Gå til innhold

Barn med favorittside og utvikling mtp dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på snart 10 mnd har helt siden fødselen hatt en favorittside, og vi gikk til fysio til han var 6 mnd, men ble da "friskmeldt". Han begynte å dra seg fremover da han var 7 mnd, men snur seg fortsatt bare til en side og bruker mer den ene siden av kroppen når han drar seg fremover... og burde han ikke ha lært seg å krabbe etter 3 mnd med kryping? Han står ofte på alle 4 en kort stund, men ikke i nærheten av å krabbe.

Og en annen ting som bekymrer meg er at han nekter å sitte på rompa på gulvet... Virker veldig utilpass... Bør han vurderes av fysio igjen? Bør vi fortsette å trene på å sitte?

Flere med slike erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei desverre ikke helt det samme, men min er 4mnd og har favorittside. gikk til fysio, og der ble det konstatert nakkelåsning. jeg skal bestille kiropraktortime til henne. fysio sa vi burde ikke gjøre noe med det før kiropraktortimen.

jeg hadde nok tatt en tlf til en kiropraktor å snakket om dette. jeg syntes det hørtes rart ut det du forteller. å så lenge det evt gjør vondt av å sitte eller snu hodet osv, ville jeg nok ventet med å gjøre noe til jeg hadde snakket med den kiropraktor evt....

trodde også at en skulle kunne krabbe etter 3 måneders kryping....hmmm men alle er jo ulike da men likevel....

Skrevet

Han har ikke nakkelåsning og beveger jo hodet og kroppen som normalt ellers, er jo 10 mnd og en meget aktiv gutt så=)

Skrevet

høres rart ut.... sikert lurt å kontakte legen og en kiropraktor.

ikke vært borti det derre i min familie. ja utenom tanta mi da som ikke ville gå som hadde hofteproblemer. og ei som ikke klarte å stå pga skjellettet var ikke utviklet nok.....men ikke noe som dette hmmm.

Skrevet

Kan ikke akkurat sammenlignes det der da....

Skrevet

Hei!

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men vi har vært hos manuellterapaut med lillegutt.. Han har Kiss som bl.a omhandler favorittside.

Her har du hjemmesiden til manuellterapauten vi har brukt (Eirik Hauger) Han er utrolig flink med små barn

http://www.brynseng.manuellterapi.no/

Dette er gratis behandling for barnet.

Hadde uansett tatt en tur for å la han se på det..

Lykke til!!!

Skrevet

men det er jo faktisk ikke alle barn som krabber. de "venter" til de begynner å gå.

vet ikke om det er normalt men alle barn er jo forskjellige og har hørt om 2 som ikke krabbet

Skrevet

Takk, har tenkt tanken så nå tenker jeg å prøve det=)

Skrevet

Nei, ikke sikkert han kommer til å krabbe... Han er jo s aktiv og i humør så tror bare han rett og slett ikke vil sitte siden han kommer seg rundt og kan utforske når han ligger på magen=)

Skrevet

HVor gammel er sønnen din nå "mamman til Philip"?=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...