Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan introduserte dere brødskive? Jeg tenkte å prøve med litt brød nå, men er så usikker på hvordan prinsen vil reagere på det. Han nekter å spise annen mat som er klumpete, så tenker at da vil han vel ikke ha brødskive. Jeg kan jo ta helt feil selvfølgelig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min nekter også å spise "klumpete" mat, til min store fortvilelse. Hun brekker seg som en gal, og kniper deretter munnen resolutt sammen... :-( Jeg har prøvd litt brød, da i bitte-bittesmå biter uten pålegg, eller et veldig tyny lag med leverpostei. Da spiser hun litt, men totalt ikke mer enn kanskje toppen to "vanlige" biter. Blir lang tilvenning er jeg redd.

Skrevet

Hva med å gi de en liten skalk i hånda så de kan gnage litt selv? Funker her, men nå er ikke mi lille særlig kresen heller da ;oP

Skrevet

Idag fikk han en skive i handa som han fikk smake på, kjenne på og bli "kjent" med. Under oppsyn såklart. Det så ut til å falle i smak, så tenkte å prøve det samme i morra og kanskje gi han noen bittesmå brødbiter med litt fruktmos på. Det hendte et par ganger at han fikk en liten bit i munn som han ble sittende å smatte på og den kom ikke ut igjen. Rimelig fornøyd med det

Skrevet

Vi bare skar skorpene av en brødskive, smurte med smørbart pålegg og skar skiven i biter som vi serverte ham. Det falt veldig i smak. :-)

Skrevet

Min er ikke akkurat vanskelig i matveien, men han er mye mer interessert hvis han får spise selv. Babyer liker å ha kontrol, så hvis du putter skiven på bordet foran han, vil den trolig finne veien til munnen etter hvert.

Trollet fikk skorper å gnage på (under oppsyn!) fra han var 5 mndr pga vonde tenner. Deretter skiver, enten hele eller i terninger (synes det blir mindre griseri av terninger), med eller uten pålegg. Mens vi var i Canada fikk han ristet brød (det tynne amerikanske brødet) det klarte han uten problem som 6 mndr gammel.

Som pålegg får han mye makrell i tomat, vegetarisk pålegg og primost.

Vær forberedt på at det vil ta tid og grise en del, men det funker. Du kan forøvrig også gjøre det med andre mat. Her er dampkokte (litt mer kokte enn vi voksne liker) brokkolibuketter en klar favoritt, men most brokkoli er pyton.

Skrevet

He går brødskiver ned på høykant., Tygger og koser seg. Men prøver jeg å gi henne noe klumpete med skje som grøt med mere klumper, mat fra glass med klumper så er det igjen med munne, spytting og brekninger med en gang.. Merkelig disse små altså.

Poenget mitt: Kan godt gå bra med brød selv om hun ikke liger klumper i "most" mat . :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...