Hemningsløs ツ Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Kom på at jeg kan spørre dere om en ting. Sønnen min på 10 måneder spiser ikke middagsmat ennå, og nekter. Med engang jeg kommer med skjea bare grøsser han og snur seg bort, og når han først får smakt litt begynner han bare å brekke seg til han kaster opp. Dette er selvfølgelig ikke noe gøy for meg, og mindre gøy var det når vi var på 9 månederskontroll og alle de andre babyene spiste et middagsglass og oppå det igjen til og med brød hver dag. Her går det kun to typer grøt, og det er fullkorn og havre med fruktsmak. Eneste han faktisk liker utenom er fruktbeger, men absolut alt annet rynker han på nesen av. Noen tips og idéer? Begynner å bli litt utålmodig når det gjelder middag, fordi jeg har prøvd alle slags smaker og typer med gjevne mellomrom siden han var 6 måneder.
vib83 Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Dette høres AKKURAT ut som sønnen vår og sånn vi har det=) Jeg har også prøvd ALT, men til slutt ga jeg opp og begynte å gi han grøt til middag (noe han så klart ville ha).... MEN nå i jula snudde det plutselig... Vi har jo vært på utallige middager i jula og da har han fått poteter, grønnsaker og saus av det vi har fått og da har han spist endel!=) Jeg har prøvd å lage hjemmelaget middag til han før også, men har ikke villet ha. Jeg tror nok bare du må gi han tid, han kommer til å spise middag når han er klar for det=) Men jeg tror nok at hjemmelaget smaker mye bedre enn de glassene! Jeg tror også at det hjalp at vi satt å spiste den samme maten sammen med han, i stedet for at han har fått mat enten før eller etter at vi har spist. Har kokt poteter og gulrøtter til han de to siste dagene nå, og han spiser ca 1 mandelpotet og en halv stor gulrot (med litt smeltet smør på). Ikke prøvd med kjøtt enda, men tenkte å prøve snart=) Lykke til, og han kommer nok til å spise middag bare han er klar for det!=)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Nå er min sønn bare 7 mnd, men jeg har nøyaktig samme problem her i huset. Prøvd all verdens middagsglass eller hjemmelaget middag med gode sauser, men han spytter alt ut igjen. Har prøvd siden han var 6 mnd. Spiser som din to typer grøt, fruktbeger i mange varianter og drikker melk. Har et håp om at det skal "løsne" litt senere, men foreløpig har han en sterk trang til alt som er søtt. Kan smake på andre ting, men hvis det ikke er søtsmak spyttes det ut. Ene grøten må jeg sukre litt fordi den i utgangspunktet ikke er så smakfull. Jeg har altså ikke noe tips, men håper som deg at andre kan bidra med gode råd.
Studine mevik Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Gutten min er 6,5mnd og nekter å spise middag. Det endte her også med at han brakk seg. Jeg vet ikke om du har prøvd, men for oss funket det med ris som er kokt i alt for mye vann, finmost og blandet med en del melk. Det går ned hvis han får skylde ned med melk. All annen mat spiser han uten problemer. Har ikke begynt med brød ennå, men det skal vi snart prøve på
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Har ingen tips og idéer, men har det på samme måte her. Det jg lærer av å lese at andre har samme utfordring, er at jeg ikke er alene, og at hun rett og slett må bli klar selv... så får jeg prøve å styre min utålmodighet ;-)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Hehe... godt at det ikke bare er min tass Han er 6 måneder nå og har jo begynt å introdusere han for middagsmos. Har prøvd potet-og gulrotmos, bare potetmos, bare gulrotmos... men ingenting faller i smak. Før jeg blandet litt aprikos eller eple i middagsmosen slik at det ble litt søtt. Da gled det ned på høykant Har også prøvd middagsglass med ris, gulrot og kylling, men nei da. Spiser 2-3 små skjeer, deretter setter han ut trutleppa og nekter plent å spise mer Er jo litt søt da... Frukt og grøt går ned på høykant, men ikke middag. SÅ må vel bare fortsette å prøve, så kan det vel ende han finner ut at han liker det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå