Gå til innhold

Trenger litt hastehjelp angående bilstol med isofix feste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja det kan det :)

jeg har selv maxi cosi sitt til de minste fa 0-18 kg (tror kilon e der en plass) jeg har ikke isifix fester i bilen min, men jeg setter selve isofixen i bilsetet og støtten mot/på gulvet som en skal. derretter monterer jeg bilbelte rundt og inne denne som anvisningen viser. det er bilde på isofixen (i alle fall på min) så er det bare å sette bilstolen på plass på isofixen :)

du kan også høre med en butikk som selger disse om du er i tvil

Hei igjen :) Dette er et 0-18 kg sete, og ei venninne sitt,så jeg husker ikke navnet på det, men hun påstår at det kun kan festet med isofix og dermed ikke i vår bil som mangler isofix. Så det er altså slik med alle bilstoler med isofix at dem kan festes med vanlig bilbelte også?

Godt å høre i tilfelle :)

HI

hei HI :)

ja trodde i hvertfall det. må være en annen type jeg ikke har hørt om eller noe hvis ikke altså..hmmm..

men på selve isofixen så ser du at det er liksom noe du kan "tre" gjennom et bilbelte på en måte. så er det "hull" i hver side på denne isofixen...

men e det noe sånt ?

http://www.maxi-cosi.com/no-no/bilseter/baby/easyfix

Annonse

bare hyggelig det vettu. du får ta deg en prat med henne i morgen ja. for jeg syntes det var rart at man ikke kan bruke belte til stolen om det er isofix sete. er det noe slikt som jeg henviste på nettadresse så går det. bilbelte monteringen på adressen kommer til slutten av filmen....

men uansett. får vel si lykke til da. håper det beste for deg slik at du blir fornøyd ;)

ps kanksje du komme innom å forteller hvordan det gikk ? :=)

Nei, det er hipp som happ hvilke isofixseter som kan festes med bilbelte også. Eneste sete jeg vet som kan festes med enten isofix eller bilbeltene er maxi cosi 0-13 kg. Venninna de har nok rett i at hennes sete ikke kan festes med bilens belter, kun med isofix om hun sier det.

mamma1980, du snakker nok om maxi cosi ISOfix base. Det du kaller isofix heter base. Isofix er et system for festing av barneseter i bilen(uten bruk av belte). Barnesete har to "klør" som festes inn på to fester, festene finnes som regel bak bilens baksete. Sete blir forankret i bilens karosseri.

stemmer det. trodde bare at alle seter som hadde isofix kunne en bruke til vanlig belte også... i så tilfelle er det jo bare teit. ja teit hvis man ikke har de nye bilene med isofix..... men har man det er det jo glimrende ;)

jeg har maxi cosi den til dem minste barna ja, og den går med både isofix og belte på basen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...