Gå til innhold

Hvilken bæremeis har dere? Ønsker tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket merke har dere? Noen dere har opplevd at dere er svært fornøyd eller misfornøyd med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gammel Bergans bæremeis(veldig gammel!) Poden elsker å sitte der(han kommer veldig høyt opp og sitter godt), men er helt forferdelig å bære han i den. All vekt kommer på skuldrene, og tyngdepunkter blit litt langt ut fra kroppen. Etter 10 min har jeg utrolig vondt i skuldrene og stivner helt. Så den er dessverre ubrukelig etter mitt syn =(

Har også en bæresæle fra Manduca, den kan jeg ha han på ryggen i ubegrenset uten at det blir for tungt.

Så jeg ville lett etter en med godt hoftebelte slik at du får belastet tyngden på hoftene og ikke skuldrene. Er kanskje vanlig på de nye meisene???

Prøv de i butikken. Tror man kjenner ganske raskt om de sitter bra.

Skrevet

Hei,

her er en link til en test av bæremeiser:

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article468300.ece

Vi var og prøvde maaaaange meiser og endte opp med å kjøpe Littlelife sin (nr. 2) Er superfornøyd. Går an å stille inn rygglengde (mannen min er MYE høyere enn meg). Er godt polstret. Poden sitter høyt og ser bra og sitter veldig komfortabelt (han sovner ihvertfall hver gang vi er på tur, hehe). Mange hendige ekstrating som tursekk (som kan taes av), lommer på hoftebeltet med lommespeil (så man kan se på den lille på ryggen), solskjerm mm.

Min anbefaling er at dere som skal bære meisen drar til butikken og prøver. det var stor variasjon i hva som passet mannen min og hva som passet meg...

Skrevet

Vi har Norrøna, kjøpt i 2002. Jeg liker den godt, synes barnet sitter godt i den, sover godt i den, har god lagringsplass, enkelt å ta av/på, og liker de rene linjene den har (liker utseende, men andre ord), MEN den er for lang for min korte rygg så blir veldig ubehagelig å bruke. Jeg får ikke strammet den nok til at ikke tyngden blir langt fra ryggen min, noe som gjør at jeg må gå forover, som igjen er ubehagelig. Min mann, derimot, synes den er helt fabelaktig å ha på ryggen, sitter godt på hoftene, god polstring over skuldrene og er bare fornøyd. Mitt tips er da å prøve bæremeisen først, eller kjøpe en med rygg som kan stilles inn for forskjellige rygglengder.

Jeg har kjøpt ErgoBaby sele som jeg kan bruke hvis jeg er ute alene, og er bare fornøyd med den. Har ikke noe å klage på i det hele tatt! Veldig behagelig å ha på, lett å justere, liker tilleggsutstyret, barnet mitt sitter godt i den og liker å sitte i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...