Gå til innhold

Hva gjør dere med rester av julekaker, sjokolade, snop osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med mangel på viljestyrke når det er noe i skapene her, og nå er det altfor mye godt igjen i skapene! Tenkte å gå tilbake til "hverdagskosthold" i morgen før buksene mine blir for trange:)

Nytter ikke å gi bort noe, for det er ingen som vil ha (de jeg kjenner har jo samme problem selv).

Fortsetter under...

Skrevet

Lar være å handle inn så mye;o)

Hvis du har problemer med å la det ligge, kast det! Bedre det enn å ete opp alt.

Skrevet

Jeg begynte å gi bort allerede i romjulen og frivillighetssentralen tok i mot alt med åpne armer.

Skrevet

Julekakene kan du fryse. Er godt å ha med på hytta til påske :D

Skrevet

Kan ikke kaste heller, for de kommer jo aldri og henter søppelet!! Og mannen blir også pottesur hvis jeg kaster mat/snop som er fullt spiselig:)

Skrevet

Pakk det ned i frysern i små porsoner. Greit å ta opp om det kom uanmeldt besøk:)

Eller besøk med kort varsel:)

Annonse

Skrevet

Jeg kaster det rett i søpla! Samme dag som resten av jula ryker. Heller det enn at det skal bli liggende på hoftene mine.

Skrevet

Eg gjorde kort prosess, åt alt opp igår. Då slipper eg å tenke på at eg har det i fryseren og rundt omkring. Var ein god del å ete opp, så eg vart litt kvalm då:P Veit ikkje om eg anbefal det, men det var iallefall det eg gjorde.

Skrevet

Hadde familiebursdag i kveld med masse folk, bakte kaker og satte fram julekakene i tillegg. Vips, bort med det aller meste=) Kremkakerestene tar mannen med på jobb i morra. Syntes egentlig det var tull å servere kaker nå så tett innpå jula,så jeg begrenset mengden litt. Genialt=)

Skrevet

Julekaker ble fryst, snop og sjokolade ligger på skapet, høyt oppe slik at jeg ikke får tak i deg med en gang. Ut av synet, det hjelper for min del.

Har også klistret på lapp med dato på hvilken lørdag de skal spises.

Skrevet

Kødder dere eller?

Jeg eter alt sammen.

Skrevet

Vi får sende restene til deg da 00.11:)

Skrevet

Når det gjelder sjokolade og snop, har vi nok til lørdagsgodt flere uker fremover nå.

Annonse

Skrevet

Har sikkert lørdagsgodt frem til sommerferien vi:) Uff...

Skrevet

Restekakeparty ja, hehe. Hvorfor ikke:)

Skrevet

kast kast kast.. her går alt i søppla.. :)

Skrevet

Nå er det ikke så mange rester igjen, så de går nok i løpet av uka tenker jeg. Har litt formakaker i frysern, men de er kjekke å ha...

Men ang godis, så gjorde jeg noe genialt i år. Jeg begrenset innkjøpet til tre normalt store poser med diverse digg. Sjokolade/marsipan, seigmenn og bamsemums. i tillegg fikk vi en pose konfekt i gave samt at mamma satte igjen en halvspist boks after eight. Vi var 7 voksne og 3 barn her i jula... Dersom det ble lite kunne det suppleres til nyttår, men det trengtes ikke. Man trenger ikke 4 storplater med sjokolade og hauger med økonomipakker med digg selv om det er jul.

http://nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.6909004

Her finner du handlelister med mengder til jul, disse har jeg skrevet ut og satt inn i juleboka mi:) MANGE god tips!!

Skrevet

inviter på en snopekveld da vel! for å få jula ut!

Skrevet

spiser det selvsagt :)

her gikk pepperkakehuset netopp under hammeren i går, så vi har masse deilig melisdekkede pepperkakestykker å kose oss med fremmover ;)

skammelgf at dere kaster sånnt synes jeg :(

men kan man fryse julekaker altså? type tørre småkaker som pepperkaker, kokkosmakroner, sandkaker, krumkaker osv???

Skrevet

SPIIISER DET!! Nå har restene gått ned i kjelleren med låst dør.. Eier ikke viljestyrke jeg heller...

Skrevet

Til helga er det juletrefester, de vi går på er det alltid sånn at man tar med seg jule-restene, kaker og snop, til kaffen.

Skrevet

Gir til ungene og ungenes venner. He, he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...