barn ganske raskt pga alder til mannen min (43 år). Får ta en telefon dit bare for å høre.

Takk for svar!

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Vi tok kontakt med Ullevål når snuppa var ca 1 år.

Ringte Ullevål og fikk beskjed om at jeg kunne sende en kort søknad på mail.

Når de mottok den måtte jeg ta nye blodprøver på dag 3-5 og ca dag 20. Når de da fikk svar på de ble vi innvilget oppstart i august (ikke før pga sommerstengt).

Bare husk at man må ha sluttet å amme før søskenforsøk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...