Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Hvilket merke har dere? Noen dere har opplevd at dere er svært fornøyd eller misfornøyd med?
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Anbefaler ikke bæremeis siden de er så tunge. men er veldig fornøy med Manduca:)Veier ingentin.Kan ha den fra nyfødt til 4 år.Kan ha den forann og bak:) Les om den på tettinntil.no:) Mye billigere er de og:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Vi har Bergans Bæremeis og er kjempefornøyd, kjøpte den brukt inkl sol/regntak for 500,- den var nesten ny sp det var et kupp ;-) Bruker den desverre ikke så mye, men den sitter godt, har mange innstillignsmuligheter og små rom for oppbevaring av bleier osv. Stativ slik at den står av seg selv når du setter den fra deg. Det er kjekt når du skal bruke den alene.
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Vi har en bæremeis fra Salewa. Vi er ikke helt 100% fornøyd med der barnet sitter. Det er bredt bak, men smalner litt fort i en rem som kan strammes. Remmen er vel ca.15cm bred. Men det er mulig å justere noe for det, men kunne vært bedre. Jeg synes den er ok å bære, men det blir fort tungt med en 10-15kg barn som jodler og beveger seg i tillegg til litt bagasje på 2-5kg. Den har et veldig bra tak som fungerer bra både som soltak og ved regn. Den har et fantastisk regntrekk som har vært veldig bra for oss pga bruk i fjellet om sommeren med regn og vind. Det blir fort kaldt for barna i bæremeis og trekket har lunt veldig godt. Sammenligner med turkamerater uten trekk. Den har ok med bagasjeplass. Og med litt kreativitet, mulighet til å legge en vanntett "pølse"/vanntett bag på tvers under for å få med mer. Jeg har gått på tur med ett barn i meisen (1-2år) og et gående ved siden av (4-5år) med alt vi trengte for dagstur, inkludert noe ekstra klær. Skulle jeg kjøpt ny i dag ville jeg passet litt bedre på hvor barnet satt og tenkt på hvordan sitteplassen ville være i ulik alder 0,5-3år ca. Når du kjøper en ville jeg tenkt på følgende: Hva trenger du bæremeisen til. God å bære (både for deg selv og mann). Behov? Kun solskinn i nærområdet eller heftige fjellturer? God sitteplass for barnet. Nok plass til bagasje for det som er deres behov. Evnt. muligheter for å feste på en liten bag el. Utformingen av tak (hvis dette er viktig for dere) Vind/regntrekk - behov for dette? Jeg synes forresten ikke at bæremeis fungerer for barn under 9-10måneder. Jeg har også en mei-tai og liker godt å bære med denne også. Men, mei-taien fungerer best for meg som variasjon ved vognbruk, byturer, dagsturer i nærområdet når man ikke trenger å ta med seg så mye, turer når andre er kan bære feks termos ol.
Mira ...`-`... Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Vi bruker bæresele. Den veier ingenting og da er det bare vekten av barnet du kjenner. Ungen blir ikke dinglende som i en bæremeis. Vi har Ergosele og er veldig fornøyde med den. Har hørt mye bra om Manducaen også. Søk etter de på google, så finner du nettbutikker som selger den. Koster rundt 1000kr. Bilder: http://www.naturalnursery.co.uk/ergo-new-generation-baby-carrier---free-uk-delivery-145-p.asp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå