Gå til innhold

eggløsning etter tidlig SA (uke 5) ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag på dag 8 etter SA, og oppdaget masse el-slim i morges..? Pleier ikke ha el før dag 18 ca i syklus så dette er tidlig. Vi har hatt sex i dag og jeg blir bekymret for har hørt at det er større sjanse for å miste igjen hvis man blir gravid med en gang etter SA? Hadde derfor tenkt å vente på mensen før vi prøvde videre, og trodde det fortsatt var rimelig safe å ha sex. Kan el komme tidligere etter en SA? Og er det større sjanse for ny SA hvis man ikke har mensen imellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en SA i høst, og fikk EL allerede 12 dager etter SAen, det var tidlig for meg. Så det kan nok godt stemme at du allerede får ELslim ja.

Vi prøvde rett på etter SA, men jeg har ennå ikke blitt gravid igjen ennå (er i 4pp etter SA nå).

Jeg vet ikke om det er noe større risiko for å miste rett etter SA. Mange blir jo gravide rett etter en SA/MA hvor ting har gått bra. Men, mange leger sier jo også at kroppen har godt av en pausemåned etter en abort.

Skrevet

Mistet også i SA i ca. uke 5. Det er nå gått ca. 7 uker, og jeg hadde masse EL-slim for et par uker siden. Testet ikke EL, men trodde da at ting og tang var på gang. Tok derfor en graviditetstest i går morges, men med negativt resultat. Imidlertid testet jeg EL natt til i dag og den var positiv!! Jeg har ikke hatt mensen siden før forrige graviditet, så jeg regner derfor med at dette er første EL siden SA'en som begynte 14.11. (selv om jeg er et stort spørsmålstegn når det gjelder slike ting)...

Skrevet

Jeg fikk eggløsning 7 dager etter sa i 6.uke. Tok eggløsn test fordi jeg kunne ikke tro det og den slo ut. Vi hadde sex samme dag og jeg ble gravid med en gang. er nå 8 mndr på vei. Legen sa at når du mister så tidlig er det ingen problem å prøve med en gang igjen

Skrevet

Jeg lurer også litt på dette. Hadde sa i romjulen. Var da akkurat 6 uker. Har nesten sluttet å blø, og er egentlig ivrig etter å prøve igjen. Håper å bli gravid igjen fort.. Var dere til lege etterpå? Jeg hadde såpass vondt, og blødde kraftig, så ikke tvil om at jeg mistet. Ringte legevakt, men de sa at det ikke var noe å gjøre. Lurer nå på om jeg burde kontakte lege igjen for undersøkelse, eller om vi bare skal starte prøvingen på nytt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...