Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #1 Del Skrevet 3. januar 2010 hvordan gikk det, tenker på hvordan formen var etterpå, hvordan såret grodde osv har etter forrige fødsel (vaginal) hatt store problemer med urinlekasje. Dette var et resultat etter fødsel, da jeg ikke hadde noe problem med dette før den tid. Legen jeg snakket med mente at det kunne like så godt være pga vektøkning i svangerskap som gjorde at det ble som det ble. men denne "kjøper" jeg ikke helt. Gikk opp totalt 0,5 kg i hele svangerskapet og i og med at det ikke var noe lekasje i svangerskapet så finner jeg det noe rart. har tatt dette opp med jordmor og hun mener at jeg må vurdere for og i mot om jeg vil søke om ks, hun skjønner jo problemet. men så er det jo ikke akkurat gull og grønne skoger å ta ks heller da. ville jo helst ha født vaginalt en gang til men: hvis problemet mitt skal bli verre enn det er nå, så vet jeg ikke om jeg kan "leve" med det. Ikke kan jeg nyse uten at det lekker, bruker tena lady hver dag, ikke kan jeg løfte mini på 20 mnd hvis blæren er full, har jeg spysyken eller hoster som jeg spyr må jeg sitte på do med bøtten forran meg, hvis ikke tisser jeg på meg. er så redd for at en ny fødsel vil gjøre det verre. som legen sa; det blir iallefall ikke bedre. jeg er nå 6 mnd på vei og må hivemeg rundt om jeg skal søke om ks. hva ville du ha gjort. ps er ikke redd for smertene ved vaginal fødsel, dette er absolutt ingen måte for meg for å lure meg til et ks (for det lokker absolutt ikke) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141210757-noen-overvektige-som-har-tatt-planlagt-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #2 Del Skrevet 6. januar 2010 jeg hadde planlagt ks. Og jeg er overvektig. Ingen store problemer der, såret grodde på 3 dager på utsiden. Hadde ingen problemer. Men jeg var blitt forespeilet at jeg ikke kunne løfte annet enn barnet i 6 uker etter fødsel. Det gikk greit, pappaen var hjemme fordi han fikk omsorgsperm + tok ut ferien. så jeg løftet ikke vognen inn og ut av bilen eller tok de tyngste bæreposene med mat. Bra smertestilling på sykehuset. Ikke noe problemer etter av noe slag. Blir jeg gravid igjen må jeg nok ta ks igjen, men etter 1 gang så sitter jeg igjen med en "god" opplevelse, selv om jeg helst ville ha født normalt men pga sykdom ikke kan. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg nok ha hellt mot ks. Selv om det er en hvis fare ved ett hvert inngrep. Det går jo som regel bra. Men jeg har hatt andre ingrep med bl.a infeksjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141210757-noen-overvektige-som-har-tatt-planlagt-ks/#findComment-141224390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg tok planlagt ks, og har likevel fått urinlekkasje, mye det samme som du beskriver. Jeg hadde heller ingen problemer med det i graviditeten. Mener jeg fikk forklart at det ikke var selve forløsningen som ga urinlekkasje, men graviditeten og belastningen da, og at det derfor ikke hjelper noe å ta ks, men mulig jeg husker feil. Uansett, ks og tiden etterpå gikk helt fint, absolutt ikke noen problem, så hvis du mener det kan være en bra løsning for deg, så synes jeg du skal be om det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141210757-noen-overvektige-som-har-tatt-planlagt-ks/#findComment-141231838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå